الکران (روستای مرزی علیکران)

____ پایگاه اطلاع رسانی روستای الکران _____ مدیران وب سایت : رحیم طالبی و رضا غریبی

الکران (روستای مرزی علیکران)

____ پایگاه اطلاع رسانی روستای الکران _____ مدیران وب سایت : رحیم طالبی و رضا غریبی

با سلام

این وب سایت با همکاری رضا غریبی الکران فرزند حاج قلیچ خان غریبی و
رحیم طالبی الکران فرزند حاج ابوطالب ایجاد شده است.
این پایگاه اطلاع رسانی جهت درج اطلاعات روستای الکران و معرفی شخصیت ها و اهالی روستا ایجاد شده است.
از بزرگواران تقاضا داریم جهت اداره بهتر این وب سایت ما را یاری فرمایند.


رحیم طالبی فرزند حاج ابوطالب باز نشسته
rahimtalebi44@yahoo.com




رضا غریبی فرزند حاج قلیچ خان غریبی
دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس
علم اطلاعات و دانش شناسی
نویسنده و شاعر
reza.gharibi272@gmail.com

محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات
  • ۳۰ دی ۹۹، ۱۸:۲۰ - یاسر صدری
    عالی

مسابقه ای دیگر

چهارشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۴۲ ب.ظ

 

     توجه : نتیجه مسابقه را در انتهاء ادامه مطلب ببینید .

 

همشهریان محترم ، در زیر هر کدام از عکسها ، سؤالاتی را مطرح نمودیم ، هر کدام از شما گرامیان بتوانید به همه سؤالات پاسخ صحیح دهید ، به قید قرعه جایزه نفیسی را از سوی وبسایت دریافت خواهید نمود .

                        عکس شماره 1

 

           آقای محبوب بلوری الکران  ، سر دفتر شماره  782  تهران

 1-  نام این شخص را بفرمائید .

2- مکانها یی که در پشت سر این شخص قرار دارد تا جایی که چشمتان کار میکند  را نام ببرید .

 

                                                عکس شمار 2

 

      یکی دیگر از جوانان روستای الکران ،  آقای یوسف سلطانی

1-نام این جوان را بفرمائید .

2- در پشت سر این آقا چه مکانی دیده می شود  ؟

پدر ارجمند این جوان ، خیاط بوده و از افراد محبوب و دوست داشتنی روستا هستند ، وقار و متانت ایشان قابل تحسین است و من به وجود چنین همشهریانی افتخار نموده و انشاالله این جوان ما نیز همانند پدر ارجمندشان ، مزین به صفات پدر هستند .

          

                                                       عکس شمار 3

                                                  آقای رشید بلوری

ایندی کندون یوخاری باشینان گلگ آشاقا باشینا . ( بو را  " شور شورون " درسی د و گو ر ، اشتباه توتمو یون ) .

1- نام این شخص را بفرمائید .

و اما سخن در مورد این چهره بسیار است ، به عقیده من یکی از اشخاص با مرام و با معرفت روستای الکران همین آقا هستند ، ایشان حدوداً سی و دو سه سال پیش خدمت سربازی خود را نزد بعضی از دوستان  اینجانب گذراندند ،  هنوز هم که هنوز است ، پس از این همه مدت ، فرماندهان ایشان وقتی مرا میبینند ، چنان از ایشان یاد میکنند که گویی فرزند آنان بوده .

 

جهت آمرزش گناهانمان و شادی روح امواتمان ، بخصوص حاج محمد آقا صلوات بفرستیم .

 

 

  نثار ارواح امواتمان ، بخصوص مرحوم حاج محمد آقا صلوات بفرستیم .

همشهریان محترم ، مسابقه ای دیگر نیز به اتمام رسید و همانگونه که در اظهار نظر ها ملاحظه می فرمائید فقط چهار نفر پاسخ صحیح داده اند ، و آنان بر حسب اتفاق همگی فرزندان کربلایی عباس عمی هستند ( یادم نمیرود زمانیکه کود ک 4،3 سالله ای بیش نبودم می رفتم درب خانه کربلایی عباس و می گفتم  عباس عمی همه جمع شدند جلوی پاسگاه و منتظر شما هستند تا والیبال را شروع کنند ، و این لفظ از همان زمان در ذهنم مانده ) .

 دو سال پیش که به روستا رفته بودم دیم کربلایی عباس عمی از مزرعه می آید ، فرصت را غنیمت شمرده و سریعاً این تصویر را گرفتم .

این مسابقه نشان داد فرزندان کربلایی عباس عمی علیرغم اینکه در روستا زندگی نمی کنند ، اما قلب آنان به زادگاهشان ، به افراد آنجا ،و به جای جای خاک آنجا همچنان می تپد ( درود بر کربلایی عباس عمی و گلدرن خالا ) هر کدام از فرزندان کربلایی عباس عمی ، بنا به ذوق و هنر نگارش خود، به زیبایی پاسخ سؤالات را دادند . حتی بد اخلاقی مدیران وبسایت نیز نتوانست از زیبایی پاسخ آنان بکاهد ، فرزندان کربلایی عباس عمی در واقع همان نوه های مرحوم خداشیرین معروف هستند که آوازه آن مرحوم به روستاهای اطراف نیز رفته بود ، مردم منطقه ایشان را بعنوان درزی منطقه می شناختند ( در زبان روسی یعنی خیاط )

   معرفی و شناسایی فرزندان ، نوادگان ، و نتیجه های مرحوم خداشیرین خود نیاز به یک سایت جداگانه و یک نویسنده خوب ( نه مثل من گاهی بد اخلاق ، مخصوصاً در مسابقات ) دارد .

و اما برنده این مسابقه با توجه به پاسخهای داده شده ، قطعاً باید از میان این چهار برادر انتخاب گردد ، لذا از هر چهار برادر دعوت می گردد به دفتر سایت روستای الکران تشریف آورده تا در حضور خود آنان قرعه کشی و جایزه خود را که عبارت است از یک پذیرایی مفصل به صرف گپ و گفتگو و تقدیم یک جلد از تآلیفات برادران دشتی ، دریافت دارند . صمیمانه از همه گرامیان  که اظهار نظر نمودند و یا در مسابقه شرکت نمودند متشکریم .

 و اما سخن آخر :

سخن آخر را نمیگویم  ، ولی سخن ما قبل آخر را می گویم !  و آن اینکه منتظر مطلب جدید نباشید ، زیرا قراراست مدیریت سایت تغییر یابد .

  • ۹۵/۰۲/۲۹
  • نویسندگان ــــــــ رحیم طالبــی ــــــــــ رضا غــریبـی

نظرات  (۲۴)

  • بانوی الکرانی
  • درمسابقه که از همین الان بازنده ام......
    فقط میتونم بگم اللهم صلی علی محمد وآل محمدوعجل فرجهم
    پاسخ:
     اگر کمی دقت می نمودید  یکی از آنان را می توانستید نام ببرید ،  البته که فرستادن یک صلوات با خلوص نیت به از چندین جایزه است .
    سلام
    من جدم از روستای خلیفه لو می باشد  و هیچکدام از این آقایان را نمی شناسم  ، اما برای ارج نهادن به  کار خوب شما ، برای شادی اموات شما بخصوص مرحوم تازه از دنیا رفته روستای الکران ، صلوات میفرستم .
    پاسخ:
    علیکم السلام  همسایه محترم

     از اینکه از میان هزاران سایت رنگا رنگ ، سایت روستای ما را برای بازدید انتخاب نمودید متشکریم ، جهت اطلاع شما ، روستای الکران سایت دیگری نیز با نام الکران سسی  دارد که میتوانید از آن سایت نیز دیدن نمائید . WWW.ALKARANsasi.ir
    سلام الیکم ورحمة الله و اللهم صلی علی محمد وآل محمدوعجل فرجهم اقایی بهجت(ره )
    فرمودند گشتم وگشتم ذکری بالاتر از صلوات پیدا نکردم(درسال گرد وفات ایشان قرار داریم ایشان را به صلواتی میهمان بفرمایید) از با وقارترین ومتعهدترین افراد روستا عکسی گذاشته اید بنام اقا رشید    خدایش بسلامت دارش انشا الله  (ارادتمند)
    پاسخ:
    علیکم السلام

    آقای مهندس اکبر غریبی ، اولاً غلط املایی دارید ، خدا کنه آقا معلم نبینه ، دویوماً با این اظهار نظرت آب پاکی را ریختی روی دست من !  زیرا به تنها شخصیکه امیدوار بودم همه اشخاص را خواهد شناخت ، جنابعالی بودی ، البته احتمالاً یا با عجله نظر دادید و یا دقت نفرمودید  ، زیرا یکی از همین آقایان در اردبیل با شما همسایه بوده .
    با سلام و صلوات به روح مرحوم حاج محمد آقا

     عکس شماره یک را نمی شناسم ، عکس شماره دو را هم نمی شناسم ، ولی عکس شماره سه آقای رشید بلوری هستند .
    پاسخ:
    سلام آقا رضا
    ممنون از تماس شما ، مشکلی نیست ، عکس شماره 1 و 2 را می توانی از صاحب عکس شماره 3 بپرسی ، البته اگر وقت داشتی کمی هم از مکانها سؤال کن .
    سلام خسته نباشیدخدمت همه ی هم ولایتی های عزیز،اگه درست حدس زده باشم عکس شماره ی1:عکس آقای محبوب بلوری که از بالای مکانی به نام سوئیدی این عکس سلفی قشنگو آقا وکیل از خودشون گرفتن....
    عکس شماره ی2:عکس آقای یوسف سلطانی فرزند آقای علی سلطانی (برادر مرحوم محمدآقاسلطانی) عکس گرفته شده حوالی مکانی به نام میر علم سوئیدی جاده ی بین الکران و خلیفه لو......
    و عکس شماره ی 3:عکس آقای رشید بلوری باید باشن......
    پاسخ:
    علیکم السلام آقا مصطفی
    شما نیز خسته نباشید از اینکه همه مطالب سایت را مطالعه می فرمائید .
    آخرین جمله نظر جنابعالی با دو کلمه باید باشن  . . . تمام شده ،  حالا اگر نباشن چی ؟ میدانی چه جریمه سنگینی در انتظار شما است ؟ چون چند نفر هستند که کاربران از اظهار نظر آنان تاً ثیر می گیرند  که یکی از آن چند نفر ، جنابعالی هستید !
  • شاهی الکران - ابراهیم
  • با سلام و خدا قوت
    1-عکس شماره یک آقای محبوب بلوری الکران در محلی بنام سوئیدی که بالای روستا می باشد.
    2-عکس  شماره دو آقای یوسف سلطانی فرزند آقای علی(سلطان)سلطانی ساکن اردبیل مربوط به محلی بین روستای الکران و خلیفه لو بالاتر از نورعلی دیمی ،میرعلم سوئیدی (شانه خاکی جاده ) می باشد.
    3- عکس شماره سه مربوط به آقای رشید بلوری عزیز می باشد.
                                                                با آرزوی سلامتی و سربلندی شما عزیزان
                                                                                     موفق باشید
    پاسخ:
    علیکم السلام و خسته نباشید به شما که در این فصل کار  در کنار کمک به پدر  به مطالعه وبسایت نیز می پردازید .
    اما متاًسفانه در پاسخ شما شائبه تقلب وجود دارد ، بنابر این نام جنابعالی به کمیته تخلفات وبسایت ارسال می گردد تا در صورت صحت موضوع به آن رسیدگی شود !!
    محبوب بلوری عکس گرفته شده از گمیشتی یا تاختالار
    سلام عکس شماره 1محبوب بلوری عکس گرفته شده از گمیشتی یا تاختالار روستای علیکران ...عکس شماره دو اسمشو نمیدونم ولی عکس گرفته شده از میر علم سودی یا میر علم تنگسی

    پاسخ:
    علیکم السلام آقای دانیال برزین
    ما در اسفند ماه که عکس جنابعالی را در سایت قرار داده بودیم ، ( گزارش یک سفر خارجی ) منتظر شما بودیم  ، چرا اینقدر دیر ؟
    در اظهار نظر شما شائبه تقلب وجود ندارد ، ولی عکس شماره سه هم کلاً از نظر شما الکرانی نبوده !! حالا خوبه همسایه دیوار به دیوار شماست .
  • شاهی الکران جعفر
  • عکس شماره 1 . اقای محبوب بلوری الکران .عکس از قروق پدری (سوئیدی ).که دارای شیب مناسبی برای تمرینات کوهنوردیست .
    عکس شماره 2اقای یوسف سلطانی برادر زاده مرحوم حاج محمد اقا سلطانی .محل عکس میر علم سویدی مراتع جنوبی روستا مشترک با خلیفه لو .
    عکس شماره 3.اقای رشید بلوری محل عکس خارج از محدوده الکران ///بنابر این .نظر برادرانمو اینجوری تایید میکنم .
    پاسخ:
    از آنجا که جنابعالی همیشه برگه امتحانی را زودتر از همه تحویل می دادید و این دفعه برعکس دفعات پیش عمل نمودبد ،  پس مشکوک هستید !! مخصوصاً راجع به کوهنوردی نیز اظهار نظر نمودید و در واقع سعی در  فریب  مدیران وبسایت و افکار عمومی را دارید ،!!  کلاً قضیه مشکوک است . احتیاط ان است که نام شما نیز به کمیته رسیدگی به تخلفات ارسال گردد .
     ضمناً جهت اطلاع جنابعالی و دیگر همشهریان ، عکس شماره سه نه تنها خارج از محدوده الکران ، بلکه خارج از ایران می باشد .
  • شاهی الکران جعفر
  • خوب اقای مهندس من فکر می کنم فضای عکس سبک و سلیقه شرقی داره (ژاپنی )بنا بر این ما باید در رابطه  با عکس شماره سه تجدید نظر کنیم  ایشان برادر کربلای جبرائیل باید باشد .
    پاسخ:
    در مورد فضای عکس شماره سه ، سبک ، سلیقه ، و مکان آن ، باید به شما  فته بارک الله احسن الخالقین گفت ، اما  در مورد شخص مورد نظر ، متاسفانه مشکوک میزنی جعفر آقا  !!  بدون معطلی پرونده شما نیز باید به کمیته تخلفات برود ، از اولش هم مشکوک بودم به شما !
    سلام خسته نباشی عموجان 
    اولیش که اقای بلوری هستس جمعه ها والبیال باهمیم منطقشم بالای سویدی خاسین تشریف بیارین یه والیبال بزنیم دومی اقای یوسف سلطانی هستن دهات رفتنی همون منطقه میرعلم سویدی دایی زن دایی داشتن  یاباجم میکردن  باقایوسفم پایین جاده بودن اقایوسفم همون جا سلفی گرفتن که به منم گیردادن که چرا باغشون گاوای محترم ما رفتن منم توضیح دادم چن ماهی ناخرچی گاوارومیبره اونجا نرفتیم سومیشم اقای رشید بلوری هستن که تاحالا ندیدم
    پاسخ:
    علیکم السلام آقاسجاد ، سلامت باشید
    ممنون از لطف شما ، ولی من که قد و قامت شما را ندارم والیبال بازی کنم ، میام ورزش شما را هم خراب می کنم ، اگر توپ جمع کن خواستید ، من هستم .
    قبول نیست آقا ! شما که حتی  با فرمان ماشینت سلفی می گیری ، چرا با آقایوسف سلفی نگرفتی تا الان سند و مدرک داشته باشی ، جنابعالی هم نیمه مشکوک هستی ، باید منتظر اعلام نظر سایر همشهریان باشیم تا نتیجه کار معلوم شود .
    گزارش سفر خارجی ک تو پاسخ دانیال گفتین کجاست؟چرا من ندیدمشو نخوندمش؟
    معذرت میخوام...
    بی دقتی از من بوده،پیداش کردم
    :-)))
    پاسخ:
    خواهش میکنم ، راحت باشید ،  از این موارد  پیش میاد .
    ی روزم ک ب اولتیماتمتون اضافه کردین ک...
    دانی رو برنده اعلام کنید بنظرم...
    :-))
    پاسخ:
    سلام
     اینگونه که اورا خطاب کردی ، حتماً از رفیقهای ایشون هستی . ضمناً جنابعالی قصد نداری شانس خودت را امتحان کنی ؟ خدا را چه دیدی ، شاید خود شما برنده شدی .
    دوس داشتم امتحان کنم حیف هیچ کدوم از افراد مدنظر شمارو نمیشناسم..
    :-(
    قبلن عرض کردم متاسفانه ربطی ب الکران ندارم
    پاسخ:
    موفق باشیید .
  • شاهی الکران جعفر
  • اقا دیگه باید حقیقتو براتون افشا کنیم ....عکس شمره سه اقای رشید بلوری الکران می باشد .شک نکنید
    پاسخ:
    خلاصه ما متوجه نشدیم  این عکس شمره  ؟  یا رشیده ؟  نگفتم مشکوک می زنی جعفر آقــــــا  ؟
    من ک نفهمیدم چی شد  !!!!!
    پاسخ:
    سلام
    وقتی هر چهار برادر تشریف آوردند ،
    در حضور برادران قرعه کشی انجام و برنده نهایی مشخص می گردد .
  • شاهی الکران جعفر
  • خوب اقای مدیر شما اصلا فکر رفتن نکنید که با  مخالفت شدید روبرو میشید .قابل قبول نیست واما ما برادران سالی یه بار کنار هم ان هم چه شود جمع میشیم .ولی سعی مان را میکنیم  البته اگه عمری باشه .
    آقای طالبی از این صحبتها نداریم ، ما  به نوشته های شما عادت کردیم  ، مثل روزنامه ، مجله . یه اصطلاحی است در بین مربیان و ان اینکه می گویند  به تیمی که داره خوب بازی میکنه  ، دست به ترکیب ان نمی زنند .
  • بانوی الکرانی
  • جای تاسف داره اگه مدیریت سایت تغییرکنه.........
    به اقا بگویید حرف از رفتن نزند
  • رحیم طالبی
  • با سلام  و عرض  ادب  و احترام به همشهریان عزیز بخصوص اظهار نظر کنندگان محترم .
     باستحضار شما گرامیان میرساند ،
    جهت ارایه الگوی بهتر ،  جهت از بین بردن روشهای قدیمی ،  و به منظور میدان دادن به جوانان جهت استفاده از پتانسیل آنان و نهایتاً بهره گیری از مدیریت همه طایفه های روستا  ، این تغییر به نظر حقیر لازم است .

    مدیر جدید را همه شما می شناسید ، فردی هستند جوان ، کار آمد تر از مدیران فعلی ، دارای ارتباط موءثر با اهالی روستا .
    سلام عمو 

    ایشالله ای اقای جوان باشما همکاری داشه باشه اما خودتونم باشید ایطوری بهتره ...

    حالا این اقای جوان کی هس
    پاسخ:
    علیکمالسلام
    این جوان یکی از جوانان دوست داشتنی روستای الکران می باشند ، اگه بدونی چقدر گشتم تا این جوان را پیدا کردم  ، با اینکه کندون یوخاری باشین نان  ( آتاشدیلاردان ) گورخیم ! ، اما کندون یوخاری باشین نان تا آشاغا باشینا  گزمیشم تا بو  جاوانی تاپمیشام .
    من تازه داشتم عادت میکردم 
    اووووووووف...

    :-((((
    پاسخ:
    شما لطفاً به عادت خود ادامه دهید ، در مدیریت جدید رضایتتان از سایت بیشتر خواهد بود .

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی