الکران (روستای مرزی علیکران)

____ پایگاه اطلاع رسانی روستای الکران _____ مدیران وب سایت : رحیم طالبی و رضا غریبی

الکران (روستای مرزی علیکران)

____ پایگاه اطلاع رسانی روستای الکران _____ مدیران وب سایت : رحیم طالبی و رضا غریبی

با سلام

این وب سایت با همکاری رضا غریبی الکران فرزند حاج قلیچ خان غریبی و
رحیم طالبی الکران فرزند حاج ابوطالب ایجاد شده است.
این پایگاه اطلاع رسانی جهت درج اطلاعات روستای الکران و معرفی شخصیت ها و اهالی روستا ایجاد شده است.
از بزرگواران تقاضا داریم جهت اداره بهتر این وب سایت ما را یاری فرمایند.


رحیم طالبی فرزند حاج ابوطالب باز نشسته
rahimtalebi44@yahoo.com




رضا غریبی فرزند حاج قلیچ خان غریبی
دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس
علم اطلاعات و دانش شناسی
نویسنده و شاعر
reza.gharibi272@gmail.com

محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات
  • ۳۰ دی ۹۹، ۱۸:۲۰ - یاسر صدری
    عالی

روستای الکران ، انتخابات و انقلاب

يكشنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۰۵ ب.ظ

                            

اهالی روستای مرزی و محروم الکران از ابتدای شکل گیری انقلاب و حتی قبل از آن، از زمان حمله چند باره روسها به این روستای مرزی ، در صف مقدم مبارزه بوده اند و در این راه شهداء و جانبازی نیز تقدیم انقلاب و کشور نموده اند .

اولین شهید این روستا به سال 1320 بر می گردد ، شهید حسن خان اصلانی که بخاطر فریب دادن روسها به شهادت رسید .

                                                                       

دومین شهید روستا ، شهید سعید طالبی الکران که در جنگ هشت سال دفاع مقدس و پس از چهار سال حضور آگاهانه در جبهه های حق علیه باطل به فیض شهادت نایل گردید .

                                                                                                             

جانباز سر افراز این روستا ، برادر عزیز آقای مختار شاهی، جانبازی که سالیان سال است درد و رنج و سختی ناشی از آسیب عضوی از بدن را تحمل می نماید .

                                      جانباز عزیز روستا آقای مختار شاهی

سایر  اهالی روستا نیز همواره در صحنه بوده و خواهند بود، از حضور در نمازهای جمعه در شهر رضی و حضور در راهپیمایی روز قدس در رضی گرفته تا حضور در راه پیمایی در روز 22 بهمن در تهران .  امسال نیز اهالی روستای مرزی الکران در راه پیمایی 22 بهمن یکبار دیگر با شهیدان و جانبازان خود پیمان بسته و همراه با سیل خروشان هموطنان خود عزم و اراده خود را به نمایش گذاشتند .

                 

                          تعدادی از اهالی روستای الکران در 22 بهمن 94  تهران - میدان آزادی

 در هفتم اسفند نیز اهالی روستای محروم و مرزی الکران به تآسی از روحانی برجستهء این روستا ، مرحوم حاج شیخ محمد غریبی، این عالم وارسته و پرهیز کار که افتخار استان اردبیل نیز بود ، در پای صندوقهای رآی حاضر گردیده و نمایندهگان مجلس با اهمیت خبرگان رهبری و مجلس محترم شورای اسلامی را انتخاب خواهند نمود .          

                         

مرحوم حاج شیخ محمد غریبی ، روحانی که واعظ محترم در مجلس ختم ایشان فرمودند ، طبق بررسی که بعمل آمده ، همانند این مرحوم ، هفت نفر در سطح ایران وجود دارد ( از نظر زهد ، تقوی ، و منش زندگی ) . روحش شاد، یاد و نام ایشان برای همیشه در دلهای ما الکرانیها خواهد ماند .

 

       

                          ( 1 )

و اکنون به سخنان یکی از اهالی این روستا که یکی از شاهدان عینی  حمله روسها به این روستا بوده گوش میکنیم ، ( این سخنان در سه بخش تنظیم گردیده ) ایشان حاج آقا بیگلر ( بی لر ) در آن زمان نوجوانی 14-15 ساله بوده و خود در این نبرد نابرابر شرکت داشته اند ، نابرابر از این جهت که حکومت وقت هیچگونه حمایت و پشتیبانی در حد انتظار از اهالی ننموده و خود اهالی با دست خالی در مقابل روسها ایستادگی نموده و از خاک کشور خود حفاظت نموده اند .

  

                                  ( 2 )
 

                               ( 3 )
                  

 با تشکر از آقای علی شاهی ( الکران سسی ) که در تهیه این گزارش ما را یاری نمودند .

        

  • ۹۴/۱۱/۲۵
  • نویسندگان ــــــــ رحیم طالبــی ــــــــــ رضا غــریبـی

نظرات  (۳)

  • اکبرغریبی
  • سلام علیکم و رحمه الله جناب آقایی علی اقا شاهی خدا قوت شما که اینقدر توانایی در ساخت کلیب داری خواهشمندم در مورد عموی این حقیر (مرحوم شادروان شیخ میرزا محمد غریبی )که لحظه لحظه زندگی ایشان به گواه شاهدان وپای منبر نشینان درس اخلاق و تربیت دینی میباشدکلیپی لطف بفرمایید بسازید.                                          واما جناب آقایی طالبی عزیز ضمن خسته نباشید لطف بفرمایید زین پس عکس افرادی همچون شاهی را بهمراه مطلب ارسالی شان چاپ کنید تا بیشتر برای فردی چون من شناسانده شوند (البته این حقیر به همه خاندان شاهی ها ارادت دارم)                           و اما یک نقل قول از بزرگان : عزیزی می فرمود ان خدابیامرز در سفر برای روضه خوانی بین روستا های اطراف بیشتر از اسب خدابیامرز علم استفاده می کردند وهمیشه تاکید داشتند اسبی به ایشان بدهند که کره (بچه)نداشته باشد زیرا که من نمتوانم روی کره اسب تسلط داشته باشم خدای ناکرده از زمین زراعی مردم عبور کند ویا بخورد بنده مدیون انان می شوم .
    پاسخ:
    علیکم السلام
    در مورد خاطره اخیرتان درست است شما عین واقعیت را عنوان نمودبد ، من خود شاهد چندین سفر ایشان به دهات اطراف با اسب بودم ، فقط باید فیلمی از آن لحظه ها می بود تا نسل جدید با جان و دل باور می نمودند که روستای الکران چنین شخصیت های نیز داشته .مرحوم حاج آقا میرزا محمد غریبی هم فقط یکی بود ، آمـــــــــــــد  و  رفــــــــت . خوشا به حال آنان که از محضر ایشان درسی را آموختند ، مثل آقای رضا غریبی که چندی پیش مسؤلیتی می خواستند به ایشان واگذار کنند که ایشان قبول نکردند ، وقتی علت را از ایشان جویا شدم ، گفتند یاد حرفهای عموم افتادم و قبول نکردم .              و اما جناب آقای اکبر غریبی ،  در روستای الکران ، در میان استعدادهای فراوان چندین استعداد  پنهان وجود دارد که از آن جمله آقای جعفر شاهی ، آقای اکبر غریبی ، و..... در مورد شما ها یاد یک بیت شعر افتادم .
            
                چون آنجا که تویی از جمله پنهان                         زکی پرسم که داند تا کجایی

      واما در مورد علی آقا ، این نو جوان خلف روستای الکران ، این نو جوان انقلابی با اعتقاد و با استعداد ، بعدها  زیاد خواهید شنید . انشا الله .  و اما در مورد زین پس  که این کلمه منو همیشه یاد رئیس فرهنگستان فارسی می اندازد ،  چشم ، حق با شماست .
    باعرض سلام خسته نباشید خدمت مدیران محترم  

    خدمتتون عرض  کنم این علی اقا خیلی کنجکاوه وبا وجود سن کمش متخصص در اموررایانه وعلاقه زیادی به
    اذربایجان و بخصوص الکران داره ایشالله در اینده مطمعنا از چهره های سر شناس و مهم از منطقه خواهد شد ماهم برای موفقیت ایشان   دعامیکنیم ایشالله هرجاباشه موفق باشه راسی عمو این عکست محشره تومیدون ازادی میگفتی مام می اومدیم
    پاسخ:
    علیکم السلام آقا سجاد
    بله ما هم آرزوی  موفقیت برای علی آقا داریم و حتماً ایشان در کنار علاقه به یارانه ، اولویت علاقه را به درسشان داشته باشند .
     واما در مورد عکس ،  آقا سجاد ، حیف شد ، دیر رسیدم و نتونستم از پدرم که در راهپیمایی شرکت داشت ، عکس بگیرم .
  • یوسف سلطانی
  • سلام اقای طالبی حالتون خوبه ممنون از لطفتون که همیشه فعالید تو سایت

    پاسخ:
    علیکم السلام آقا یوسف 
    نه بابا کجا فعالم ؟ 
    ممنون از شما ها که علیرغم وجود مطالب جدید باز هم به سایت سر می زنید .
    پاینده باشی .

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی