الکران (روستای مرزی علیکران)

____ پایگاه اطلاع رسانی روستای الکران _____ مدیران وب سایت : رحیم طالبی و رضا غریبی

الکران (روستای مرزی علیکران)

____ پایگاه اطلاع رسانی روستای الکران _____ مدیران وب سایت : رحیم طالبی و رضا غریبی

با سلام

این وب سایت با همکاری رضا غریبی الکران فرزند حاج قلیچ خان غریبی و
رحیم طالبی الکران فرزند حاج ابوطالب ایجاد شده است.
این پایگاه اطلاع رسانی جهت درج اطلاعات روستای الکران و معرفی شخصیت ها و اهالی روستا ایجاد شده است.
از بزرگواران تقاضا داریم جهت اداره بهتر این وب سایت ما را یاری فرمایند.


رحیم طالبی فرزند حاج ابوطالب باز نشسته
rahimtalebi44@yahoo.com




رضا غریبی فرزند حاج قلیچ خان غریبی
دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس
علم اطلاعات و دانش شناسی
نویسنده و شاعر
reza.gharibi272@gmail.com

محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات
  • ۳۰ دی ۹۹، ۱۸:۲۰ - یاسر صدری
    عالی

الکران و فا تحان قله ها

يكشنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۵، ۱۰:۴۹ ب.ظ

 

  این تصویر ، تصویر یکی از کاوشگران مثلاً  آپورتـنـتی و یا هابل نیست ، بلکه تصویر یکی از جوانان موفق روستای الکران است .

 

 

برای شناختن بیشتر این جوان و سایر جوانان موفق روستای الکران لطفآ بر روی ادامه مطلب کلیک نمایید .

 

 

  پل معلق مشگین شهر ، ملاحظه می فرمائید که از ترس سرما حتی بک نفر هم بر روی پل نیست ، با تشکر از دوستانمان در مشگین شهر

 

و اما هستند در میان جوانان روستای الکران که ضمن فتح قله های علم ، قله های طبیعت را نیز فتح نموده اند ، اکنون به معرفی بعضی از این عزیزان می پردازیم  . ابتدا به رسم ادب و با تآسی از فرهنگ آبا اجداد خود ، یاد و نام  اولین مردان روستای الکران در سال 1337 و با پای پیاده از روستای الکران تا قله سبلان پیاده روی نمودند !!!!!  را گرامی میداریم ، آنان عبارت بودند از !- حاج آقا خان میرزا نوری که اکنون در پارس آباد زندگی میکند 2- حاج ابوطالب طالبی ( پدر گرامی اینجانب ) که اکنون در تهران زندگی میکند 3- مرحوم هاشم اسلامی 4- مرحوم محمد باقر برزین .

 

                  آقای مالک شاهی در فله سبلان ، ایستاده از راست نفر دوم

 

یکی از این جوانان آقای مالک شاهی فرزند کربلایی عباس عمی می باشد ( ماشاالله بو شاهی لز قو طارمی لر کی !! الان دو سال است که حول محور فقط یکی از خانوادهای شاهی می چرخیم تازه به نوه های کربلایی عباس عمی هنوز نرسیدیم ، همین آقا مالک فرزندی دارد بنام علی ، من هرچه قدر از خصوصیات مثبت  این نوجوان 15-16 ساله بگم کم گفتم ، کدام نوجوان در این سن را سراغ دارید که در سه ماهه تابستان  اینترنت ، کامپیوتر ، تلگران ، گوشی موبایل را رها کند و برود در روستا در خدمت پدر بزرگ و مادر بزرگ باشد ، آن هم چه خدمتی ، خدمتی که رضایت 100% آنان را بهمراه دارد . ببخشید پرانتز  کمی طولانی شد )  که علیرغم داشتن مشغله فراوان ، اما مشکلات روز مره زندگی مانع از عشق و غلاقه او به طبیعت نشده و او همچنان در پی بهره بردن از طبیعت و موهبت الهی است . یعنی مگر می شود الکرانی باشی ولی نسبت به طبیعت بی تفاوت باشی .

 

                                                                                      

 

                     این کلیپ خالی می باشد

 

یکی دیگر از مردان روستای الکران که فاتح قله سبلان می باشد آقای مهندس اکبر غریبی هستند ، همین چهره ای که تصویر آن را در زیر ملاحظه می فرمائید.

 

                                           آقای مهندس اکبر غریب

 

 کلاً از نظر قد و قامت ، آقایان غریبی را به دو دسته باید تقسیم نمود آنان که قد کوتاهی دارند و آنان که قد بلندی دارند . آقای اکبر غریبی از قد کوتاه ها می باشند ، اما چه قد کوتاهی ! فل فل نبین چه ریزه ، بشکن فقط ببین چی تیزه ! ایشان مردی هستند ماشا الله همه فن حریف ، سرزبوندار ، مبادی آداب ، تیز بین ، و از همه مهمتر ، از همه مهمتر ، مدافع سر سخت مسلمانان چچن .

 


                قله سبلان ، سال 1374 ، آقای مهندس اکبر غریبی

 

آقای اکبر غریبی یکی از یاوران ما هستند در سایت ، ایشان از ما انتقاد میکنند ، سوژه برای ما ارسال میکنند ، عکس برای ما ارسال میکنند ، کلیپ مربوط به مهرانه زنجان که چندی پیش در سایت قرار گرفت و اتفاقآ خیلی هم طرفدار داشت ، کار ایشان بود ، باز هم بر می گردیم به همان فلفل و...... کلاً آقا این ادویه جات خوب هستند من ادویه جات را دوست دارم  !

 

 

                                        ارتفاعات روستای الکران

 

و اما یکی دیگر از جوانان با افتخار روستای الکران که قله های علم و طبیعت را درنوردیده ، آقای حسین مطیع فرزند سهراب ( قارداش خان عمی ) هستند .

 

 

ایشان درسال 1360 در روستای الکران متولد ، تحصیلات ابتدایی را در  همان روستا  ، راهنمایی را در روستای خلیفه لو و مقطع دبیرستان را در شهر رضی به اتمام رسانده و سپس به شهر کرج مهاجرت نمودند . زرق و برق این شهر 72 ملتی خللی در عزم و ارادهء این جوان تازه از روستا آمده نتوانست ایجاد کند و او همچنان به اهداف بلند خود  که ورزش و  سیر در طبیعت چاشنی افکار او بود ، ادامه داد ، او برای رسیدن به هدف ارزشمند خود  از شمالی ترین نقطه ایران که روستای  الکران باشد تا جنوبی ترین نقطه ایران که خوزستان باشد را زیر پا گذاشت  .

 

                                        آقای حسن مطیع در قله سبلان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 همشهریان عزیز ، این جوان الکرانی قبل از این که داغا داشا چیخا ، بر روی زمین هم آرام و قرار نداشته و پیوسته در حال جنب و جوش بوده .

 

 

 

 

 

 

 

 

                                            آقای حسین مطیع

نخیر ! بو آقا دیسن دینج قالان بشره اوخشامی !! یردن قوئسن قاچیب چخی داغا داشا ، داغدان  دوشیردئسن  قاچیب  مینئی آتـــا ! لابد چند وقت دیگه خبر بگوشمان خواهد رسید حسین آقا با هلی کوپتر بر روی طایا داشی فرود آمده .

 

 

 

الکرانیها محترم ، ملاحظه نمودید که یکی از فرزندان شما ،  شمال و جنوب ایران را درنوردیده تا به اهداف ارزشمند خود برسد ،

 واما سر انجام این جوان پس از این همه فراز و فرود فکر می کنید به کجا رسید ؟ آیا ایشان رئیس فدزاسیون کوهموردی اردبیل شده ؟  آیا ایشان رئیس ورزشهای کاراته ای شده ؟ آیا در الکران باشگاه بدنسازی را انداخته ؟ هیچکدام ، ایشان رئیس خودش است .

 

 

 

                               

 

همشهریان عزیز ، اگر خواستید به دفتر ایشان مراجعه نمائید ، جانب احتیاط را نگه دارید ! بالاخره طرف رزمی کاره ، من که تصمیم دارم تنها نروم ، اگر هم خواستم بروم باتفاق آقای خداشکر بروم !!

 

 

 

برای آقای حسین مطیع و همسر محترم ایشان که او نیز حقوقدان بوده و قطعاً در موفقیت حسین آقا نقش بسزایی داشته اند ، آرزوی سلامتی و موفقیتهای بیشتری داریم .

 

  • ۹۵/۱۰/۱۹
  • نویسندگان ــــــــ رحیم طالبــی ــــــــــ رضا غــریبـی

نظرات  (۱۰)

  • بانوی الکرانی
  • بسیار عااالی... امیدوارم همه ی جوانان الکرانی موفق باشند در عرصه ی علم و هنر و ورزش و زندگی ( اخیرا هم سیاست)

    آقای طالبی بزرگوار بیان مطالب حضرتعالی بسیاااار جذاب و شیرین هست این مایه ی طنز بودنش بسیار جالبه ( مخصوصا عمو خداشکر) خدا اجرتون بده که لبخند رو برلبان دوستان جاری میکنید. شما خودتون هم یادمه فاتح قله بودید ولی با مدیریت این سایت قهرمااان الکران شدید 
    پاسخ:
    همشهریان عزیز
     در زمانه ای که دور هم جمع شدن و باهم گفتن و باهم شاد بودن کمی مشکل شده ، ما اگر بوسیله همین سایت هم بتوانیم  دور هم بوده و  شادیهایمان را تقسیم کنیم ضرر نکرده ایم .
    ملاحظه می فرمائید که این خانم محترم بطور نامحسوس و یواشکی ! چگونه اهالی الکران را تشویق به شرکت در امور سیاسی می نمایند !  چـــــــــــرا  ؟  چون برادر این خانم یعنی آقای مهندس حسام دشتی  فرزند آقا مرشد  اخیرآ کاندید شورای شهر اردبیل شده است ، من میگم این همه به حرف مردان روستا گوش دادیم  یکبار هم به حرف بانوان روستا گوش کنیم ، اما من از حالا گفته باشم  اگر سیاسی شدم و افتادم زندان ! همین آقای وکیل باید بطور مجانی وکالت اینجانب را بعهده بگیرد  ! من دیگه حرفی ندارم .

  • حسین مطبع
  • سلام بر همه اعضای محترم خانواده علیکران
    از لطف همه خانواده بالااخص پسر عموی عزیزم ( مهندس طالبی)  تشکر می کنم . 
    بنده خاک پای همه بزرگترامون هستم آقای طالبی به بنده لطف دارند.
    پاسخ:
    علیکم السلام
    اشکالی نداره ، وقتی سیاسی شدم و افتادم زندان جبران میکنی !

  • شاهی الکران جعفر
  • انشاالله شاهد موفقیت روز افزون این برادر بزرگوارمون باشیم .(در ضمن حسین جان استادی در فنون رزمی برای یک الکرانی یه جورای لازمه خودت میدونی که الکران چند سالیه تو محاصره بعضی همسایه های کنجکاوه ).

    پاسخ:
    صحیح می فرمائید شما ،
      کنجکاوی همسایگان که بدلیل کم کاری ما همراه با سو ء نیت بوده  انشاالله بعد از این تبدیل به حسن نیت بشود ، مثلآ کنجکاو خواهند بود که این حسین آقا کیه ، فرزند کدام یک از اهالی است  و یا مهندس حسام دشتی کیه و فرزند کدام جوان مرد الکرانیه و....

  • رحیم طالبی
  • سلام
    من خودم که سایتو نگاه می کردم دیدم بازار کراوات داغه  ، پدر من هم از دوران جوانی خود یک عکس خیلی قشنگ با کراوات دارد ، منتهی هر چه می گردم آن را پیدا نمی کنم تا کمی با آن پوز بدم ، چون فرزندان استا مرشد تا تونستند در این مدت با عکس معروف استا مرشد پوز دادند .
  • ابراهیم اسلامی
  • ماشاا.. همه جوانان الکران سرآمد هستن هم در رشته های ورزشی، هم از نظر علمی، ادبی و فرهنگی.
    برای همشون آرزوی موفقیت داریم.
    پاسخ:
    بـــله ، منم باشم از همسایه ام تعریف می کنم ، عمو قارداش خان شما را اذیت نکرده که ! منو اذیت کرده ، هر بار از کنار منزل شما می خواستم به سمت باغ بروم  عمو قارداش خان چند تا بره و بزغاله می سپرد به من و می گفت اینها را نیز با خودت ببر . 
  • اکبر غریبی
  •  سلام جناب اقای طالبی عزبز ضمن تشکر از شما بنده بصورت تفریحی کوه نوردی می کنم و حرفه ای نیستم .
    اما هم ولایتیه گرامی وبزرگوارم  اقای مطیع ماشاالله استادن .
    امیدوارم همیشه وهمیشه موفق وپابدار باشند
    پاسخ:
     علیکم السلام
     در چه چیزی استاد هستند ؟ اگر منظور شما اسب سواریـــه ، خوب در روستا من نیز اسب سوار بودم !  اگر منظور شما کوه نوردیـــــــه  خوب منم آرالا قایاسی زیاد رفتم ، اگر منظور شما ورزشهای رزمیه ، خوب تا دلتان بخواد من در روستا  قئیش گوتی بازی کردیم !  فقط موند یدونه وکالت ! خـــــــــوب اونم می خونم دیگه !! تازه نیازی نیست اصلاً !  ما همه مون وکیل و قاضی هستیم ، مگه نـه ؟

  • سید نادر بدیری
  • با سلام و آرزوی موفقیت برای همه عزیزان.علی الخصوص پسر دایی عزیزم آقای حسین مطیع.آقای مطیع بهترینهارو واست از خداوند منان آرزو مندم و امیدوارم در تمام مراحل زندگی موفق و پیروز باشی.با آرزوی فتح بزرگترین قله جهان برای شما
    پاسخ:
    علیکم السلام

    سید جان دیر آمدی و متاسفانه بدلیل کم بود جا در سایت ، خیلی از عکسها و مطالب مربوط به این فاتح قله های علم ، رزم ، طبیعت را پاک کرده ایم .
  • سید نادر بدیری
  • من از شمام بخاطر سایتتون تشکر میکنم.با این که به آبادی شما تعلق ندارم ولی خودمو جزو شماها هم میدونم چون که یه رگ من به الکران مربوط میشه.چه خوب میشد که همه آبادی ها همچین فعالیتهایی داشتن و جوانان امروز که از گذشته آبادی خود هیچ گونه اطلاعاتی ندارن آگاه میشدن و لذت میبردن.من که واقعا لذت بردم دست همتون درد نکنه وخسته نباشید 
    پاسخ:
     سید جان از قدیم گفته اند 

     مستمع صاحب سخن را بر سر ذوق آورد 

    خوانندگانی مثل حضرتعالی زینت بخش این سایت هستند .

    سلام....مطالب بسیار ارزشمندی بود واقعا استفاده‌بردم

    پاسخ:
    علیکم ادسلام
    سپاس از شما .

    سلام....مطالب بسیار ارزشمندی بود واقعا استفاده‌بردم

    پاسخ:
    علیکم السلام
    از اینکه این سایت را برای بازدید انتخاب نمودید متشکریم .

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی