الکران (روستای مرزی علیکران)

____ پایگاه اطلاع رسانی روستای الکران _____ مدیران وب سایت : رحیم طالبی و رضا غریبی

الکران (روستای مرزی علیکران)

____ پایگاه اطلاع رسانی روستای الکران _____ مدیران وب سایت : رحیم طالبی و رضا غریبی

با سلام

این وب سایت با همکاری رضا غریبی الکران فرزند حاج قلیچ خان غریبی و
رحیم طالبی الکران فرزند حاج ابوطالب ایجاد شده است.
این پایگاه اطلاع رسانی جهت درج اطلاعات روستای الکران و معرفی شخصیت ها و اهالی روستا ایجاد شده است.
از بزرگواران تقاضا داریم جهت اداره بهتر این وب سایت ما را یاری فرمایند.


رحیم طالبی فرزند حاج ابوطالب باز نشسته
rahimtalebi44@yahoo.com




رضا غریبی فرزند حاج قلیچ خان غریبی
دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس
علم اطلاعات و دانش شناسی
نویسنده و شاعر
reza.gharibi272@gmail.com

محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات
  • ۳۰ دی ۹۹، ۱۸:۲۰ - یاسر صدری
    عالی

عالم سیاست

پنجشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۵، ۰۴:۴۹ ب.ظ

                               توجه

 

 همشهریان محترم ، همانگونه که همگان مستحضرید مرحله دوم سرشماری تا بیست وهشتم آبان ماه در سراسر کشور ادامه دارد و نتایج پس از آن اعلام خواهد شد  ، بنابر این کسانیکه ثبت نام ننموده اند  هنوز فرصت هست .( البته اگر اهل سیاست هستید از عالم سیاست هم خارج نشوید ، ملاحظه می فرمائید که آمریکا چگونه جرزنی را شروع کرده و اگر اینگونه پیش برود ، در واقع ما همهء دادنی ها را دادیم و هیچی هم نگرفتیم .!

 


صحبتهای بحث بر انگیز نماینده ء لهستان در پارلمان اروپا در مورد ایران .کاربران محترم این کلیپ را نه یکبار بلکه چند بار ببینید ، این تمام واقیتی است که در مورد ایران وجود دارد ، منتهی به چند نفر اجازه داده می شود اینگونه واقعیتها را بگوید ، متآسفانه مدیریت دنیا افتاده دست چند تا سیاستمدار دروغگو و حیله گر که با جار و جنجال و تیلیغات دروغین بر فکر و دهن افراد جامعه تآثیر می گذارند .

 

 

                 این کلیپ خالی می باشد .

                این کلیپ خالی می باشد

 

روستای ما از نظر میزان مشارکت ، در میان روستاهای ارشق مرکزی رتبه برتر را دارد .

 

 


یکی از جاذبه های گردشگری ارشق  پل معلق می باشد ، این کلیپ مراحل ساخت آن و جشنواره فطیر را که بخشی از آن مربوط به روستای الکران می باشد را نشان می دهد .

 

 همشهریان محترم ، الحمدلله مشکلات سرشماری یرطرف گردیده و اکنون حدوداً 80% اهالی ثبت نام نموده  و هر روز بر تعداد ثبت نام کنندگان اضافه می گردد ، چنانچه  از طریق سایتهای روستا و یا از طریق کانال الکران سسی ثبت نام نموده اید دیگر نیازی نیست از طرق دیگر ثبت نام نمائید . و اگر مآ مورین محترم سرشماری به درب منزل شما مراجعه نمودند ، بفرمائید ما از روستای خودمان ثبت نام نموده ایم .

 با توجه به بارش برف سنگین در استان  و بسته شدن راه مواصلاتی چندیین روستا ، سر شماری همچنان ادامه دارد ، لذا همشهریان می توانند مشخصات خواسته شده را ارسال تا نسبت به ثبت نام آنان اقدام گردد .

 

نام و نام خانوادگی سرپرست خانوار و سایر افراد تحت تکفل که خرجشان با سرپرست خانوار است.

تاریخ تولد

میزان سواد.

کد ملی

نوع دفترچه بیمه.

شماره تلفن سرپرست خانواده :

برای خانمها هم یک سوال بیشتر بپرسید و اون اینکه تا امروز چند نفر فرزند به دنیا اورده است .

 

 

  2- کانال تلگرامی الکران سسی    http://goo.gl/PpSXyc                                                             

 

 

   تصویر بالا ،  پائیز روستای الکران را نشان می دهد، با تشکر از آقای یوسف فروزان که زحمت این عکس را کشیده است .

 

  کاربران محترم ، برای اینکه وارد عالم سیاست بشوید ، لطفاً بر روی ادامه مطلب کلیک نمائید  .

 همشهریان محترم ، دهه اول محرم به اتمام رسید و کربلایی علی فرهادی نیز دفتر شعر خود را موقتاً بست  ( تصویر زیر ) ، کربلایی علی سالیان سال است که در ماه محرم و همچنین مناسبتهای مختلف ، هنر خود را از همشهریانش دریغ ننموده و در برگزاری هر چه با شکوهتر مجالس ، ایفاء نقش می نمایند ، برای ایشان و خانواده محترمشان آرزوی سلامتی داریم .

 

 

 

    البته تا ظلم در جهان هست دفتر عاشورا هرگز بسته نخواهد شد ، راه امام حسین و پیام عاشورا  آخرش به انتخاب بین حق و باطل ، انتخاب به بین ظالم و مظلوم ختم می شود ، آیا بعضی از کشور های اسلامی منطقه که سعی می کنند خود را دایه مهربانتر از مادر نشان دهند ، به وظیفه مسلمانی خود عمل می کنند ؟

به کلیپ زیر توجه کنید لطفاً .

 

 

 

ما با تمام احترامیکه به این بانو و همکارانش داریم ، می پرسیم ، کشوریکه بانوانش اینگونه برای خاندان امام حسین (ع) مرثیه سرایی میکنند ، پس چرا زمامدارش از پشت به مسلمانان خنجر می زند ؟! چرا از رژیمهایکه برای نابودی مسلمانان متحد شده اند حمایت می کند ؟  یا حسین یا حسین می گوید ولی در عمل راه امام حسین (ع) را نمی رود . کشور ترکیه اگر راست می گوید ارتباط خود را با کشورهای دنیا و همسایه طوری تنظیم نماید که به ضرر مسلمانان نیانجامد ، اکنون در عراق بجای اینکه باکشورهای همسایه و اسلامی جبهه متحد تشکیل دهد  اما متآسفانه آب به آسیاب دشمن  می ریزد ! . چند وقت پیش خطری از بیخ گوشش رد شد اگر سر عقل بیاید .

 به تصویر زیر خوب بنگرید .

 

 

 در سمت راست حیدر علی اف رئیس جمهور فقید آذربایجان و در سمت چپ روبرت کوچاریان رئیس حمهور  پیشین ارمنستان .

 

باورتان می شود کشور مسلمانیکه خاک کشورش اشغال و مردمش آواره شده باشد ، رئیس جمهورش  اینگونه با اشغالگر دور هم نشسته و گل بگوید و گل بشنود ؟ ! پسر از پدر بدتر ، آقای الهام چنان آغوش خود را به روی رزیم صهیونیستی باز کرده که گویی برادر گم شدهء خود را پیدا کرده ! قره باغ مظلوم را چه کسی باید آزاد کند ؟ لابد او منتظر است آمریکا و رزیم صهیونیستی بیایند و برای مردم آذربایجان دلسوزی کرده و خاک کشورشان را باز پس گیرند !  زهی خیال باطل !  بیرون کردن اشغالگر  و متجاوز  ، مردان شجاعی  همچون باکری و همت و... می خواهد ، دفاع از حیثیت و شرف  جوانانی میخواهد که در مکتب سیدالشهداء تربیت و پروش یافته و درس ایثار و فداکاری و از خود گذشتگی را از استاد خود حضرت عباس (ع ) آموخته باشند  نه از برگزاری مسابقه یورو ویژن در باکو که رئیس جمهور این کشور با افتخار از آن یاد می کند ، آقای الهام علی اف هر زمان توانست یک وجب از خاک ، از دست رفتهء آذربایجان را برگرداند  آن موقع می تواند با افتخار سخن بگوید و ا لا  واردات اتومبیلهای لوکس ، برگزاری مسابقه یورو ویژن ، آزاد نمودن هم جنس بازی نه تنها عزت یک ملت را در پی ندارد ، بلکه موجبات ذلت آن ملت است .

و اما سوریه

 

خیلی از مردم ایران بخصوص جوانان می پرسند اصلاً سوریه به ما چه ربطی دارد ؟ ما خودمان مگه کم مشکل داریم که بخواهیم به سوریه هم کمک بکنیم ؟ این سوالات بجا و قابل تآمل هستند ، اما اینها یک روی سکه هست ، این سکه روی دیگری نیز دارد که باید آن را نیز دید . مردم ایران حتماً یادشان هست  که در زمان جنگ ، تنها کشوریکه آسمان و زمینش را در اختیار ایران قرار داده بود همین سوریه بود ، مرحوم آقای حافظ اسد ( پدر بشار اسد ) رو در روی تمام عربهای منطقه ایستاد  و پشت به ایران نکرد ( آن زمان که ایران هیچ کمکی به سوربه نمی کرد ) ، در مقابل این سوالات ایرانیان سوال دیگری نیز مطرح است و آن این که در سوریه چه خبر هست که آمریکا و اسرائیل 5 سال است در آنجا درگیر هستند و کشتی خود را به گل نشسته می بینند ، در آنجا هیچ چیز نیست ، در آنجا یک مرد هست ، یک مرد تمام عیار بنام بشار اسد.

که آنان می خواهند با از بین بردن این مرد ، به سراغ مردان ایران بیایند ! حال چه کنیم ؟ حمایت بکنیم یا نکنیم ؟

 

 اگر از دنیای سیاست خسته نشدید حالا به تصویر زیر نگاه کنید .

 

 

                              از راست ، آقای اباما ، زن اباما ، و آقای بوش

 

همشهریان محترم ، متآسفانه مدیریت دنیا افتاده دست چنین مردانی ، اسم چنین رفتار هایی را نیز گذاشتند   عرف دیپلماسی ! 

  بو لارادا دیئلر کیشی ؟  داش دوسون بلنچی کیشلرون باشینا . سید حسن نصرالله نون قاداسی دیسون بلارا !!

من که میگم  آقای خداشکر از اینها بهتر است ، آقای خداشکر  غیرت دارد ، آقای خداشکر  شجاعت دارد ، حرفی را که زده باشد می گوید من گفتم ، کاری را که انجام  داده باشد مسولیت آن را می پذیرید .

 

 در رژیم گذشته یک ایرانی جرآت نداشت به یک سگ آمریکایی یک سنگ ریزه کوچولو پرت کند  !  اما امروزه فرزندان دلاور این ملت در خیلی جا ها آمریکا را به زانو در می آورند .

 

 به امید روزیکه سردمداران کشور های اسلامی ، اسلام واقعی را درک نموده و درس سیاست خود را از مکتب سیدالشهدا بیاموزند .

بزرگترین کار امام حسین علیه السلام در روز عاشورا انتخاب درست بود انتخاب بین عزت و ذلت. یادمان باشد هر انتخابی در هرلحظه از زندگیمان یک عاشورای کوچک است ، این است که گفته اند وچه زیبا گفته اند "کل یوم عاشورا وکل ارض کربلا"  عاشورا روز عبرت و انتخاب بر شما تسلیت باد .

  • ۹۵/۰۷/۲۲
  • نویسندگان ــــــــ رحیم طالبــی ــــــــــ رضا غــریبـی

نظرات  (۲۴)

آقا احسننننننننننننننننننننننت من ک به وجد اومدم از این حس وطن پرستی و دینی شما . ممنونم .

http://jorda.ir
پاسخ:
ما نیز از اظهار نظز و نام متمایز جنابعالی خرسندیم . منتظر اظهار نظر و انتقاد شما هستیم .
  • فتحی از رضی
  • سلام
     بابا  دمت گرم آقای طالبی ، مفسز سیاسی هم هستی که ما نمی دونستیم  !
    پاسخ:
     علیکم السلام
    ای بابا ، اگر قرار بود هرکه دو خط نوشت بهش بگن مفسر که الان جامعه پر از مفسر بود . من که چیزی نمی دانم  ولی  از این الکرانیها هر چه بگی بر میاد .  شاعر ، مترجم ، نخبه ، مداح ، معلم ، شیمیست ، چتر باز و...
    ...
    سلام و درود برشما
                                خدایش سایتتون تک تو منطقه
    پاسخ:
    درود و سلام بر شما نیز
                                     خدایش شما هم تکی ، چون تا آنجا که من یادمه در الکران ما حبیبی نداریم
    .
  • سیدجوادموسوی پست کندی
  • باسلام ودست مریزاد خدمت رحیم آفا طالبی عزیز تحلیل عالی ونتیجه گیری بسیار بجایی کرده اید ومناسبت آن باعاشورای حسینی مابه عبرت است کاش کسی پیدا می شد به افرادی مثل الهام وامثال پیام شمارا برسانید.
    پاسخ:
    علیکم السلام
    دیر یا زود امثال ایشان متوجه حقیقت خواهند شد ، همانگونه که آقای اردغان متوجه شد و در یک چرخش 180 درجه ای نسبت به امریکا ، موضع جدیدی اتخاظ نمود .

      گر پند خرمندان به جان و دل نیاموزی      فلک آن پند را

    راستش بقیه شعر یادم رفته ، یعنی در مسافرت هستم و تمرکز حواس ندارم . ضمناً منظورم از خردمندان دانشمندان و عالمان سواد هستند  سوء تفاهم نشه .

  • بانوی الکرانی
  • اگر پند خردمندان به جان و دل نیاموزی
    جهان آن پند، با تلخی بیاموزد تو را روزی

    شکسته نفسی نفرمایید شما خودتون عالم هستید
    پاسخ:
    با تشکر از بانوی محترم الکرانی .

     ضمناً از به اتمام رساندن مصرع دوم شعر ، معلوم شد چه کسانی عالمان سواد هستند .
  • سید محمد موسوی پسکندی
  • سلام خدمت همه مخاطبان سایت الکران و متولیان آن 
    رحیم اقا بررسی و تطبیق مناسبی در رابطه با واقعه کربلا انجام داده اند . یکی از نکات بارز که در واقعه کربلا به چشم می خورد حفظ ارزش انسان و توجه به جایگاه آن است . به ارزش انسان ها در جوامع جهان مهم نیست . در جوامع پیشرفته حتی به جهت حفظ حکومت خود در ظاهر به ارزش انسان ها توجه میشود و بصورت عملی بدور از شعار ، رفاه جامعه فراهم میشود ، مردم در ترافیک نمی مانند ، مردم در سیکل اداری بیدلیل سرگردان نمی شوند ، مردم جان خود را بخاطر سوار شدن خودرو بی کیفیت فاقد استاندارد از دست نمی دهند ، مسئولین اختلاص کنند اعدام می شوند و ...
    پاسخ:
    علیکم السلام
    و تشکر از اظهار نظر جنابعالی و بیان بخشی از واقعیتهای جامعه ، در راطه با اختلاس کنندگان به استحضار میرساند  تقریباً همه آنان به سزای اعمال خود رسیده اند ، از فاضل خداداد گرفته تا شهرام جزایری ، این آخری نیز به سزای اعمال خود خواهد رسید ، دیر و زود دارد ولی حتمیه
    .
  • شاهی الکران جعفر
  • واما در رابطه با رفتارهای  اقای الهام علی اف که خطر ارمنستان را هر گز درک نکرد و وارد رقابت سیاسی با ایران شد و به این در ک نرسید که اذر بایجان وایران درسته دارای استقلال جغرافیای هستند ولی همچنان از یک ریشه اند ودارای مشترکات فرهنگی عمیق .اینها یه طرف ولی اظهار نظر یکی از اقایان به ظاهر ایرانی (بوق غرب )واصلاح طلب که مدعی بود داعش زاییده فرمانده قرارگاه قدس بود تا سردار سلیمانی را تخریب کنه برای من  خیلی جالب بود . این اقا ی خزعلی که  اگه مسئولیتی داشت چه کارا که نمی کرد .مثلا رابطه صمیمی با حرمله های زمان .منظورم سعودی هاست .از همین جا درود می فرستم به فرمانده شجاع قرارگاه قدس که بوقهای وطنی غرب را نگران کرده .زنده باد سردار سلیمانی
    پاسخ:
    سپاس از وقت و حوصله ای که بخرج دادید ،
    جناب شاهی ، این روز ها هر کس از مادرش قهر می کنه ، راهی فرنگ میشه و اونجا هم چون نیروی تازه نفس است  بلافاصله یک بلند گو در اختیارش قرار میدهند و کمی هم خرج ومخارج و طرف هم فکر میکنه واقعاً چه شخصیتی بوده و خودش خبر نداشته . درود بر تمام سرداران سپاه 
    .
  • حسام معلم
  • آسایش دوگیتی تفسیر این دو حرف است
    با دوستان مروت با دشمنان مدارا

    در فتنه سال 88 هر دو جناج یک طرف فتنه بودند اما برخی تحلیلگران و صداسیمای کشور یک جناح را به میخکوب بست و طرف پیروز را مبرا از هرچیزی دانست.اما به مرور زمان مشخص شد که آقای احمدی نژاد چه کارها که نکرد به طوری که رهبری هم نظرشان را نسبت به احمدی نژاد عوض کرده و از حضور ایشان در انتخابات ممانعت نمودند.برخی تحلیلگران به این امر توجه ننمودند که فتنه دوقسم است بخشی از آن حقیقت است و بخشی باطل نه اینکه یک طرف حق باشد و یک طرف باطل.

    در سوریه نیز همین گونه فتنه به وجود آمد و ایران یک طرف قضیه را دید.حکومت بشار اسد نیزهمانند پدرش نه بصورت دموکراسی بلکه با زدوبند و شبه موروثی است.مردم سوریه نیز همانند دیگر کشورهای عربی هم صدا با بهار عربی در جهت ایجاد اصلاحات در کشور و به کرسی نشاندن حکومتی برپایه دموکراسی به انقلاب برخواستند.پادشاه اردن با ایجاد اصلاحات و قبول خواسته های مردم کشور خود را از یک بحران نجات داد اما بشار اسد در مقابل خواسته های بحق مردم ایستادگی کرد و آنقدر مقاومت نمود که کشور و مردم را به جولانگاه مرگ کشاند.جوانان آزادیخواه سوریه میخواستند کشورشان رنگ دموکراسی به خود ببیند اما سرکوب مردم توسط نیروهای بشار اسد فرصتی به دست اشقیا داد تا از آب گل آلود ماهی بگیرند.
    کمک به حکومت سوریه  به خاطر اینکه شیعه مذهب است و در دوره ای به ما کمک کرد توجیه اسلامی ندارد.حکومت ایران اگر خود را آزادیخواه  و آزادی ملت ها در برابر هر گونه زورگویی را یکی از اهداف خود میداند باید به خواست مردم سوریه نیز اهمیت میداد.مسبب این شرایط در سوریه یک طرفش خود بشار اسد است.

    با این حال پا پس کشیدن ایران از سوریه در شرایط فعلی قرصت را به آمریکا و غرب خواهد داد که سوریه را به نفع خود مصادره کنند.

    با عرض پوزش از محضر بزرگان اگر بی ادبی کردم بنده را ببخشید.
    پاسخ:
    آهـــــــــــــــا به قول قدیمیها مدینه گفتی و کردی کبابم ، فتنه 88 گفتی و داغ دل منو تازه کردی

    ممنون و سپاس از جنابعالی که به بیان دیدگاه خود که شاید دیدگاه خیلی ها نیز باشد پرداختی ، اولاً صدا و سیما و تحلیگران طرف پیروز  را مبرا از هر چیزی ندانست ، بر هیچ آدم منصفی پوشیده نیست که طرف پیروز هم اشتباهاتی داشت ، امـــا ، اشتباهات طرف پیروز کجا و جناح مقابل کجا ؟ در کجای دنیا هنوز شمارش آراء شروع نشده یک طرف خود را پیروز مطلق بداند ؟ و بدتر از آن ، بگوید اگر من پیروز نشوم پس تفلب شده ! طبق گفته وزیر وقت اطلاعات 93 مرتبه از سفارت رو باه پیر با ستاد انتخابات جناح مقابل تماس برقرار شده ! معنی و مفهوم این کار در خوش بینانه ترین حالت چیست ؟ و بدتر از آن ، شرکت سفیر روباه با لباس سبز در راهپیمایی و تکان دادن کراوات خود به علامت پیروزی ! ( خارجی ها در یک جشن یا مجلس ، برای اینکه شادی خود را نشان دهند کراوات خود را تکان می دهند  ) همهء اینها و خیلی موارد دیگر حاکی از گرفتار شدن جناح مقابل در یک تله بود که خود از آن غافل بود و هست .
    در میان رژیمهای منطقه ، رزیم سوریه با تمام اوصافی که فرمودید ، بهتر سایر رزیمهاست ، فراموش نکنید ارتش و مردم همین رژیم است که چند سال است در مفابل چندین ارتش مقاومت می کند و مطمن باشید اگر انتخابات شود باز همین بشار رای می آورد ،  علت اصرار آمریکا در برکناری بشار نیز همین است ، چون آمریکا واقف است تا زمانیکه بشار هست ، او نمیتواند سلطه خود را گسترش دهد . شما ببینید با مصر چه کردند ، مگر مردم مصر با آزادی و دمکراسی رئیس جمهور خود را انتخاب نکرده بودند ؟ پس کجا رفت این دموکراسی که این همه غرب از آن دم می زند . یمن را ببینید ، بحرین را ببینید ، ونزوئلا را ببینید که چگونه آمریکا شب و روز داره نقشه میکشه که چگونه رئیس جمهور منتخب مردم را از بین ببرد . چگونه دارد تلاش می کند آقای اردغان را از بین ببرد ، چون تاریخ مصرف ایشان برای آمریکا تمام شده ، هر چند ما نیز دل خوشی از ایشان نداریم .

     
    در مورد سوریه باز باید بگویم ، ما مردم ایران بخصوص آذربایجان ، مردمی نیستیم که نمک بخوریم و نمکدانرا بشکنیم ، جوانان ما اگر سالهای جنگ و کمک سوریه را می دیدند دیدگاهشان نسبت به سوریه بهتر می شد .
  • شاهی الکران جعفر
  • واژه فتنه مفهوم مشخصی دارد .در مواردی که تشخیص حقو باطل سخت باشد .از واژه فتنه استفاده می شود .اصلاحات در سوریه ربطی من وامثال من وارباب بزرگ امریکا نداره (شیطان بزرگ).فقط مردم سوریه باید تصمیم بگیرند .مردم سوریه را ازاد بزارند بساط تروریستا چیده شده باید ببینید .بله در سوریه انقلاب شد انقلابیون مصر افتادند جان شیعیان مصر خدا هم بدتر از خودشونو گرفتارشون کرد تا بهارشون به زمستان گرایید .البته که به درنده خوها نباید اجازه داد از قفص دربیان همین (سلفی ها ووحابیون). در سوریه درنده خوها از قفص زدن بیرون تا به قول خودشون حکومت سنی مذهب بشار اسد که اقا معلم فرموده بودند شیعه  مذهب را کنار بزنند وخون شیعیان را بریزند .تا تقبل الله شوند .حرام را حلال کنند .ونقشه دره اموی رادوباره باز سازی کنند .اگه تاریخو دقیق خونده باشید سربازان اموی سر شهر مدینه چه بلای اوردند ان وقت می فهمید که چرا باید داعش را در نطفه خفه می کردیم نه به خاطر بشار بلکه باید به خاطر خودمان بجنگیم .بشار اسد اگه کنار رود باید به دست مردم سوریه باشد نه کدخدا .تنها دلیل جنگ با بشار اسد روابط دوستانه با تهرانه نه دلایل اقایان اصلاح طلب بوق غرب .زنده باید اندیشه صالحان ومرده باد اندیشه اصلاحات امریکای
    پاسخ:
    نه دیگه ، خدائیش  این روستای الکران با داشتن چنین جوانان ، با سواد ، منتقد با دلیل ، مدافع با دلیل ، معلم با سواد و..... مستحق داشتن امکانات است .
    ولی آقای شاهی هم غلط املایی داری و هم با عجله نوشتی  ، مثلاً زنده باد را نوشتی زنده باید ، پس توقع نداشته باش آقا معلم نمره کم نکنه .
  • شاهی الکران جعفر
  • شرمنده مهندس ساعت یک یا دو شب حتی یاد اوری واژه ها برام سخت میشه چه برسه املای واژه ها .تو مدرسه هم فقط ادبیاتم متوسط بود فقط دروس محاسباتیم .وفیزیک شیمم عالی بودن . والبته تاریخ وجغرافیا .حالا اقا معلم منو عفو کنن .چشم دقتم دیگه می ره بالا فقط رفوزم نکونین .خدای گه گاهی نوشته هام دست خودم نیست .
    پاسخ:
    همون بهتر که گه گاهی آدم نوشته هایش دست خودش نباشد ، زیرا تنوع و شیرینی اش در همان قسمت است .
  • حسام معلم
  • سربازان شامی و امویان در حمله به مدینه بلایی که بر سر شهر و مردم این شهر آوردند به طور خلاصه این بود که مردانشان را فجیعانه کشتند،به زنانشان تجاوز کرده و پستانهایشان بریدند و بر صغیر وکبیر رحم نکردند.نسل مدینه را کون فیکون نمودند و بساط نسب شناسی در شهر  برچیده شد.بلایی بر سر شهر آوردندکه هر کس فاجعه را به چشم خود دیده بود توان بازگو کردن آنرا نداشت.داعش هم از جنس همان قماش است.اینجانب  آرزویم این است که با داعشی ها بجنگم.بنده داعش را توجیه نکردم و در صدد حمایت از آنها نبودم.بحث بنده حکومت بشار اسد بود که چطور برسرکار آمد و عملکرد او چگونه بود.او نمره قبولی در مردم سالاری ندارد.هر عقل سلیمی حکم میکند که در برابر داعش باید بجنگیم و چه خوب است که در آنسوی مرزها میجنگیم.اما حمایت از حکومت بشار اسد جای بسی تامل است.او علاوه بر داعشی ها در برابر گروههایی که خواسته های بحقی دارند نیز میجنگد و یادمان نرفته که چقدر از مردم را زندانی کرد که وابسته به هیچ گروه تکفیری نبودند.بحث من این است که اکثریت مردم سوریه حکومت بشار را نمیخواستند.در جنگ با تکفیری ها مردم هیچ کمکی به ارتش سوریه نکردند.هر کجا را که ارتش پاکسازی میکرد.بعد از مدتی دوباره مردم با افراد مسلح همدست میشدند.مردم سوریه آزادی بیان نداشتند.از همه اینها گذشته گسترش فقر،شرایط نامناسب فرهنگی و اجتماعی،شرایط نامطلوب اقتصادی،نبود برنامه در جهت رشد و توسعه کشور،پسرفت  کشور در همه زمینه ها و ..... از نتایج حکومت بشار اسد میباشد که همه اینها در اخبار ایران نادیده گرفته شده و میشود.
    در جریان فتنه 88 هم از جناح مغلوب حمایت نکردم آنها اشتباهات زیادی داشتند اما حرفهای درستی هم میزدند.در مورد جریان پیروز هم به نظر بنده نقش اصلی را در فتنه ایفا نمود. به جمهوری اسلامی کم ضربه نزد.دروغ و دغل کاری از مهم تری شاخص های دولت قبل بود

    بزرگواران بنده قصد تقابل و مجادله باشما عزیزان ندارم.کوچکتر از آن هستم که بخواهم با شما بحث کنم.اما با توجه به اینکه مدیریت محترم  در مدیریت وبسایت فراجناحی عمل میکنند ما نیز نظرمان را ابراز نمودیم.اما به عرض برسانم که کسر نمره غلط املایی در جای خود محفوظ است و بزرگ و کوچیک و دکتر و مهندس و باسواد و بیسواد و...نمیشناسد.

    و من الله توفیق
    پاسخ:
    سلام
    خیلی از نظریات جنابعالی در مورد رفتارهای رژیم سوریه درست است ، منتهی بنا بر مصلحت ، نه صدا و سیمای ایران و نه در سوریه فعلاً کسی این موضوعات را باز نمی کند .

    اتفاقاً ما دنبال تقابل و مجادله هستیم ، یعنی بخوام شفاف بگویم دنبال دعوا هستیم ! چون مدتی است که به قول این بچه تهرونا مدام برای همدیگر نوشابه باز می کنیم و سایت کمی یکنواخت شده  ، و از آنجا که جنابعالی و جعفر آقا  را بزرگتر از آنچه که خودتان فکر میکنید میدانیم ، خـــــوب ، علاقمند نیستیم با آدمهای کوچک در بیافتیم . و در مورد سطر آخر ، همشهریان عزیز  اگر دوران نوجوانی و جوانی استا مرشد را بخاطر آورید ، ایشان فقط برای بعضی ها  خط و نشان می کشیدند ، اما این آقا برای همه دارند خط و نشان می کشند !

  • حسام معلم
  • آقای طالبی همه را به جان ما میاندازی؟؟؟؟؟؟ آقا ما مثل پدر قوی نیستیم. روشم دردعوا اینه که از تاکتیک مناسب الفرارررررررررررررررررر استفاده کنم .هههههههههه.
    پاسخ:
    بله از بیانات شما معلوم است که اهل فرار هستی یا نه !
    سلام علیکم  بنده حقیر با احترام به همه نظرات مذکور بایستی عرض کنم اگر تمامی افراد در اظهار نظر خویش بدون جانبداری جناحی بمانند یک داور بیطرف عمل نمایند فوق العاده زیبا و خواندنی خواهد شد با نظر جناب معلم بیشتر موافق هستم . اگر همه مردم ایران را محرم بدانیم (ایا در کشوری اسلامی به بزرگی ایران دادگاه صالحه ای وجود نداردبه فتنه 88 رسیدگی نماید تا لکه ننگی بر پیشانی وطن عزیزم ایران نباشد) وابسته به هیچ جناحی نیستم دنبال حق حقیقتم سیاسی هم نیستم چون سیاست بی پدر ومادر است ؟         ( سیاست از نظر بنده یعنی دروغ)   سپاس
    پاسخ:
    علیکم السلام
    مگه میشه آدم سیاسی نباشه ؟ شیرینی زندگی تو قسمت سیاسیشه ، مگه نفرمودید سیاست یعنی دروغ ، دروغ هم معمولاً شیرینه !
    الان جنابعالی همینکه نام کوچک خود را ننوشتید  این خودش سیاست ، در حالیکه می فرمائید من سیاسی نیستم . البته من از ادبیاتیکه بکار گرفتیتد ، حدس می زنیم شما .... آقای غریبی هستید و همین خودش بهانهء خوبی برای من بود تا شما را سیاسی بدانم .

  • شاهی الکران جعفر
  • بگذریم .اقایو ن من طرفدار هیج جناحی نیستم .بلکه طرفدار شایسته سالاریم . طرفدار مدیرانی قوی با تابعیت ایرانی .وحتی لازم شد کارشناسان خارجی .نه دو تابعیتی .که بچاپه بره کسیم نتونه به گرد پاش برسه .خوبی حکومت جمهوری در اینه که دولتها ماندگار نیستند .دولت بعدی حتما بره حفظ خودشم شده گند کاری های قبلی و در میاره .واین یه عامل باز دارنده هست که خودشم اشتباه نکنه . والبته که مردم سوریه از سیستم حکومتیشون راضی نبودن بنابراین شروع به اقداماتی علیه دولت خودشون زدند .تو این بین با شیعیان چیکار داشتند . قبر یاران پیامبرو چرا کندند چرا مردم شیعه را در شهر های شیعه نشین بیش از چهار سال در محاصره گرفتند . درست اکثریتو دارند باید جنایت بکنند وما هم بگیم احسن حق با شماست . مثل اینکه ما بگیم اکثر عربها ی عربستان وهابین واونا حق دارند هر کاری خواستن با اقلیت بکنن .دمکراسی غربی می گه حق با اکثریته ؟ما باید چی بگیم ؟؟.ما میگیم مظلوم را یاری خواهیم کرد .واین هزینه بره .
    پاسخ:
    بله خیلی از مردم سوریه از دولتشون راضی نیستند ، منتهی آمریکا و اسرائیل نه تنها از آب گلا لود می خواستند ماهی بگیرند ، بلکه با درست کردن داعش و ترورستها به ما نیز ضربه بزنند ، اما به یاری خدا و از خود گذشتگی مردان خدا ، 5 سال است که ناکام مانده اند . و در این میان نه تنها کشور ما بلکه خیلی از کشور ها علافمند کمک به سوریه و مقاومت هستند ، اما یا ضعیف هستند و نمی توانند کمک کنند و یا از ترسشان علنی نمی کنند .
    از بعضی ها وقتی سوال میکنی طرفدار کدوم تیمی ، پاسخ میدن من طرفدار هیچ تیمی نیستم بلکه طرفدار تیم ملی ام ، اما وقتی وارد جزئیات می شوی می بینی بالاخره از یکی از تیمها حمایت میکنه . حالا جناب جعفر آقا ، خیلی سعی میکنی بگی من طرفدار هیچ جناحی نیستم ، ولی هستی ! جمله آخر جنابعالی بیانگر همه چیز هست .
                                      ما ( حالا امنیت خودمون به کنار ) از مظلوم حمایت میکنیم و این هزینه داره .

  • بانوی الکرانی
  • بنده معتقدم دعوا زمانی به وجود میاد که پای منفعت وسط باشه پس دعوای جناح ها هم صددرصد سر قدرت طلبی و منفعت شخصی هست وگرنه فک نکنم سر رسیدگی به کشور وفقرایی مثل ما واقتصاد کشور اینجور رقابت کنن ( پس هیچ فرقی باهم ندارند) سیاست های خارجی هم دلایل مثبت و منفی خودشو داره که جای بحث زیاده.....
    پس تنها کاری که میتونیم بکنیم دعا برای تعجیل در ظهور آقا صاحب الزمان هست تا صلح جهانی ایجاد بشه وتوجه به فرمایشات رهبری تاامنیت داخلی حفظ بشه
    پاسخ:
    در مورد سیاستهای خارجی حقبقتاً جای بحث زیاد است و تازه آنچه که ما می بینیم یک روی سکه است .

     اللهم کن لو یلک الحجت بن الحسن و......
    برای همینه ک میگن تو ایران حزب معنی واقعی کلمه رو نداره
    اکثر رجال سیاسیمونم همینجورین،مردم ک دیگ جای خود دارن استاد...
    پاسخ:
    بـــــــــه بـــــــــــه  ،
                            وه چه خوب آمدی صفا کردی                       چه عجب شد یاد ما کردی

    در تآئید جملهء شما یک کلیپ منحصر بفرد و خوب دارم که گوش به زنگ باش یه روز در سایت قرار میدم ، فعلاً آن کسیکه برام فرستاده اجازه نمیدهد .
  • اکبر غریبی
  • جناب اقای شاهی سلام علیکم ایا چچنی ها مسلمان ومظلوم نیستند !  و ایا در کشورهای دوربرمان مگر کم هزینه ای گذاشته ایم 20000 شهید مدافع حرم افغانی تبار که از ایران عزیزمان عازم و به شهادت رسیدندو ایا اماری از شهدای ایرانی داری ؟ وچرا از مردم مسلمان چچنی دفاع نکردبم وهزاران جراهای دیگر که  بی پاسخند. ببخشید شما را مخاطب قرار دادم       مدیریت محترم ننوشتن نام سیاست نیست کارشناس تشخیص جناحها  البته که چند جناح در کشور موجب پویای می شود و اگر تریبونها در دست یک جناح خاص نبود این همه  فساد اداری واختلاس نداشتم همجنین اگر صدا وسیما فرا جناحی عمل می نمود     سپاس
    پاسخ:
     بابا جون مادراتون این سیاستو ول کنید  سرشماری را بچسبید ، حالا ما چند روز بیکار بودیم و چند تا عکس دور و برمون بود یه چیزی نوشتیم . فردا پس فردا میان ما را میبرن اوین ، وقت دارین بیائین  ملاقات ! ؟
  • رحیم طالبی
  • سلام
    یکی از کاربران محترم در یک پیغام خصوصی گفته  ، اوین تبدیل به پارک می شود هیچ غصه ای ندارد
    .

    من نیز در جواب می گویم ، بابا غصهء من از تنهاییه ، وقتی شما ها را نمی بینم غصه می خورم ، والا یک الکرانی از هیچ کجا نمی ترسه .
  • شاهی الکران جعفر
  • برادر غریبی .من نظامی نیستم ولی ترجیح میدم در یک جبهه بجنگیم .واینم مطمئنم که بعد از یکسره کردن کار اسرائیل به اونم میرسیم .از افغانستان در بد ترین شرایط حمایت کردیم با علم به اینکه اکثر مجاهدان افغانی سنی مذهب هستند .در البانی جنگیدیم در شرایط بعد از ویرانی های جنگ  شرایط مناسبی نداشتیم .و به سنی مذهب ها کمک کردیم .ما به اندازه توانمان کمکشان کردیم .نظامیان ما وقتی لباس نظامی به تن کردند باید اینو بدانند که مرزهای فرهنگی فراتر از مرزهای سیاسی ماست . وبرای دفاع از منافع ملی باید بتوانند فراتر از مرزهامان عمل کنیم .واما در رابطه با صدا سیما که چه عرض کنم الان اگه روزنامه نگاری متن انتقادی بنویسه ممکنه متهم به فشار به دولت محترم بشه .صدا سیما اگه نتونه افرادی که در سایه جناح بندی دست به اقدامات غیر قانونی میزنند افشا بکنه یه کمی کم کاری محسوب میشه که بنده کاره ای در صدا سیما نیستم .در حیطه کاری خودم اگه کسی کار خلافی بکنه اخراجش می کنم .
    پاسخ:
     وای د ده وای !  آقا ما را از روستا اخراج نکن ، هر کاری دوست داری انجام بده .
  • اکبر غریبی
  • سلام در پیغام بالابیش از 2000 شهیدصحیح می باشد در صفر گذاری اشتباه واحد ریالی شده است باتومان    پوزش می خواهم
    پاسخ:
    اشتباه در اینجا اشکالی نداره ، روستای الکران پر از متخصص از جمله معلمی دارد که همه نوشته ها را زیر نظر دارد و این اشتباه شما را نیز قطعاً در نمره دادن لحاظ خواهد نمود ، اما   امیدوارم در کاسبی چنین اشتباهی مرتکب نشوی .
    ماشالا ب همه...پای این بحثا ک میاد وسط همه واسه خودشون ی پا رجل سیاسین
    ب قول مهران مدیری یاد دوره همیای فامیلی افتادم :-)))
    اللهم عجل لولیک الفرج..
    یاعلی..
    پاسخ:
    تعجب نکنید ، اولین دفعه است که مطلب سیاسی نوشته می شود ، خوب افراد دارای سلایق و همچنین پتانسیلهای  مختلفی می باشتد ، باور بفرمائید من چقدر خوشحال و ذوق زده هستم که میبینم هنشهریانم حتی نسبت به امور سیاسی نیز حساس بوده و در کنار مشکلات روزمره زندگی ، امور سیاسی و رفتار دولتمردان دیگر کشورها را نیز زیر نظر دارند . خود جنابعالی نیز شاید یکی از همین افراد باشید .
  • اکبر غریبی
  • باسلام؛ جناب اقای طالبی قسم مادر معجزه کرد همه کاربران گرامی پا پس کشیدن !      
    پاسخ:
    علیکم السلام
    البته  که قسم مادر معزه گر است ، اما فعلاً سرگرم مسائل سرشماری هستند همه ، ولی  نـــــــــــــه ، کسی پا پس نکشیده  حالا که به برکت مطلب عالم سیاست ، رجال سیاسی روستای الکران کشف شدند  خوب است که یک میز گرد ساسی در روستا برگزار گردد ، شاید من هم بتوانم در تشخیص جناهها  دقیق تر عمل کنم !
    سلام وخسته نباشید خدمت همه عزیزان 

    پیرو سخنان اقای شاهی واقای غریبی عزیزعرض کنم مامتخصص جنگ ونیروهای نظامی نیسیم اما کلا هرکسی وارد این مباحث بشه میتونه تا حدودی نظربده درمورد چچن ودیگرمناطق مسلمان نشین عرض کنم هرکشوری نمیتونه توچند جبهه جنگ کنه اگه این کاروبکنه مطمعنن یا نتیجه خوب نخاهد داشت یا خدای نکرده میتونه نتیجه برعکسم بده از بعد دیگه ام شرایط جغرافیای کشور مورد نظرم باید در نظرگرفت ایا میشه به این کشور به راحتی واسونی که به کشورهای همسایمون دسترسی داریم به اونام دسرسی خواهیم داشت یا نه ،مطمعنا نه!برنامه ریزی خاص خودشومیخادمطمعن باشید اگه راه داشت به

    این کشورام کمک میشد که بعید میدونم نشه حتما میشه اخرین مطلبم عرض کنم یه اولویت بندی های ام انجام میشه نسبت به مصلحت کشورم باشه اینکه کدوم دشمن خطرناکتره واسیبش بیشتره بهتر بگم بین بدوبدتر اول بدتر باید ازبین برد چون خطرش بیشتره .

    ممنون موفق باشید
     
    پاسخ:
    مردی دیگر بر مردان سیاسی روستای الکران افزوده شد .

    ما نبز خدمت شما جوان رشید و برومند  عرض سلام داریم .
    بابا نگو لذت تو دنیای سیاست بوده و ما نمی دانستیم ، ببین چه تفسیر های کارشناسانه ای از سوی آقاسجاد ارایه میشه ، چه دلسوزیهای مهربانانه ای از سوی آقای غریبی نسبت به چچنیها وجود دارد ، چه عدله های تاریخی در حافظهء  آقا جعفر بوده  ، آقا معلم هم که با نگاه تیز بین خود هر کجا قصور و کوتاهی رخ داده باشد را رو میکند . آنکه از همه جا رانده و از همه جا مانده  منم ، وای بر من ، بدون تعارف عرض میکنم   درود بر جوانان روستای الکران .

  • سید محمد موسوی پسکندی
  • با تشکر از فرستنده عکس بسیار زیبا بود

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی