الکران (روستای مرزی علیکران)

____ پایگاه اطلاع رسانی روستای الکران _____ مدیران وب سایت : رحیم طالبی و رضا غریبی

الکران (روستای مرزی علیکران)

____ پایگاه اطلاع رسانی روستای الکران _____ مدیران وب سایت : رحیم طالبی و رضا غریبی

با سلام

این وب سایت با همکاری رضا غریبی الکران فرزند حاج قلیچ خان غریبی و
رحیم طالبی الکران فرزند حاج ابوطالب ایجاد شده است.
این پایگاه اطلاع رسانی جهت درج اطلاعات روستای الکران و معرفی شخصیت ها و اهالی روستا ایجاد شده است.
از بزرگواران تقاضا داریم جهت اداره بهتر این وب سایت ما را یاری فرمایند.


رحیم طالبی فرزند حاج ابوطالب باز نشسته
rahimtalebi44@yahoo.com




رضا غریبی فرزند حاج قلیچ خان غریبی
دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس
علم اطلاعات و دانش شناسی
نویسنده و شاعر
reza.gharibi272@gmail.com

محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات
  • ۳۰ دی ۹۹، ۱۸:۲۰ - یاسر صدری
    عالی

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

۲۷
خرداد

 

سلام

  جهت اطلاع :  مطالب مفصلی به ادامه این مطلب اضافه گردید .

دیدن عکسهای قدیمی همیشه جذاب و خاطره انگیز است ، رسانه های خارجی برای جذب مخاطب ، یکی از برنامه های خود را به نمایش عکسهای قدیمی اختصاص می دهند .

  ایستاده از راست :  1- مرحوم بالاخان غریبی 2-  مرحوم میرزا علی دشتی 3-  آقای پا پور باقرزاده 4-  مرحوم آدیگوزل روحی 5-  آقای خداشکر نوروزی

نشسته از راست :  1-  آقای مروت باقرزاده ( این مرد دوست داشتنی )   2-  مرحوم احمد باقرزاده  3-  آقای خدامعلی فروزان

عکس بالا نیز برای من جذاب و خاطره انگیز می باشد ، همه چهره های که در عکس هستند را بخوبی می شناسم به غیر از یکنفر ( نفر اول نشسته از راست ) از آقای پاپور باقرزاده ، این مرد خوش چهره و با خصوصیات اخلاقی لوطی منش  تا مرحوم میرزا علی دشتی که مدت کوتاهی شاگرد ایشان بودم .

  • نویسندگان ــــــــ رحیم طالبــی ــــــــــ رضا غــریبـی
۲۴
خرداد

سلام

همشهریان و کاربران محترم

 قبولی طاعات و عبادات شما سروران گرامی ، آرزوی ماست .

مولوی می گوید   عقلها  را عقلها  یاری دهند

در رابطه با سخن آخر  باستحضار  شما گرامیان می رسانم ، با توجه به اظهار نظر های شما بزرگواران ( بماند فعلاً آن قسمت از اظهار نظر ها  که اینجانب را شرمنده نمودید و حقیر خود را لایق کلمات و جملاتیکه بکار بردید   نمی دانم ) .

اینجانب جهت تکریم همشهریان و سایر بازدید کنندگان محترم از این وبلاگ ، در تصمیم خود تجدید نظر نموده و کما فی السابق در خدمت شما سروران هستم ، با این تفاوت که :

1- سایت رسمی روستای الکران همان الکران سسی می باشد ، زیرا هم مجهز است و هم یک سایت رسمی و واقعی بشمار می رود و با توجه به نامگذاری سایتهای منطقه از نامگذاری مناسبی برخوردار می باشد .

2- همانگونه که خود شما فرمودید ، این سایت نیست بلکه وبلاگ است و در واقع همانند یک آلبوم خانوادگی می باشد ، حقیر بعد از این به فرا خور وقت خود و همکاری اهالی روستا ، به مطالب و موضوعاتیکه تاکنون به آنها می پرداختم ، خواهم پرداخت  ولی با سرعت کمتر .

3-شما می توانید موضوعات روز و عکسهای روز و . . .  را از طریق کانال الکران سسی و یا سایت آن که آقای علی شاهی زحمت راه اندازی و هدایت آن را بر عهده دارند ، پیگیری نمائید .

4- شما می توانید مطالب ، عکسها ، خاطرات ، و اظهار نظر های خود را چه از طریق الکران سسی و چه از طریق این وبلاگ به دست ما برسانید ، در واقع این دو مکمل همدیگر هستند ، شما با هر کدام راحت بودید ، همکاری نمائید .     عرضم در این قسمت تمام .

و اما ، بزرگواری در اظهار نظر ها خطاب به اینجانب فرموده بودند " شما نیز همانند ورزشکاران می خواهید در اوج خداحافظی نمائید "

بله ، می خواستم این کار را انجام دهم  ولی خداحافظی تنها که کافی نبود ، باید دور افتخار نیز به دور الکران می زدم ! ، که آن هم با توجه به این که اینجانب 47 سال است که دود تهران را می خورم  آیا به نظر شما می توانستم این دور را بزنم ! ؟ . پس ،  از من درس عبرت گرفته و گول ظاهر پر زرق و برق تهران را نخورید دست از روستا بر ندارید که زندگی واقعی همانجاست . 

  • نویسندگان ــــــــ رحیم طالبــی ــــــــــ رضا غــریبـی
۱۴
خرداد

 

 سلام

 همشهریان محترم ، همانگونه که خود بهتر از من می دانید ، همه  انسانها علاقمند به زادگاه خود بوده و دوست دارند در طول حیاتشان کاری برای آنجا انجام دهند، مشکلی از مشکلات آنجا را بر طرف نمایند و حتی خیلی ها وصیت می نمایند پس از مرگشان آنها را در زادگاهشان دفن نمایند .

اینجانب نیز  همانند خیلی های دیگر ، زادگاه خود را دوست داشته و دارم ، لذا از حدود سه سال پیش به فکر  انجام کارهایی برای زادگاه خود افتادم که یکی از آنها ایجاد سایتی برای روستای الکران بود ، کارهای اجرایی مختصری نیز انجام گرفته که از نظر اینجانب اندک هستند و هنوز کارهای زیادی بر زمین مانده است ، از تهیه و تنظیم شجره نامه اهالی گرفته تا کم کردن ارتفاع تپه جلوگیر . هنوز از زهد و تقوی حاج شیخ یدالله در عنغوان جوانی نگفته ایم ، از ساز مرحوم صمید خان ، از تعصب مرحوم حاج قلی خان نسبت به الکران  ، از هنر استاد حبیب قاسمی ( که در نوروز 94 جایژه ویژه هنری را در کشور ترکمنستان از آن جمهوری اسلامی ایران نمود ) ، از ساده زیستی و بی نظیر بودن مرحوم حجت الاسلام حاج غریبی ، از توبه مرحوم مشهدی هادی ،( او موزیسین بوده و در یک حالت تعجب آور  آلات موسیقی خود را آتش زده و توبه می نماید و به درک و فهم مسائل شرعی پرداخته و در این کار شهره می یابد .  ) و از پدر شهید سعید طالبی ، از هنر آشپزی حاج آقا خان میر زا ، از مداحان ارجمند اهل بیت و . . .  نگفته ایم .

    

 

اکنون به دو دلیل تصمیم به تعطیلی وبسایت و خدا حافظی با شما از طریق دنیای مجازی گرفتم .

1- حقیر در امور زندگی شخصی خود دارای مشغله های زیادی بوده و فرصتی جهت انجام سایر امور ندارم .

2- روستای الکران اکنون دارای دو سایت می باشد ، یکی همین سایتی که اکنون در آن هستید  و دیگری سایتی می باشد با نام الکران سسی ، واین به نفع  روستا نیست .

سایت الکران سسی ، سایتی است تکمیل ، و مجهز ، دارای سامانه پیامکی ،کانال تلگرام ، آپارات ، و از همه مهمتر دارای مدیری جوان بنام آقای علی شاهی  .

       

                                        آقای علی شاهی در کنار مادر بزرگ

آقای علی شاهی یکی از نوادگان کربلایی عباسعلی بوده و نوجوانی هستند با انگیزه ، با استعداد ، و از همه مهمتر با اعتقاد ، به نظر حقیر مصلحت بر آن است که روستا دارای یک سایت بوده و همه ما نیز در یک سایت فعالیت نموده و از پراکند گی و چند دستگی پرهیز نموده تا بتوانیم از وجود همدیگر استفاده بهینه برده و بر مشکلات روستا فایق آئیم .

 

                          WWW.ALKARANsasi.ir  

 

لذا از تاریخ 10/3/95کیبورد و مانیتور را که همان کاغذ و قلم خودمان باشد را به دست این فرزند خلف روستای الکران می سپاریم . از تاریخ فوف این سایت تعطیل و هیچگونه مطلب جدیدی در آن قرار نمی گیرد و فقط برای مدتی به نظرات گرانقدر شما گرامیان پاسخ خواهیم داد .

 

1- بر خود لازم میدانم از همه گرامیانی که در در این مدت در باره آنها مطلب گفته و نوشتیم ، تشکرنموده و چنانچه در این مدت ، دلی را رنجانده ام ، مرا بخشیده و حلال نمایند ، هدف من رنجاندن دلها نبوده و نیست ، اما از آنجا که  رفتار و گفتار افرادی مثل این حقیر که زیاد  است  ،   خطا و اشتباه او نیز به اندازه گفتار او بوده و چه بسا گناه او نیز بیشتر از بقیه باشد  ، لذا فقط با بخشش شما ها که از دست من رنجیده اید ، ، من از تنبیه خداوند رهایی پیدا  خواهم کرد .

2- از آقای رضا غریبی ( فرزند مرحوم حاجی قلیچ خان )

                                                       آقای رضا غریبی                                

 

که در این مدت علیرغم مشغله فراوان و مسؤلیتهای اداری که داشتند ، ولی هیچکدام از اینها مانع حب ایشان نسبت به وطن و زادگاه پدر نشد و اینجانب صمیمانه از ایشان تشکر نموده و برای این عزیز آرزوی موفقیت دارم . در خاتمه امیدوارم جوانان روستای الکران ، چراغی را که ما روشن نمودیم ، پر فروغتر ادامه دهند .

 

  • نویسندگان ــــــــ رحیم طالبــی ــــــــــ رضا غــریبـی