الکران (روستای مرزی علیکران)

____ پایگاه اطلاع رسانی روستای الکران _____ مدیران وب سایت : رحیم طالبی و رضا غریبی

الکران (روستای مرزی علیکران)

____ پایگاه اطلاع رسانی روستای الکران _____ مدیران وب سایت : رحیم طالبی و رضا غریبی

با سلام

این وب سایت با همکاری رضا غریبی الکران فرزند حاج قلیچ خان غریبی و
رحیم طالبی الکران فرزند حاج ابوطالب ایجاد شده است.
این پایگاه اطلاع رسانی جهت درج اطلاعات روستای الکران و معرفی شخصیت ها و اهالی روستا ایجاد شده است.
از بزرگواران تقاضا داریم جهت اداره بهتر این وب سایت ما را یاری فرمایند.


رحیم طالبی فرزند حاج ابوطالب باز نشسته
rahimtalebi44@yahoo.com




رضا غریبی فرزند حاج قلیچ خان غریبی
دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس
علم اطلاعات و دانش شناسی
نویسنده و شاعر
reza.gharibi272@gmail.com

محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات
  • ۳۰ دی ۹۹، ۱۸:۲۰ - یاسر صدری
    عالی

۶ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

۲۹
ارديبهشت

 

     توجه : نتیجه مسابقه را در انتهاء ادامه مطلب ببینید .

 

همشهریان محترم ، در زیر هر کدام از عکسها ، سؤالاتی را مطرح نمودیم ، هر کدام از شما گرامیان بتوانید به همه سؤالات پاسخ صحیح دهید ، به قید قرعه جایزه نفیسی را از سوی وبسایت دریافت خواهید نمود .

                        عکس شماره 1

 

           آقای محبوب بلوری الکران  ، سر دفتر شماره  782  تهران

 1-  نام این شخص را بفرمائید .

2- مکانها یی که در پشت سر این شخص قرار دارد تا جایی که چشمتان کار میکند  را نام ببرید .

  • نویسندگان ــــــــ رحیم طالبــی ــــــــــ رضا غــریبـی
۲۵
ارديبهشت

 

 

 

 

 1- در راطه با مسابقه رالی خانوادگی ، به اطلاع همشهریان محترم میرسانیم ، از آنجا که هیچ فرد و گروهی اسپانسری و جایزه مسابقه را تقبل ننمودند ، در نتیجه اجرای مسابقه لغو گردید .

2- طرح درختکاری نیز بعلت عدم پیگیری بموقع از سوی ما ، به سال بعد موکول گردید ، البته از همان ابتدا هم برای درخت کاشتن کمی دیر شده بود , انشاالله بحول و قوه الهی وبا مساعدت بیشتر اهالی روستا ، برای سال آینده برنامه ریزی خو اهیم نمود .

  • نویسندگان ــــــــ رحیم طالبــی ــــــــــ رضا غــریبـی
۱۹
ارديبهشت

 

 

                    انا لله و انا الیه راجعون

condolence message1 پیام تسلیت و آگهی ترحیم

 

در کمال ناباوری با خبر شدیم حاج محمد سلطانی دار فانی را وداع گفتند  ، این مصیبت وارده را به خانواده محترم ایشان تسلئیت عرض نموده و برای متوفی از درگاه ایزد منان  مغفرت و برای بازماندگان صبر و شکیبایی طلب می نمائیم .

 

                  

 

 مرحوم حاج محمد آقا دقبقاً بیست روز پیش با من تماس گرفته  و پس از خوش و بش و کلی شوخی در ارتباط با پدرم ( حاج ابوطالب ) ،   در ارتباط با طرح درختکاری  همه جوره اعلام آمادگی نمودند و حتی اظهار داشتند از پل تازه تآسیس تا احمد درسی را جای درختان را به تنهایی خواهد کند ، و گفتند شما هر چه سریعتر درختان را بدست من برسانید ، گفتم حاج محمد آقا حالا چرا اینقدر عجله می کنی ،  گفت  می خواهم از خودم به یادگار بگذارم .!! 

 

با تشکر از جناب سروان اسلامی ( فرزند آقای ایمانقلی ) که با زحمت فراوان آگهی ترحیم را بدست ما رساندند .

 

  • نویسندگان ــــــــ رحیم طالبــی ــــــــــ رضا غــریبـی
۱۳
ارديبهشت

 

از آقایان روستای الکران زیاد گفتیم و شنیدیم ، اما آیا به همان اندازه از موفقیت خانمها نیز گفته ایم ؟ مگر لاله خانم و بستی خانم نبودند  عمری را علاوه بر روشن نمودن هر روز چراغ مسجد  ، درمانگر هر دردی بودند ؟  ، مگر مادر حاج ابوطالب ،  شیرین خانم نبود ، با  گیاهان دارویی که مرکز آن در همین الکران خودمان است ، امراض سخت را در مان می نمود  ؟ آیا همه ما متولدین دهه پنجاه و قبل از آن در بیمارستان شهر بدنیا آمده ایم  ؟  اکنون نیز اگر لازم باشد ، هر کدام از بانوان حاضر در روستا ، با اعتماد بنفس کامل، به تنهایی کار یک بیمارستان را انجام می دهند ،

 

پس انصاف نیست فقط از آقایان سخن بگوئیم ، موفقیت بانوان محترم روستا ، اگر بیشتر از آقایان نباشد ، کمتر هم نیست  ، سر کار خانم دشتی ، سر خانم بلوری ، سر کار خانم صولتی و باز هم سرکار خانم صولتی ، سر کار خانم همرنگ و . . .  از بانوان موفق روستای الکران می باشند ، شنیده ام انجمن خیریه ای توسط بعضی از بانوان روستای الکران در کیانشهر تأسیس شده است ، شنیده ام یکی از دختران مرحوم حاج رحیم دل ، یکی از طبقات منزل خود را به جلسات قرآنی اختصاص داده اند ، برای همه شما بانوان محترم آرزوی موفقیت داریم ،  در عین حال برای معرفی بانوان محترم با مشکلات و چالشهایی مواجه هستیم ، به هر حال نمی توانیم نسبت به شایستگی و استعداد بانوان روستامون بی تفاوت باشیم ،  اکنون قصد معرفی یکی از خانمها را داریم  که با یک مجله شروع می شود  .

 

 

مجله ایکه تصویر آن را ملاحظه می نمائید  با نام  جنگ افزار منتشر می شود 

 

 

، این مجله آنگونه که بر روی جلد آن نوشته شده ، اولین مجله رنگی جنگ افزاری در خاور میانه می باشد که بصورت تخصصی و طبق آخرین و جدیدترین دستاوردهای نظامی روز دنیا در ایران منتشر می گردد . 

نود درصد مطالب منتشر شده در این مجله از منابع معتبر در دنیا گرد آوری و به فارسی ترجمه می شود  که مسؤلیت ترجمهء مطالب آن به فارسی ، توسط یکی از جوانان  روستای الکران می باشد .

 

 خانم فاطمه  طالبی ، یکی از نوادگان حاج ابوطالب طالبی بوده و فارغالتحصیل رشتهء ادبیات زبان انگلیسی از دانشگاه تهران می باشد .

کسانیکه به امور ترجمه آشنایی دارند ، نیک می دانند ترجمه متون نظامی بسیار سخت تر از سایر متون می باشد ، اما این خانم  اهل روستای الکران بخوبی از عهده این مهم بر آمده .

خانم طالبی در تابستان 94 در برگزاری عروسی سنتی، در روستای الکران حضور داشتند .

 روستای الکران ، تابستان سال 1394 حیاط منزل کربلایی افسر فروزان ، شخصیکه عینک به چشم دارند ، خانم طالبی می باشند .

ایشان در کنار رشته تخصصی خود به ورزش  نیز علاقه دارند ، در تابستان 94 ایشان به همراه خانواده خود به قله سبلان صعود نمودند ،  در باره انگیزه این صعود ، ایشان می گویند از آنجا که پدر بزرگم ( حاج ابوطالب ) به همراه چند نفر از اهالی روستای الکران ( حاج آقا خان میرزا ، مرحوم محمد باقر برزین ، و مرحوم هاشم اسلامی )در سال 1337 و با پای پیاده از روستای الکران به قله سبلان صعود نمودند ، من نیز بخاطر شاد نمودن دل پدر بزرگم  و احترام و زنده نگه داشتن نام آنان که به همراه پدر بزرگم در آن سال به قله سبلان صعود نمودند ، این صعود را انجام دادم .

 برای خانم طالبی و همه جوانان این روستا آرزوی موفقیت داریم .

  • نویسندگان ــــــــ رحیم طالبــی ــــــــــ رضا غــریبـی
۰۶
ارديبهشت

 

                           آقای بخشعلی فروزان فرزند حاج آقا مستعلی ( مصمد )

   علی آقا  ، قارداش  ساواشماقا گلیب سن  بیـــــــــــــزه   ؟  یه لبخندی  ، تبسمی  آخه .  استا مرشد سیبیلینن بیزی گورخودی ، حاجی صابر ده کی همیشه بی آغاج الینده ، جنابعالیده بوجور !! خاطا المدوگ کی وب سایت یولا سالدوخ .

 ایشان که در میان اهالی روستا به علی آقا مشهور هستند ، یکی از فعالان اجتماعی بوده و در تهران نیز عضو شورا یاری محله سراج و در واقع دبیر شورا یاری هستند . این علی آقای ما ، هر از گاهی  اوو آریگ  آغاجی نا  داش آتان کیمی ، بیر داش آتی وبسایته ! ( یه نظری می دهد ) ولی منتظر قالمی گوره داش دئدی ، دئمدی ، برای ایشان در سنگر خدمات اجتماعی آرزوی موفقیت داریم .

  • نویسندگان ــــــــ رحیم طالبــی ــــــــــ رضا غــریبـی
۰۲
ارديبهشت

 

 هر چند روستای الکران ماشاالله به اندازه کافی شاعر دارد ، اما خالی از لطف نیست که ببینیم و بشنویم از دیگر شعرا  از ایران و خارج .

 

 

 

کلیپی که در زیر مشاهده خوهید نمود ، شعری است از یک شاعر آذربایجانی بنام الشاد .

 

 

 

 این دو کلیپ خالی هستند .

 

کلیپ زیر شعر جدیدی است از آقای حسن برزین ( فرزند مرحوم محمد باقر ) که بمناسبت روز پدر سروده  شده ، با عرض پوزش از ایشان و آقای علی پناه ( که ایشان نیز شعر زیبایی به همین مناسبت دارند ) و همه پدران روستای الکران که امسال به علت مشغله زیاد نرسیدیم مطلب اختصاصی به همین مناسبت داشته باشیم .

                       

 

 

  • نویسندگان ــــــــ رحیم طالبــی ــــــــــ رضا غــریبـی