الکران (روستای مرزی علیکران)

____ پایگاه اطلاع رسانی روستای الکران _____ مدیران وب سایت : رحیم طالبی و رضا غریبی

الکران (روستای مرزی علیکران)

____ پایگاه اطلاع رسانی روستای الکران _____ مدیران وب سایت : رحیم طالبی و رضا غریبی

با سلام

این وب سایت با همکاری رضا غریبی الکران فرزند حاج قلیچ خان غریبی و
رحیم طالبی الکران فرزند حاج ابوطالب ایجاد شده است.
این پایگاه اطلاع رسانی جهت درج اطلاعات روستای الکران و معرفی شخصیت ها و اهالی روستا ایجاد شده است.
از بزرگواران تقاضا داریم جهت اداره بهتر این وب سایت ما را یاری فرمایند.


رحیم طالبی فرزند حاج ابوطالب باز نشسته
rahimtalebi44@yahoo.com




رضا غریبی فرزند حاج قلیچ خان غریبی
دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس
علم اطلاعات و دانش شناسی
نویسنده و شاعر
reza.gharibi272@gmail.com

محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات
  • ۳۰ دی ۹۹، ۱۸:۲۰ - یاسر صدری
    عالی

۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

۲۴
فروردين

 

نــــــــــــــه  ، مثل اینکه تهدبدات ما کار ساز شد و یکی از افراد فنی و صنعتی اهالی در سال اقتصاد مقاومتی  اقدام و عمل ،  اقدام و عمل نموده و عکس خود را ارسال نمودند ، ایشان کسی نیست جز  آفای علی شکری فرزند مرحوم زیاد خان .

    

               آقای علی شکری ، در دفتر کارش

                    

 مرحوم زیاد خان ، و فرزندان ایشان ، بچه ایکه در ترک موتور است علی آقا و دختر خانمیکه در قسمت جلو نشسته ، خواهر علی آقا می باشند .

مرحوم زیاد خان ، از جوانان دوست داشتنی روستا بودند ، همسر ایشان ( حوریه خانم ) از اهالی روستای پست کندی و دختر مرحوم سلمان می باشند ،  یکی از دکانداران روستا مرحوم زیاد خان بودند که اغلب مادرشان ( مرحومه ناز خانم ) مغازه را اداره می نمودند ، مرحومه ناز خانم بانویی مقتدر و سخت گیر بودند و من هر بار برای خرید به آنجا می رفتم سعی می کردم دست از پا خطا نکنم .

علی آقای شکری نیز همانند پدرشان ، فردی دوست داشتنی و البته متواضع هستند .

                                               آقای علی شکری

آقای علی شکری، متولد 1350 و دارای تخصص در امور تآسیسات ساختمان که امروزه ازنظر مهتدسین تآ سیسات اهمیت فوقالعاده ای دارد  می باشد ، زیرا کارشناسان و مهندسین در امور ساختمان معتفدند یک ساختمان علاوه بر داشتن نقشه معماری ، نقشه ء تآسیسات نیز باید داشته باشد ، اکثر اهالی روستا ، مخصوصاً آنها که اخیرآً در روستا ساخت و ساز انجام داده اند ایشان را بخوبی می شناسند ، معمولاً افراد فنی آدمهای بد اخلاق و بد قلغی هستند ،اما علی آقای ما، مهربان و تا دلتان بخواد خوش اخلاق هستند ، از نظر فنی نیز همه فن حریف بوده و به قول امروزیها ، از هر انگشتشان یک هنر می ریزد . در تابستان سال گذشته که به منزل ایشان رفته بودیم ،آسانسور ساختمان دچار اشکال شد و ما در داخل آ سانسور محبوس شدیم ، علی آقا با اینکه تخصص ایشان به آسانسور مربوط نمی شود ، اما در یک چشم بهم زدن عیب آسانسور را بر طرف و ما را نجات دادند .

   

این هم یکی دیگر از هنر های علی آقا ، حالا اگر یک زنبور روی دست ما بنشیند ، از آتش نشانی گرفته تا اورزانس ، همه جا را خبر می کنیم ، که واااای به داد ما برسید !

یکی از افرادیکه در ساخت مسجد زحمت کشید ، آقای علی شکری  هستند ، برای ایشان و همه آنهائیکه در ساخت مسجد زیبای روستا زحمت کشیدند ، دعا می کنیم .

 

 بنای قدیمی مسجد روستا ، و تصویر مرحوم طهماسب ( طهمز ) شکری ، عموی آقای علی شکری

 در فیلم برداری عروسی سنتی که در تابستان 94 برگزار گردید ، خانواده محترم آقای علی شکری بسیار زحمت کشیدند ، ابفای نقش در یک فیلم ، هزارو یک درد سر دارد ، که همسر و فرزندان ایشان با قبول زحمت و دردسر های آن ، این کار سخت و وقت گیر را انجام دادند .

 

البته حاج ایاز شکری نیز زحمت کشیدند ، ملاحظه می فرمائید که چوب را به تنهایی نگه داشته !

 

عکس زیر 25 سال پیش توسط همین علی آقای شکری  گرفته شده ، عکس مربوط است به اهالی روستای الکران ، لطفآ در شنا سایی افراد به ما کمک کنید .

 از سمت راست 1- قمری ننه ( مادر بزرگ حاج احد عطاایی ) 2-خانم گلزار ( همسر دوم مرحوم حاج یوسف) 3- مرحوم سونا خانم ( همسر مرحوم میرزا علی ) 4- خانم ننه خانم ( همسر کربلایی عبدلله نوروزی ) 5- فیروزه خانم ( همسر آقای خداشکر ) 6- خانم اینچی ( همسر حاج محمد سلطانی ) 7- دلشاد خانم ( همسر مرحوم حسینقلی )

 

 

  • نویسندگان ــــــــ رحیم طالبــی ــــــــــ رضا غــریبـی
۱۷
فروردين

 

    

                                                                                                   

     

                                                 یکی از جوانان روستای الکران      

به اطلاع اهالی محترم روستای الکران بویژه جوانان می رسانیم قرار است در اردیبهشت ماه یک دوره مسابقه رالی اتومبیل رانی خانوادگی در منطقه ارشق برگزار گردد ، 

با توجه به زیبایی های جاده رحیم بیگلو و جاده الکران ، یکی از گزینه ها و پیشنهاد ها ، مسیر رضی تا الکران می باشد ، چنانچه با این پیشنهاد موافقت گردد ، الکرانیها در اردیبهشت ماه میزبان شرکت کننده گان این مسابقه خواهند بود ، لذا علاقمندان و جوانان الکرانی خودشان را آماده برای شرکت در مسابقه نمایند ، مثل برگزاری عروسی سنتی نباشد ، بعداً گلایه کنید که چرا نگفتیم .

 

 

 

 مطلب دوم اینکه ، چندی پیش یکی از اهالی ( جناب سروان اسلامی ) با وبسایت تماس گرفته و پیشنهاد قشنگی را فرمودند ، پیشنهاد این بود که ما در قسمت هایی از جاده الکران را درختکاری نمائییم تا در آینده زیبایی راه الکران دو چندان شود ، حتی ایشان تقبل نمودند در تهیه درخت از وزارت جهاد کشاورزی همکاری نمایند ، لذا اگر اشخاص دیگری آماده همکاری جهت هزینه های آبیاری و نگهداری درختان هستند ، اعلام نمایند تا ما این طرح قشنگ و با آتیه را پیگیری نمائیم .

 

 تصور کنید کنار این جاده یا حتی قسمتی از آن مثلاً از جلوگیر تا پل تازه تآسیس درختکاری شده باشد ، آیا زیبایی آن بیشتر از این که هست نخواهد بود ؟ ممکن است بعضی ها به قسمتهایی از این طرح  ( مثل آبیاری آن ) ایراد بگیرند ، باور بفرمائید حتی با یک مدیریت ضعیف هم می شود این طرح را اجرا نمود  ، فقط  دو مثقال همت می خواهد که یک مثقال آن را در مدخل ورودی روستا داریم !

            الکران نی بالاسی ،  ایندی دن ، ده ده سی کیمی باخماقیــنن ایستی بیزی قورخودا ،   ایشون پسر آقای حسن برزین هستند .

  • نویسندگان ــــــــ رحیم طالبــی ــــــــــ رضا غــریبـی
۱۱
فروردين

 

روز مادر در راه است ، و من در عجبم که کدامین روز ، روز مادر نیست  .

 

 

 

روز مادر را به تمامی مادران ، بویژه مادران سخت کوش و با محبت روستای الکران تبریک می گوئیم ،

 و در این روز خوب است  فرزندان و نوادگان آنان ، با اظهار نظر خود ، احسا سات خود را نثار عزیزان خود نمایند .

  اشعاری از آقای علی پناه نوروزی به آخر صفحه روز مادر افزوده شد .

 

  • نویسندگان ــــــــ رحیم طالبــی ــــــــــ رضا غــریبـی
۰۸
فروردين

 

        

دانش آموزی برگه امتحانی را سفید داد و روی آن نوشت :

 

سکوتم نشانه ی نداشتن معلومات نیست… آنچه در ذهن من است قابل بیان نیست.

 

به او مدرکی دادند که در آن نوشته شده بود:

 

رد شدنت نشانه ی شکستت نیست بلکه شوخ طبعی ات ارزش دیدنت در سال آینده را دارد .

    

    

 

                                           

  ایشان آقای حسن برزین هستند ، همان شخصی که شعر اولش اشگ خیلی ها را در آورد ، این حسن آقا از ما می ترسه ، ما نیز از ایشان می ترسیم  !  دلیل ترس ما وجود همین عکس می باشد  ، دلیل ترس ایشان هم اینه که در طول یکسال گذشته ، ایشان فقط یک نظر به وبسایت فرستادند ، آن هم همین چند روز پیش بود ، آنهم یطور خصوصی و مطلب خاصی نیز نگفتند ، در چند کلمه از ما تشکر نمودند .  

 

 این کلیپ شعری است از آقای حسن بزین که با صدای خود ایشان پخش می شود .

  • نویسندگان ــــــــ رحیم طالبــی ــــــــــ رضا غــریبـی