الکران (روستای مرزی علیکران)

____ پایگاه اطلاع رسانی روستای الکران _____ مدیران وب سایت : رحیم طالبی و رضا غریبی

الکران (روستای مرزی علیکران)

____ پایگاه اطلاع رسانی روستای الکران _____ مدیران وب سایت : رحیم طالبی و رضا غریبی

با سلام

این وب سایت با همکاری رضا غریبی الکران فرزند حاج قلیچ خان غریبی و
رحیم طالبی الکران فرزند حاج ابوطالب ایجاد شده است.
این پایگاه اطلاع رسانی جهت درج اطلاعات روستای الکران و معرفی شخصیت ها و اهالی روستا ایجاد شده است.
از بزرگواران تقاضا داریم جهت اداره بهتر این وب سایت ما را یاری فرمایند.


رحیم طالبی فرزند حاج ابوطالب باز نشسته
rahimtalebi44@yahoo.com




رضا غریبی فرزند حاج قلیچ خان غریبی
دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس
علم اطلاعات و دانش شناسی
نویسنده و شاعر
reza.gharibi272@gmail.com

محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات
  • ۳۰ دی ۹۹، ۱۸:۲۰ - یاسر صدری
    عالی

روستای لنگه بیز و مردان افتخار آفرین

جمعه, ۲۵ تیر ۱۳۹۵، ۰۵:۰۶ ب.ظ

 

 

وبسایت روستای الکران ، بر خود وظیفه می داند  ضمن عرض تسلئیت به بازماندگان خاندان همتی و اهالی محترم و شریف روستای لنگه بیز  ، برای این خاندان محترم صبر و بردباری و برای آن عزیز سفر کرده علو درجات را آرزو نماید . ( لطفاً جهت مشاهده تصاویر و بقیه مطالب بر روی ادامه مطلب کلیک نمائید .)

                                                           

به بهانه سومین روز در گذشت مرحوم ابیش خان همتی ( فرزند ارشد مرحوم کربلایی مختار خان ) به حسینه پنج تن آل عبا ( ع )  واقع در کرج که متعلق به اهالی شریف و دوست داشتنی روستای لنگه بیز می باشد رفتیم ، در این مجلس معنوی و پر افتخار که قاریان عزیز و مداح عزیز نیز از اهالی روستای لنگه بیز بودند  ، خطیب محترم مجلس ، حجت الاسلام میرزا اعتماد کوهی که خود از دخایر و ریش سفیدان منطقه ارشق میباشد ، بیش از نیمی از وقت خود را به بیان اوصاف و ویژگی مرحوم مختار خان که او نیز از افتخارات منطقه ارشق بود پرداخت ، خطیب محترم فرمودند ، زمانیکه من طلبه ای جوان بودم به دشت مغان رفته بودم ، در آنجا وقتی متوجه شدند من از منطقه ارشق و از نواحی مرحوم مختار خان  آمده ام ، به من احترام ویژه ای داشتند ، ایشان از اوصاف مرحوم مختار خان بسیار سخن گفتند ، از بخشندگی او ، از سخاوتمندی او ، از اقتدار او ، از شرافت و انسانیت او ، و اینکه او از اردبیل تا دشت مغان مورد احترام بوده است . مرحوم ابیش خان نیز در سخاوت و بخشندگی کمتر از پدر نبود  ،  روحش شاد

 

 

افتخار آفرینان روستای لنگه بیز فقط به کربلایی مختار خان  ختم نشد ، فرزندان با غیرت امروز  روستای لنگه بیز  با نثار خون خود ، برای حفظ  شرف و استقلال کشور ، برگی دیگر بر دفتر افتخارات این روستا افزودند 

 

   رحیم طالبی در کنار تصاویری از فرزندان روستای لنگه بیز که برای این کشور عزت ، شرف و  استقلال آفریدند .

تابلو فوق عکس فرزندان افتخار آفرین امروز روستای لنگه بیز را نشان م دهد که فقط شرح افتخار آفرینی مهندس سیروس مصلح خود احتیاج به دفتر جداگانه ای دارد ،درود بر خانم خوشقدم  ، این بانوی الکرانی که چنین فرزندی را بدنیا آورد ، درود و رحمت خدا بر مرحوم عبدالله که چنین فرزند جسور و شجاعی که تا قلب سازمان فضایی ناصا پیش رفت  را تحویل جامعه داد ، و  درود بر تمامی اهالی روستای لنگه بیز که حسینیه پنج تن آل عبا ( ع ) را جهت تجمعات دینی و اجتماعی تأسیس نمودند .

و اما ای مسؤلین محترم نظام جمهوری اسلامی ، 38 سال از عمر این انقلاب می گذرد ، 38 سال است که اهالی این روستا با برخورداری از  حد اقل امکانات زندگی، پشت سر این نظام ایستاده اند ، اما دریغ از چند صدمتر آسفالت راه ! آیا قیر و ماسه هم به تحریم مربوط است و باید از خارج وارد شود ؟ آیا 38 سال انتظار برای گاز شهری کافی نیست ؟ اهالی روستای لنگه بیز از شما پارک ، اتوبان  ، مترو ، و مجوز واردات انواع و اقسام کالا و لوازم غیر ضروری از کشور چین که منجر به بیکاری جوانانشان شود را نمی خواهند ،  آنها از شما فقط به اندازه چند صد متر آسفالت و گاز شهری می خواهند ، آیا ملت از این شریف تر و نجیب تر سراغ دارید ؟

 

 

 هنگام ظهر نماز جماعت به امامت حجت الاسلام حاج آقا کوهی برگزار گردید .

 

 

 

آشپز که دو تا باشد ، غذا یا شور می شود و یا بی نمک ، خـــــــــــوب ، الحمدالله که در این تصویر آشپز یک نفر است و غذا نیز بسیار عالی ، آقای آشپز باشی ، می دانم کار پر مسؤلیت و سختی را بر عهده گرفتی ، خــــــــــــــــــدا قوت و خسته نباشی .

 

 

 درود بر جوانان غیور و زحمتکش روستای لنگه بیز ، با دیدن این جوانان دل آدم قوت گرفته و احساس غرور می نماید  تا جایی که احساس میکند می تواند قیز قلعه سی را جا به جا نماید !!

 

                                          رحیم طالبی در کنار مشهد امیر

 

 

                                             آقای جلال ایمانی

با تشکر از آقا جلال که در تهیه این برنامه ما را یاری نمودند .

 

  • ۹۵/۰۴/۲۵
  • نویسندگان ــــــــ رحیم طالبــی ــــــــــ رضا غــریبـی

نظرات  (۱۲)

  • علیزاده از قورلو
  • سلام
    درود و رحمت خدا بر مادرت و برادر شهیدت آقای طالبی
    درود بر پدر و مادرانیکه چنین فرزندانی را تربیت نموده اند .
  • جلال ایمانی
  • ممنون آقای طالبی شما همیشه به اهالی روستای لنگه بیز لطف دارید
    پاسخ:
    روستای لنگه بیز در حکم خانه دوم برای من می باشد ، علاقه من به این روستا و اهالی این روستا اگر بیشتر از روستای الکران نباشد ، کمتر هم نیست . مضافاً وجود سه عروس از روستای الکران در روستای لنگه بیز
    1 - خانم خوش قدم محمدی ، مادر مرحوم مهندس مصلح و آقا پرویز و...
    2 - خانم نورسته بلوری ، مادر آقای رجب واحدی و ...
    3 - خانم زینب فروزان ، مادر حاج جعفر و علی آقا و...
     و وجود دو عروس از روستای لنگه بیز در روستای الکران
    1 -خانم میناور ناصری ، مادر آقا رضا غریبی و ...
    2 - خانم فاطمه مجید پور ، مادر فقید اینجانب و ...
    این غلاقه را دو چندان نموده است .

  • حسام معلم
  • خداروشکر موفق شدم یه بار برم روستای لنگه بیز واقعا دیدنیه این روستا
    یه طرفش کوهها که وفتی نگاه میکنی هوش از سر آدم میپره یه طرفش هم دره زیبا
    ولی زمستونای سختی رو میگذرونن.
    پاسخ:
    جناب آقای حسام معلم ، خوشحالم که روستای لنگه بیز را از نزدیک دیدید ،
    یله همینطور است ، زمستانهای سختی دارد  اما به هر حال هر مشکلی راه حلی نیز دارد ، من اگر جای وزیر کشور حکومت اسلامی بودم ، و اگر می خواستم به گوشه ای از آنچه در نهج البلاغه خطاب به استانداران و حکمرانان گفته شده ، عمل نموده باشم ، استاندار اردبیل را ملزم می نمودم  فقط یک فصل زمستان را در لنگه بیز زندگی کند . اتو مبیل که مال بیت المال است ، راننده نیز حقوقش از بیت المال ، مسیر لنگه بیز تا مرکز استان نیز قطعاً از مسر تهران تا فرودگاه امام ( ره ) بیشتر نیست .

  • سید محمد موسوی پسکندی
  • خدا بیامرزه با تشکر از رحیم اقا
    ممنونم که همیشه افتخار آفرینی این مردان بزرگ را از یاد نبردید با این که این افتخار آفرینی های در یک صفحه غیر قابل توصیف است اما به هر حال ممنونم از زحماتتون من هم به نوبه خودم از شما عزیزان نهایت تشکر را می کنم وهمچنین افتخار می کنم که یک عضو کوچکی از این جمع هستم باتشکر فراوان از آقای طالبی و آقای ایمانی که بار دیگر یاد وخاطره ی این مردان بزرگ را زنده کردند
    پاسخ:
     سلام
    ممنون و تشکر  از جنابعالی  بخاطر بازدید از این سایت . متاسفانه بخاطز عدم فظای کافی در سایت مجبور هستیم  هر چند وقت یکبار عکسها را  حذف کنیم و به همین خاطر خیلی از تصاویر اهالی  لنگه بیز  اهالی که ار صمیم قلب آیا را دوست دازم حذف گردیده .
    لطفا تماس و اظهار نظر خود را  از ما دریغ نفرمایید .
    با تشکر از سازنده این وبلاگ.
    رضا ملک هستم خواهر زاده مرحوم پرفسور سیروس مصلح.
    با دیدن این صفحه أشک شوق از چشمام جاری شد.روحت شاد دایی عزیزم.🙏🙏🙏🙏🙏
    پاسخ:
     درود بر خواهرزاده ء با احساس

    جناب آقای ملک ، 
    شادروان سیروس مصلح فقط افتخار روستای لنگه بیز نیست ، بلکه او افتخار منطقه است .
    جهت اطلاع جنابعالی ، مستندی از ایشان در حال تهیه می باشد .
    از تماس جنابعالی با این وبلاگ و اظهار لطفتون  متشکریم .
    بإسلام و درود خدمت شما.
    درخواست أولم اینکه اسم شریف شمارو بدونم.
    وبعد اگر در راستای این قدم بزرگی که برای تهیه مستند برداشتید ممنون میشم ک رو کمک بنده هم حساب کنید و اگر عکس یا فیلم از ایشون و محل کارشون نیاز داشتید من در خدمت گذاری حاضرم.
    ودر مراحل تهیه این مستند از گویندگی و بقیه أوامر در خدمتم.
    ضمنا لطف میکنید اگر شماره تماستون هم در اختیار بنده بزارید. 
    وکلام آخر، امید آن دارم که این تلاش سازنده و خوب بانی تهیه و ساخت چنین مستندهایی نسبت به بزرگان و مفاخر دیگر هم بشود.
    پاسخ:
    علیکم السلام جناب آقای ملک

    از درخواست اول شما شروع میکنیم ، همانگونه که در صفحهء اول وبلاگ مشخص است ما دو نفریم . نام و تصویر ما یکی در سمت راست صفحه و آن دیگری در سمت چپ صفحه قرار دارد . معنی آن این است که یکی از ما راستی و آن دیگری چپی است .  یکی از ما آدم بی سواد و آن دیگری آدم با سوادی است ! یکی از ما فردی خوش سلیقه و آن دیگری فردی بد سلیقه است ، یکی از ما فردی پر حرف و شوخ طبع و آن دیگری کم حرف و معمولی است ، 
    اما هر دو نفر ما در یک مورد عین هم هستیم و آن اینکه مادر هردو نفر اهل روستای لنگه بیز هستند .  نام یکی از آنان مرحومه فاطمه خانم و آن دیگری خانم میناور هستند . نام پدر بزرگ یکی مرحوم مشهدی مزاحم و آن دیگری مرحوم علی اکبر می باشد .
     لطفا شما انتخاب نمائید با کدامیک از این آقایان علاقمند هستید ارتباط داشته باشید .
    با عرض سلام و وقت به خیر,  
    رضا ملک هستم خواهر زاده پورفسور مصلح,  امروز در این لحظه خدمت دایی عزیزم آقای قدرت مصلح و مادر بزرگ عزیزم هستم,  امروز  برای دایی قدرت و خانواده مصلح روز خاطره انگیزیه چون امروز دخترخانم آقای قدرت مصلح, برادر زاده پورفسور  مصلح پایان نامه پزشکی خودشو تحویل و پس از دفاعیه از پایان نامه با دریافت بالاترین امتیاز با سر بلندی به این موفقیت نائل گردید و فردا در مراسم جشن دانشگاه مهر نظام پزشکی  خود را دریافت خواهد کرد و به زمره پزشکان با آتیه و خوب کشور و دیگر افتخارات منطقه اضافه میشود , جناب آقای قدرت مصلح این موفقیت را به خانواده مصلح , محمدی و همه هم شهری های عزیز تبریک عرض مینماید
    پاسخ:
    علیکم السلام آقای ملک

     از تماس شما متشکریم ، چندی پیش هم زحمت کشیده بودی و ارتباط ما با شما نیمه کاره ماند . من رحیم طالبی هستم با شما صحبت میکنم ،  از اینکه چنین خبر مسرت بخشی را اعلام نمودی بی نهایت خوشحال شدم ، من  این موفقیت بزرگ و افتخار آفرین را به خانم مصلح و آقا قدرت و دختر عموی خودم ( خانم محمدی)  و همچنین اهالی لنگه بیز که از صمیم قلب آنان را دوست دارم ، تبریک عرض میکنم .
     آقای ملک من چند روز دیگر این خبر را در صفحهء اول وبسایت منعکس و به اطلاع همه ء همشهریان خواهم رسانذ .
    خانم مصلح هم چنانچه مایل باشند  یک مصاحبه از طزیق تلگرام با ما انجام داده تا حرفهای خود ایشان را جوانان ، و دوست داران علم بشنوند .
    برای ایشان و خانواده محترمشان و شما آقای ملک آرزوی موفقیت داریم .

    با عرض سلام و خسته نباشید 
    بنده برادرزاده مرحوم دکتر سیروس مصلح هستم وقتی از وبسایت شما و کاری که قرار است انجام دهید (تهیه مستند از پروفسور مصلح) مطلع شدم با تمام وجود خوشحال شدم. در همین راستا روی کمک من و پدرم میتوانید حساب کامل کنید. 
    با تشکر فراوان از شما
    با عرض سلام و خسته نباشید 
    بنده برادرزاده مرحوم دکتر سیروس مصلح هستم وقتی از وبسایت شما و کاری که قرار است انجام دهید (تهیه مستند از پروفسور مصلح) مطلع شدم با تمام وجود خوشحال شدم. در همین راستا روی کمک من و پدرم میتوانید حساب کامل کنید. 
    با تشکر فراوان از شما
    پاسخ:
     علیکم السلام خانم مصلح 

    ممنون از تماس و اعلام آمادگی جهت تهیهء مستند عموی افتخار آفرینتان .

    حدودأ دو سال پیش بود که تیمی مستند ساز به سفارش حقیر  دو تا مستند برای ما ساختند که فکر می کنم سر کار کم و بیش در جریان و یا آن مستند ها را تماشا نموده باشید ، در همان ایام من این موضوع ( ساخت مستند برای عموی پر افتخارتان ) را با آن تیم مطرح و خیلی هم مورد استقبال قرار گرفت ، قرار شد من هماهنگی های لازم را انجام و آنان را در جریان قرار دهم . حقیر با عموی گرامی جنابعالی ( آقا پرویز ) تماس و از ایشان خواستم وقتی را تعیین تا مقدمات کار فراهم شود ، پس از مدتی انتظار خبری نشد ، در پی پیگری گروه مستند ساز ، من مجددآ با آقا پرویز تماس و ایشان قولی را دادند ، باز هم خبری نشد ، برای بار سوم من خطاب به آقا پرویز گفتم  شما حد اقل یک وقتی را تعین بفرماِئید تا فقط بنده به خدمت بی بیم  (خوشقدم خانم ) رسیده و یک مختصر مصاحبه ای و چند عکس بعنوان مادر پرفسور از ایشان داشته باشیم ، باز هم خبری نشد تا این که متآسفانه ایشان از میان ما رفتند .
    این بود ما وقع ماجرا .
    من شنیدم سر کار موفق به اخذ دکترا گردیده اید ، اولا تبریک دوما اگر مایل بودید شرح مختصری از موفقیت خود را ارسال نمائید تا برای جوانان و محصلین و دانشجویان مورد استفاده و برای همشهریان مورد مباحات و افتخار قرار گیرد . 
    متشکریم . طالبی
    باعرض سلام و خسته نباشید خدمت شما ، بنده نوه مختارخان و خواهرزاده پروفسور سیروس مصلح هستم، تازه بااین سایت آشنا شدم وخوشحالم که در اینجا از پدربزرگ بااقتدار و دایی پرافتخار بنده یاد شده است ، امیدوارم که این مستند هرچه زودتر تهیه  و دراختیار همه قرار گیرد تا همه به این مرد بزرگً که ازدل روستای باصفا به بالاترین مدارج علمی  رسیده است افتخار کنند.
    پاسخ:
    علیکم السلام  خانم همتی

    از تماس و توجه سر کار نسبت به این سایت متشکریم ، اتفاقآ در جایی مهمان اهالی لنگه بیز بودم  که نظر شما واصل شد ، چمع حاضر از حسن نظر و انشاء نگارش سر کار لذت بردند .

    موفق باشید .
  • امیرعلی همتی
  • سلام عرض ادب خدمت شما دوستان عزیز بخصوص خدمت آقای طالبی بزرگوار عنایت لطف شما را همیشه قدردان هستیم 

     

    پاسخ:
    علیکم السلام امیر علی جان 
    ممنون از شما ، کار خاصی انجام ندادیم فقط خواستیم دین خود را نسبت به زادگاه مادری خود اداء کرده باشیم .

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی