الکران (روستای مرزی علیکران)

____ پایگاه اطلاع رسانی روستای الکران _____ مدیران وب سایت : رحیم طالبی و رضا غریبی

الکران (روستای مرزی علیکران)

____ پایگاه اطلاع رسانی روستای الکران _____ مدیران وب سایت : رحیم طالبی و رضا غریبی

با سلام

این وب سایت با همکاری رضا غریبی الکران فرزند حاج قلیچ خان غریبی و
رحیم طالبی الکران فرزند حاج ابوطالب ایجاد شده است.
این پایگاه اطلاع رسانی جهت درج اطلاعات روستای الکران و معرفی شخصیت ها و اهالی روستا ایجاد شده است.
از بزرگواران تقاضا داریم جهت اداره بهتر این وب سایت ما را یاری فرمایند.


رحیم طالبی فرزند حاج ابوطالب باز نشسته
rahimtalebi44@yahoo.com




رضا غریبی فرزند حاج قلیچ خان غریبی
دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس
علم اطلاعات و دانش شناسی
نویسنده و شاعر
reza.gharibi272@gmail.com

محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات
  • ۳۰ دی ۹۹، ۱۸:۲۰ - یاسر صدری
    عالی

۷ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

۳۱
شهریور

   انا لله و انا الیه راجعون

 

 

در کمال ناباوری با خبر شدیم بانو کربلایی سرانگیز عزیزی  دار فانی را وداع گفتند  ، این مصیبت وارده را به خانواده محترم ایشان تسلئیت عرض نموده و برای متوفی از درگاه ایزد منان  مغفرت و برای بازماندگان صبر و شکیبایی طلب می نمائیم .

 

 

 

  • نویسندگان ــــــــ رحیم طالبــی ــــــــــ رضا غــریبـی
۲۶
شهریور

 

به به  چه دوچرخهء قشنگی ، آقا پسر میدی من هم باهاش یه دور بزنم ؟ نگران نباش تک چرخ باهاش نمی زنم .

همشهریان عزیز فکر می کنید این آقا پسر متعلق به کدام یک از خانواده های الکرانی است ؟ من که با دیدن ایشان یاد جوونیهای حاج آقا بی لر افتادم ، پس شما نیز در همین خانواده ایشان را جستجو کنید ، بنظر من ایشان از نوادگان حاج آقا بی لر هستند .

مطالب متنوع و عکسهای متنوع را در ادامه مطلب پیگیری نمائید .

  • نویسندگان ــــــــ رحیم طالبــی ــــــــــ رضا غــریبـی
۲۰
شهریور

       اوجا اوجا داغلارون وار الکران            گزمگچون باغلارون وار الکران

       الکرانون دامدا یونجه تایه سی        صمت بیزیم کندیمیزین آتاسی

      فخر ابله رم من ایلیمه اوباما           حرمت قویام هم جاوانا قوجاما

   

   آیا روستای الکران با عنایت مسؤلان تولدی دوباره میابد ؟

 

اهالی محترم روستای الکران روز جمعه 19-6-95 یک روز پر هیا هو و تاریخی را در دفتر خاطرات خود ثبت نمودند ، الکران امروز تقریباً همانند روزهای دهه 40و50 بود ، بنا به درخواست فرماندار محترم و پیشنهاد بخشدار فرهنگ دوست ارشق بخشی از اردوی جشنواره فطیر و نان سنتی در این روستا برگزار گردید ، در این روز اکیپی متشکل از 60 نفر در قالب عکاس ، خبرنگار ،فیلم بردار ، مفسر و...  از شهر های تبریز ، اهر ، مشگین شهر و اردبیل در معیت جناب آقای بخشدار در روستا حضور پیدا کرده و از مراحل آماده سازی و پخت فطیر و پنجه کش و لواش گزارش تهیه نمودند .

مدیران وبسایت روستای الکران از طرف اهالی این روستا،  مراتب قدرانی و قدر شناسی خود را از فرماندار محترم ، بخشدار فرهنگ دوست ارشق که با خانواده محترمشان در این اردو شرکت داشتند ،و همه عزیزان شرکت کننده در این اردو مخصوصاً از پایگاه خبری و تحلیلی ایلقار نیوز مشگین شهر اعلام نموده و برای این عزیزان آرزوی سلامتی دارند. و نهایتاً اعلام میدارند، در کلبهء ما رونق اگر نیست صفا هست .

 

 

                    بعد از پستهء ارشق چشم ما به گلاب ارشق نیز روشن شد

 

          جناب آقای بخشدار و آقای قارداش خان ( یکی از اهالی )

 کاربران محترم گزارش مفصل و مصور این اردو را در پایگاه خبری تحلیلی ایلقار نیوز و کانال مربوطه می توانند ببینند .                            ilgarnews.ir و یا کانال تلگرامی  ilgarnews@

 

  • نویسندگان ــــــــ رحیم طالبــی ــــــــــ رضا غــریبـی
۱۹
شهریور

 

 

 

سلام

 به اطلاع اهالی محترم روستای الکران می رسانیم روز جمعه مورخه 19-6-95  اکیپ حدوداً بیست نفری متشکل از عکاسان ، فیلم بردارران ، گزارشگران از مشگین شهر و اردبیل جهت تهیه گزارش از ارشق به محل تشریف می آورند که مسؤلین روستای الکران را انتخاب نموده اند ، لذا به همشهریان پیشنهاد می گردد حدالامکان در این روز در روستا حضور داشته و نسبت به بیان و به تصویر کشیدن مشکلات و تواناییهای سنتی روستا همکاری نمائید . تآکید آنان بر پوشیدن لباس محلی می باشد .

تآکید می گردد روز جمعه در روستا حضور پر رنگی داشته باشیم مخصوصاً بانوان محترم .

دیروز 17-6-95 در روستای الکران در مدت دو ساعت چنان بارانی آمده که منجر به سیل گردیده و در جاهایی نیز حساراتی به کشاورزان وارد نموده ، در گذشته به این نوع باران گورشاد می گفتند یعنی شما پیش از آنکه باران را ببینی ، سیل را زودتر از باران مشاهده می کنی . البته این باران قطع و اکنون هوای مطبوعی در روستا حاکم می باشد .

 

با تشکر از دانیال عزیز که این عکسها را برای وبسایت فرستادند .

 

 خـــــــــــوب ، پل تازه تآسیس هم امنحان خودش را با سربلندی پس داد ، مشاهده می فرمائید که علاوه بر سیل یک دستگاه اتومبیل پراید را نیز محاقظت می نماید .  دست معمارش درد نکند .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • نویسندگان ــــــــ رحیم طالبــی ــــــــــ رضا غــریبـی
۱۵
شهریور

 

 احتمالاً اهالی محترم روستای الکران این روز ها از دست مدیران وبسایت عصبانی هستند  ، زیرا مشاهده می نمایند مدیران وبسایت بجای پرداختن به حل مشکلات روستا ، سرگرم تماشای کارتن چوپان دروغگو آنهم به زبان زیبای ترکی هستند ، به اطلاع آن دسته از اهالی محترم که عصبانی هستند  میرسانیم نگران نباشند همه موضوعات در حال پیگیری هستند  ، مدیران وبسایت نیز وقت ندارند سر خود را بخارانند تا چه رسد به دیدن کارتن ، البته اگر وقت داشتند نه تنها کارتن چوپان دروغگو بلکه کارتنهای فوتبالیستها ، حنا دختری در مزرعه ، مدرسه موشها ، بابا لنگ دراز ، ملوان زبل و... را نیز می دیدند !!

 

 

 کلیپ زیر مربوط به شعر طنزی است در حضور رهبر انقلاب .

 

 

 

 

 

  • نویسندگان ــــــــ رحیم طالبــی ــــــــــ رضا غــریبـی
۱۲
شهریور

 

سلام و علیکم

همشهریان محترم ،

حتماً همهً شما ها کم و بیش از اختلاف بوجود آمده در اثر ساخت و ساز بین دو نفر از اهالی مطلع هستید ، برای اینکه دامنهء این اختلاف گسترش نیابد و اهالی روستا خود را با شرایط ساخت و ساز هماهنگ نمایند ، لازم است کمی در این رابطه باهم گفتگو و این بحث را به اشتراک بگذاریم.

اولاً ای کاش این اختلاف بوجود نمی آمد و هزینه ایکه صرف حل این اختلاف از سوی دو طرف گردیده ، صرف عمران و ابادانی روستا می شد ، صرف ساختمانهای خود آنها می شد ، ثانیاً حالا که پیش آمده موضوع را بیش از اندازه بزرگ نمایی نکنیم  بالاخره اختلافی بین دو همسایه بوجود آمده و یک روز هم انشاالله تمام خواهد شد با هر نتیجه ای هم که تمام شود برای یک طرف پیروزی غرور انگیز و برای طرف دیگر شکست جبران ناپذیر تلقی نخواهد شد . ایکاش طرفین بجای مراجعه به مراجع قضایی به بزرگان روستا مراجعه می نمودند، بزرگانی همچون عبدلله عمی ، کربلایی عباس عمی ، حاج آقا آزادخان ، حاج آقا بی لر ، حاج آقا ابوطالب ،حاج آقا خان میرزا ،ایمانقلی عمی ، ایستام عمی ، حاج آقا شیخ یدالله حاج آقا ایمان و.... حیف نیست ما با داشتن این همه عزیزان دوست داشتنی و سرد و گرم چشیدهء روزگار به مرجع قضایی مراجعه نمائیم ؟ اگر از مراجعه به بزرگی نتیجه حاصل نمی شد به بزرگ دیگری مراجعه می شد . مطمئنا" هزینه مراجعه به این بزرگان کمتر از هزینه مراجعه به مراکز قظایی خواهد بود .

 

 

همشهریان محترم ، روستای ما همانند خیلی از روستا های دیگر در حال گذر از یک مرحله به مرحله دیگریست ، از مرحله قدیمی و کهنه به مرحله آبادانی و نو شدن پیش می رود و این آبادانی و نوشدن هزینه دارد ،منظورم از هزینه ، هزینه های مادی نیست ، هزینه هایی از قبیل صبر و حوصله ، تحمل و برد باری ، همکاری ، درک متقابل و....  .

حالا که روستای ما به سمت ‍پیشرفت و آبادانی پیش می رود شایسته است  که اولاً به خقوق همسایه اخترام بگذاریم ،در اسلام در باره حقوق همسایه خیلی تآکید شده است ، ثانیاً به راهها و معابر قدیمی و تثبیت شدهء روستا به دیده حقوق عامه نگاه کرده و از تصاحب و استفاده شخصی از آنان بپرهیزیم ، تعدی و سهل انگاری در حقوق مردم جزء حق الناس بوده و عواقب سختی برای یک مسلمان دارد .

به عکس زیر توجه کنید .

 

موقعیت عکاس جلوی مسجد ، خانه های التفات عمی ، مرحوم مشهدی بلوط ، و مرحوم مشهدی خالقوردی در عکس دیده می شوند .

این کوچه معبر عمومی می باشد ، املاکی که در طرفین این معبر قرار دارند در صورت تخریب و نو سازی  مجاز نیستند حتی یک سانتی متر از این معبر را به اشغال خود در آورند ،  تازه  ، اگر پای قانون  بیاید وسط ، باید عقب نشینی هم داشته باشند .

به تصویر زیر توجه نمائید .

 

 

اینجا گوشه ای از حیاط منزل مشهدی بلوط می باشد  که در این چند سال اخیر تبدیل به راه شده بود  ، مشهدی بلوط چه کسی بود ؟ او پدر اقایان مرحوم حاج بیوک آقا ، مرحوم خان آقا و آقای محبوب بلوری بود و او کسی بود که قسمت وسیعی از زمین قبرستان روستا موقوفه ایشان می باشد ، اما اکنون چه شده که نوه این مرحوم  حتی از چند متر از حیاط خانهء خود جهت تردد اهالی روستا دریغ می ورزد ، !  البته به نظر حقیر این حق قانونی و شرعی او می باشد ، اما چرا او در چند سال گذشته چنین رفتاری از خود نشان نمی داد ؟؟ ریشه این اقدامات را در رفتار اخیر بعضی از اهالی باید جستجو نمود .

من از بزرگان روستا پوزش خواسته و خود را در مقام یک فرد  نصیحت کننده نمی دانم ،  به همه اهالی روستا عرض می کنم  بیائیم مهربانی ، محبت ، از خود گذشتگی را جایگزین رفتار های ناپسند نموده تا نسل جدید نبز به تآسی از ما ، به روستا دلبستگی پیدا کرده و از روستا گریزان نباشند ، مگر قرار نیشت ما از یادگار پدرانمان که همانا روستا باشد ، حفاظت و نگهداری نمائیم ، مگر همه ما نمی گوئیم وقتی به روستا می رویم  حس خوبی به ما دست داده و آرامش ما بیشتر می شود ، آیا اینگونه می خواهیم از مکانیکه این همه برای ما اهمیت دارد  حفاظت نمائیم ؟ بیائیم از طمع ورزی و زیاده خواهی چشم پوشی نموده و به هر آنچه داریم قانع بوده و از خداوند بخواهیم نعمت سلامتی و استفاده از هر آنچه داریم را از ما نگیرد .

 

 

 

  • نویسندگان ــــــــ رحیم طالبــی ــــــــــ رضا غــریبـی
۰۱
شهریور

 

 سلام

این مصاحبه در فروردین 95 و بدون اطلاع قبلی انجام گرفته ، گوینده رادیو کلمهء آرالا قا یا سی را کمی با تشدید تلفظ می کنند ، منظور همان آرالاقایاسی روستای الکران می باشد ، ضمناً مصاحبه  تقریباً از دقیقه 2 کلیب شروع می شود .

   

 

 

  منزل در حال احداث حاج بارات که توسط فرزندان  او در حال باز سازی می باشد .

 

 

کلیپ زیر تقدیم می گردد به آن دسته از کاربران محترم که  جناب خان را دوست دارند  ، جناب خان گفت من هم آذری ها را دوست دارم ، این هم مدرکش .

 

 

رفته بودم الکران ، جای پارک پیدا نکردم ، مجبور شدم ماشین خود را در احمد درسی پارک نموده و از آنجا پیاده رفتم ! باید به آقای خداشکر بگم طرح زوج و فرد را در قسمت های مرکزی روستا اجرا کند !

 

 

 نظم همه جا و برای همه چیز خوب است ، اینجا درب خانه یکی از اهالی روستای الکران می باشد .

 

  اگر نظم بصورت انفرادی رعایت شود ، بصورت دسته حمعی نیز نمود بهتری پیدا می کند  در کلیپ زیر نظم بخوبی نمایان است .

 

 

 

کلیپ زیر خالی می باشد .

 

 

  • نویسندگان ــــــــ رحیم طالبــی ــــــــــ رضا غــریبـی