الکران (روستای مرزی علیکران)

____ پایگاه اطلاع رسانی روستای الکران _____ مدیران وب سایت : رحیم طالبی و رضا غریبی

الکران (روستای مرزی علیکران)

____ پایگاه اطلاع رسانی روستای الکران _____ مدیران وب سایت : رحیم طالبی و رضا غریبی

با سلام

این وب سایت با همکاری رضا غریبی الکران فرزند حاج قلیچ خان غریبی و
رحیم طالبی الکران فرزند حاج ابوطالب ایجاد شده است.
این پایگاه اطلاع رسانی جهت درج اطلاعات روستای الکران و معرفی شخصیت ها و اهالی روستا ایجاد شده است.
از بزرگواران تقاضا داریم جهت اداره بهتر این وب سایت ما را یاری فرمایند.


رحیم طالبی فرزند حاج ابوطالب باز نشسته
rahimtalebi44@yahoo.com




رضا غریبی فرزند حاج قلیچ خان غریبی
دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس
علم اطلاعات و دانش شناسی
نویسنده و شاعر
reza.gharibi272@gmail.com

محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات
  • ۳۰ دی ۹۹، ۱۸:۲۰ - یاسر صدری
    عالی

کاندیداهای شورا

چهارشنبه, ۶ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۹:۳۴ ق.ظ

 

همسهریان محترم

                             

 

 

 همانگونه که قبلاً به سمع و نظر شما گرامیان رسید ، کار ثبت نام کاندیداهای شورا اسلامی روستا به اتمام رسید و جهت تنویر افکار عمومی باستحضار شما بزرگواران می رساند مرحله ثبت نام ، شرکت کاندیداها ، مجاز یا غیر مجاز بودن آنان جهت شرکت در شورا  ، اینها همه طی یک فرایند قانونی بوده و هیچکدام از شرکت کنندگان برابر قانون نقصی در کارشان نبوده و نیست .

در این صفحه به تبلیغات کاندیداها خواهیم پرداخت ، لطفاً انتقاد ، پیشنهاد ، سؤال ، و یا هر نظر دیگری دارید  بفرمائید تا از افراد و یا مراکز ذیصلاح پاسخ شما داده شود .

یکبار دیگر از همه کاندیدا ها تشکر نموده و برای همهء آنان آرزوی موفقیت و سلامتی داریم .

تبلیغات ما نیز  اگر حقوق سر برج را بموقع گرفته باشیم و غور غور عیال در کار نباشد ! ( بخاطر نشستن پای کامپیوتر و اهمیت ندادن به امور خانه ) همراه با طنز خواهد بود ، هیچ قصدی غیر از ایجاد شور و نشاط نداریم .

 

ابتدا به رسم پیشکسوتی از آقای

حاج فریدون شروع می کنیم ، زمانیکه من در روستا بودم  یکی از سرگرمیهای رایج بازی با قاپ بود ( آشیق ) ، این اقا فریدون یک حلب پنج کیلویی قاپ  داشت ، ما بچه ها نیز در کمین می نشستیم تا ببینیم کی هواس این آقا پرت می شود  تا ما یک دانه آشیق از حلب ایشان برداریم ، ولی این آقا مگر آن حلب را از خودش دور می کرد ، مثل مادرش آن را بغل می کرد . 

 

 

از راست : حاج فریدون محمدی الکران ، جناب آقای بخشدار و حاج ایاز شکری الکران  ( اسپا نسر حاج فریدون ) !!

حاج فریدون می گوید چنانچه به من رای ندهید با نفر اول از سمت چپ طرف هستید !!! .

ای با با ، حاج آقا فریدون قربونت برم ، این چه حرفیه ؟ این چه منطقی است ؟!! 

این حرف شما به گوش وزیر کشور هم رسده و او نیز عکس العمل نشان داده .

        وزیر محترم کشور  در حال خط و نشان کشیدن به حاج فریدون محمدی

 

ملاحظه می فرمائید که وزیر کشور هم که مسؤل انتخابات کشور است ، از دست حاج فریدون عصبانی است  ، او به من گفت به حاج فریدون سلام برسان و به او بگو اگر با همین منطق بخواهد پیش برود  به سرنوشت احمدی نژاد دچار خواهد شد !!!!! .

  وزیر کشور به من گفت به بقیهء کاندیدا های روستا تون سلام برسان و به آنها بگو از منطق حاج فریدون طبعیت ننموده و مشکلات روستا را بطور جدی پیگیری نمایند ، من نیز هوای آنها را دارم !! .

اما همشهریان عزیز ، و وزیر محترم کشور ، حاج فریدون  شاید آن روز عصبانی بوده  ، مگر نه ایشان  یکی از موثرترین افراد روستا محسوب می شود ، او در کارهای خیر و عمران و آبادانی روستا از هیچ کوششی دریغ ندارد .

 

نامزد بعدی که معرف حضورتون هستند ، جناب آقای یحیی محمدیان هستند ، آدم از کار این آقا یحیی سر در نمی آورد !! یک روز به شغل چوپانی می پردازد  ، روز بعد به قول علی آقای شاهی ، با کوچ خود از روستا ، لرزه بر اندام روستائیان می اندازد و نهایتاً وارد دانشگاه شده و لیسانس  می گیرد ، خلاصه  از این شاخه به آن شاخه می پرد .

 

 

                                                  آقای یحیی محمدیان

 من نمی دانم جوانان امروزی چرا علاقمند هستند از این شاخه به آن شاخه بپرند ، و یا یک شبه ره چند ساله را بروند . برای رسیدن به موفقیت صبر ، تحمل ، ممارست ، ریاضت و تلاش لازم است .

آلله دیب ، سنن حرکت ، من نن برکت .

 برای آقا یحیی که خود و  والدینش ار افراد دوست داشتنی روستا بودند ، آرزوی موفقیت داریم .

 

 یکی دیگر از کاندیدا های شورا ، جناب آقای خداشکر نوروزی هستند .

 

 

                                        آقای خداشکر نوروزی

همشهریان عزیز ، در زمان شاه یک شعار معروفی بود  نمیدانم  یادتان  هست یا نه ؟  شعار این بود :

 

                                شاه

  خـــــــــــــدا                                میــهـــن

 

که دقیقاً به همین شکل هم نوشته می شد ، در همان ایام از آقای خداشکر سوال کردم ، آقای خداشکر ، نظر شما راجع به این شعار چیست ؟ ایشان پاسخ دادند ، من اصلاً این شعار را قبول ندارم  !  من خودم شعار دارم ! گفتم  میشه بفرمائید شعار شما چیست ؟ ایشان گفتند شعار من این است :

                                    مشهد آخان

   خـــــــــــــدا                                            میـهـــن

 

 مشهد آخان  را  خدا رحمت کند ، نام پدر آقای خداشکر بود .

 

برای آقای خداشکر و فرزندان ایشان که از سنگر بانان روستا هستند ، آرزوی موفقیت داریم .

 

نامزد بعدی شورا جناب آقای ....شکری هستند ، اینکه بجای نام  کوچک ایشان  چند نقطه قرار گرفته ، تعجب نکنید در ادامه مشخص خواهد شد  .

 

                                                    آقای  .....شکری

  آن زمان که من در روستا بودم  ایشان را آقای  ده ده لر  خطاب می کردیم  ، در غیاب من سوء استفاده هایی  صورت گرقته ، از جمله اینکه ایشان نام خود را از ده ده لر به احمد آقا تغییر دادند ! دامنهء این سوء استفاده به تهران نیز کشیده شده ! بطوریکه اکنون نام ایشان آقای شیخوردی می باشد !  با توجه به توضیح فوق ، شما اگر جای من بودید محل نقطه چین را با چه اسمی پر می نمودید .؟  بنا بر این اگر در آینده مشاهده نمودید مدیران سایت نام خود را یکی به  تاریوردی و دیگزی به بال اوغلان تغییر داده اند  تعجب نکنید . برای آقای شکری که تجربه حضور در شورا را نیز دارد آرزوی موفقیت داریم .

 

 کاندید بعدی  شورا  جناب آقای مهدی شاهی می باشتد ، خوبه ، الحمدالله  کاندیدا های روستا جنسشان جور است و از هر طیفی در میان آنان دیده می شوند . حضور آقای شاهی در شورای روستا می تواند منشاء خیر و برکت برای روستا باشد ، با توجه به روحیه انقلابی و تعامل سازندهء مردمی که در ایشان سراغ داریم و اینکه ایشان در اردبیل سکونت دارند ، می تواند با رایزنی و ایجاد ارتباط موءثر با مسؤلین در حل مشکلات روستا  مفید واقع باشند .

 

 

 

خدا کند با آمدن ایشان  خیاط خانه یا همان  درزی مرحوم خدا شیرین هم در روستا  راه بیا فتد ، چون خیلی ها خاطرات فراموش نشدنی از آن خیاط خانه دارند ، ضمناً یک درخواست دیگری اینجانب از آقای شاهی دارم  و آن این است که یک پل هوایی از جلوی مسجد تا درب خانهء خودشان که همانا درب خانهء حاج فریدون باشد ، بزنند ، تا رفت و آمد برای اهالی و مخصوصاً اینجانب راحتر باشد ، تا بلکه اینجانب نیز به ارزوی دیرینهء خود که همانا دسترسی به آن حلب پنج کیلویی پر از آشق آقا فریدون باشد ، داشته باشم   !!!!!!!!!!!!!!   ملالی نیست جز دوری شما  !!!!!! که آنهم بزودی و با حضور همهء اهالی و جنابعالی پای صندوق راِِی برطرف گردد . ( یاد  نامه های قدیم بخیر  ) .

 

                          آقای اسمعلی سلطانی  فرزند مرحوم حاج محمد آقا

 

بـــــــــــه ، بـــــــــــــه   آقا اسمعلی سلطانی ، آقای سلطانی ، راستشو بگو  با این تیپی که زدی  نکنه برای رقابت با رئیس جمهور آینده پا به میدان گذاشتی ؟!  آقا ما در روستا به جنابعالی نیاز داریم  نه در تهران .

همشهریان محترم ، از آنجا که آقا اسمعلی و برادران محترم ایشان و همچنین فرزند گرامی ایشان ( اکبر آقا ) علاقهء وافری به روستا دارند ، وجود ایشان در شورا یک نفطه قوت و دلگرمی برای اهالی خواهد بود .

 

 

 

  همشهریان گرامی ، آقا اسمعلی فرزندی دارد بنام  اکبر آقا که دانشجوی رشتهء حقوق بوده و از جوانان با آتیه و با اخلاق روستای ما محسوب می شوند .

 

            آقای اکبر سلطانی در کنار مادر بزرگ ( همسر مرحوم حاج محمد آقا )

اکبر آقا ، بدون هیچگونه تعصب جانبدارنه ای  نسبت به پدر خود ،  قویاً معتقد است که مهم نیست چه کسی وارد شورا شود ، مهم این است که روستای ما شورا داشته باشد ، شنیدن اینچنین جملاتی ، و یا مشاهده رفتار جوانان روستا ، انسان را بر سر دوق می آورد ،درود بر جوانان روستا .

همشهریان محترم ، 29 اردیبهشت را فراموش نکنید ، به قول اکبر آقا مهم نیست چه کسی انتخاب شود ، ولی مهم است که همه ما در روستا حضور پیدا کرده و در روستا رای خود را به صندوق بیاندازیم ، همه کاندیدا ها از اهالی روستا بوده و قطعاً همه آنان بخاطر دلسوزی برای روستا به میدان آمده اند . انشاالله برنامه های خود را طوری تنظیم نمائید که در آن روز در روستا بوده تا هم فال باشد و هم تماشا .

تا قبل از انتخابات یک اطلاعیه دیگر خواهیم داشت تا شما عزیزان در جریان آخرین اخبار مربوط به رای گیری قرار گیرید .

 

 

 

 

 

 

  • ۹۶/۰۲/۰۶
  • نویسندگان ــــــــ رحیم طالبــی ــــــــــ رضا غــریبـی

نظرات  (۳)

 سلام و تقدیر و تشکر از اقدام مدیران محترم  ، و همچنین تشکر ویژه از نگارش همراه با چاشنی طتز جناب طالبی که خواننده را بر سر زوق می آورد .
همشهریان محترم ، این اقدام مثبت را به همهء شما ها تبریک می گویم ، انشاالله با این اقدام نام روستای ما در سیستمهای وزارت کشور ثبت و ماندگار خواهد بود ، نام انتخاب شوندگان نیز همینطور ، حل مشکلات و پی گیری آن نیز از طریق مجاری قانونی و راحت تر خواهد بود ، به همه آنها که در این راه زحمت می کشند ، مخصوصاً جناب طالبی عزیز خسته نباشید عرض می نمایم و آرزوی توفیق .
 
پاسخ:
علیکم السلام
تشکر ما را نیز پذیرا باشید ،

  • ابراهیم اسلامی
  • با سلام
    آقای طالبی ما موندیم با این همه کاندیداهای یکی از یکی اصلح تر به کی رای بدیم حداقل شما یه کمی از برنامه هاشون برای ما بگید تا شاید بتونیم یکی رو انتخاب کنیم.
    پاسخ:
    علیکم السلام

     سوالت بجاست جناب آقای اسلامی ، به روی چشم
    در اطلاعیه ای که ده روز مانده به انتخابات منشر خواهد شد ، به همه ابهامات پاسخ داده خواهد شد . اما جهت اطلاع جنابعالی و بقیه همشهریان ،  از میان شش کاندید ، یک نفر انتخاب نخواهد شد ، بلکه چهار نفر انتخاب خواهد شد، بنابر این تنوع کافی برای اتنخاب کننده وجود داشته و به نظز حقیر جای نگرانی وجود ندارد .
     چه جنابعالی و چه بفیه همشهریان  هر گونه ابهام و سوالی دارند  لطفاً مطرحه نموده تا بدان پرداخته شود .
    عجب کاندیداهایی.ولی من تک رای میدم
    پاسخ:
    عجب !  ما این همه میوه بر روی میز جنابعالی قرار دادیم  ، چرا  فقط از یکی از آنها می خواهید میل کنید ؟ آیا بدن شما فقط به یکنوع ویتامین نیاز دارد ؟

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی