الکران (روستای مرزی علیکران)

____ پایگاه اطلاع رسانی روستای الکران _____ مدیران وب سایت : رحیم طالبی و رضا غریبی

الکران (روستای مرزی علیکران)

____ پایگاه اطلاع رسانی روستای الکران _____ مدیران وب سایت : رحیم طالبی و رضا غریبی

با سلام

این وب سایت با همکاری رضا غریبی الکران فرزند حاج قلیچ خان غریبی و
رحیم طالبی الکران فرزند حاج ابوطالب ایجاد شده است.
این پایگاه اطلاع رسانی جهت درج اطلاعات روستای الکران و معرفی شخصیت ها و اهالی روستا ایجاد شده است.
از بزرگواران تقاضا داریم جهت اداره بهتر این وب سایت ما را یاری فرمایند.


رحیم طالبی فرزند حاج ابوطالب باز نشسته
rahimtalebi44@yahoo.com




رضا غریبی فرزند حاج قلیچ خان غریبی
دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس
علم اطلاعات و دانش شناسی
نویسنده و شاعر
reza.gharibi272@gmail.com

محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات
  • ۳۰ دی ۹۹، ۱۸:۲۰ - یاسر صدری
    عالی

تیزر تبلیغی سی دی

جمعه, ۱۸ دی ۱۳۹۴، ۰۴:۵۷ ب.ظ

    

الکرانیهای عزیز ،باز هم این سی دی ها خبر ساز شدند ، آدم نمی دونه از دست این سایت الکران سرشو به کدوم دیوار بکوبه ؟!  ولی نه مثل اینکه این بار همه مشکلات حل شده و سی دی ها اکنون 20/10/94 در آدرسهای یاد شده جهت ارایه به شما عزیزان آماده میباشند .

الکرانیهای عزیز ، باز هم عجله کردیم و افسوس که خیلی از ریش سفیدان روستا مثل حاج شیخ یدالله ، حاج آقا خان میرزا ، حاج آابوطالب و...و همچنین الکرانیهای ساکن در آقبلاغ ، امیر کندی ، بلوطکندی و نیز افتخار آفرینان نسل جدید و شهداء در این سی دی نیستند ... افسوس  .

حقبر توصیه می نمایم  همه الکرانیها این سی دی را تهیه نمایند ،اصل سی دی را نیز تهیه نمایند ، چون قاب سی دی و همچنین تقدیر نامه ایکه تهیه کننده محترم در داخل هر سی دی قرار داده اند و نیز عکسهای آن  ارزشمند بوده وجنبه یادگاری دارد .( متن تقدیر نامه را مشاهده فرمائید )

 

سلام علیکم

 

سپاس وستایش خدای را جل وجلاله که آثار قدرت او برچهره روز روشن،تابان است وانوار حکمت او در دل شب تار درفشان آفریدگار که خویشتن را به ما شناساند. به لطف حق تعالی تابستان گرم را در سایه سخاوت دلهای مهربان بودیم و از دوستی ها و همدستی هایمان خاطره های شیرین ساختیم برای روزهای آینده. تجربه بودن با شما طراوت روحمان را افزود و شمیم شور و شعورتان فضای این گروه مستند را آکنده ساخت.وباز هم خدارو شکر میگوئیم که با اهالی آشنا شدیم که اتحاد در خون رگهای همه جریان دارد.خونی که کمتر میتوان در این دوره زمان پیدا کرد.ساخت مستند سنتی در روستای علیکران یکی از زیباترین مستندهای بود که طی این چندسال به لحاظ کیفیت توسط این گروه تولید شده است.وقتی اواسط مردادماه اینجانب کارگردان را در حضور رحیم آقای طالبی به روستای الکران آوردم کارگردان فیلم محو تماشای روستا شد بخاطر اینکه علیکران از معدود روستاهای بود که هنوز بعد از چندصد سال توانسته است بافت قدیمی روستا را حفظ نماید و امیدواریم اهالی روستا اتحاد خود را بیش از پیش حفظ نمایند در اینجا لازم میدانم از تمامی اهالی خونگرم روستای الکران بخصوص آقای رحیم طالبی و خانواده محترم الله قلی شکری که طی تابستان 94زحمت فراوانی در راستای تولید مستند عروسی سنتی کشیدن تشکر نمائیم.

 

علیکران-بافرزندان تلاشگر ومردم خوب وجوانان برومندش برای همیشه در پهنه گیتی در تاریخ منطقه زنده خواهد ماند

 

شاد شاد شاد باشید

 

علی فولادی

 

تهیه کننده مستند سازان آزاد ساوالان

 

 

                                                                   

 محلهای توزیع سی دی

1- کیان شهر ،خ ابراهیمی بین چهار راه رجب زاده و قربان زاده پلاک 362  کامپیو تر وحید . مسؤل فروشگاه آقای وحید شکری

2-کیان شهر ،خ ابراهیمی ،پاساژ کوثر پلاک 26   آقای محمود نوری

3- فلکه چهارم تهران پارس ، سه راه  استخر ، ابتدای بلوار پروین ، پائین تر از بستنی نعمت

 پلاک  458 پرو تئـین  مفید ا ن ، آقایان همرنگ و قاسمی

اردبیل :چهار راه امام خمینی روبروی بازار صدف ، دکه مطبوعاتی سه برادر

کرج :

ضمناً  آن دسته از عزیزانیکه در شهرستان پارس آباد و یا در سایر شهر ها تشریف دارند ، میتوانند جهت ابتیاع با شماره تلفن تهیه کننده محترم  09144555902 تماس بگیرند .

  • ۹۴/۱۰/۱۸
  • نویسندگان ــــــــ رحیم طالبــی ــــــــــ رضا غــریبـی

نظرات  (۹)

  • تیم مستند سازان ازاد ساوالان
  • با سلام دوست عزیز ، ضمن احترام به تمامی اهالی خونگرم و بزرگوار روستای الکران و عرض معذرت به جهت دیر عرضه کردن سی دی عروسی محلی، به اطلاع میرساند با راهنمایی های سرور عزیزم جناب طالبی و تغییرات بنیادین در سی دی نسبت به بهتر شدن ، چند آیتم جدید در واقع یه یادگاری ارزشمندی به اهالی الکران تقدیم خواهیم کرد ، امیدوارم تا شب یلدا به دست الکرانیهای عزیز برسد .
    پاسخ:
    علیکم السلام
    با تشکر از تیم مستند سازان  بویژه دوست عزیزمان آقای فولادی که اخیراً با قبول زحمت مضاعف به دیدار حاج آقا بی لر رفته تا گزارش حمله روسها به الکران را از زبان شاهد عینی تهیه نموده تا به قول خود یک یادگاری ارزشمند برای اهالی الکران بوده باشد . برای اعضاء محترم تیم و همشهریان عزیزم آرزوی توفیق دارم .
  • حسام معلم
  • سلام و عرض ادب خدمت همه ی الکرانیهای محترم.و تبریک میگم به خدمت آقای مهندس که افتخار الکران هستند و همچنین فرزند خردسالی که نوازنده پیانو بودن.آهنگ خیلی خوبی بود ولذت بردم.اینترنتم خراب شده و چند روزی هست که نمیتونم به سایت بیام.خدمتتون عرض کنم که بنده موضوع پایان نامه خودم رو به مدیر گروه تقدیم کردم که انشاالله موافقت خواهد شد.با توجه به اینکه رشته بنده جغرافیا و برنامه ریزی روستایی هست این موضوع رو انتخاب کردم:(مطالعه جایگاه فناوریهای ارتباطی و اطلاعاتی با تاکید بر سایت های اینترنتی در توسعه پایدار روستایی.مطالعه موردی بخش ارشق).در واقع هدف اصلی من این است که نقش سایت ها مانند همین سایت الکران و یاارشق نیوز و سایت های روستاهای دیگر رو در توسعه روستاهای منطقه بررسی  کنم.امیدوارم که  مثمرثمر باشد و خبر خوبی رو داده باشم.حتما شما هم حس کرده اید که از وقتی اینگونه سایتها مانند همین وبلاگ الکران راه افتاده چقدر در توسعه منطقه نقش داشته است.
    و من الله توقیق
    پاسخ:
    علیکم السلام آقا معلم
    ما نیز از صمیم قلب برای شما آرزوی سلامتی و موفقیت داشته و حتم دارم در آینده همانند اجدادت یکی از مردان شریف اهالی الکران خواهید بود .
    و اما اینکه نت شما خراب بود ، ما خوشحال بودیم  ! زیرا در این مدت چند اشتباه املایی از سوی کاربران محترم رخ داده بود که آنها میگفتند خدا کنه آقا معلم نبینه ، پس علت ندیدنت ، خرابی اینتر نت شما بوده .
  • رحیم کوهی
  • با سلام خدمت شما بزرگواران آقایان طالبی و غریبی ارادتمند شما بنده نوه دختریه مرحوم حاج نادر بدری هستم خواستم ازتون بابت ساخت این سایت بسیار خوب تشکر ویژه ای کرده باشم که ما میتونیم از این طریق با اقوام و فامیلهای محترم مادری آشنا شویم و از تاریخ گذشتگان بهتر مطلع شویم.
    فلذا خدمت شما عارضم در مورد پدر بزرگ نازنین تازه از دنیا رفته بنده حقیر هم در سایت فوق توضیحات لازم را به ثبت برسانید.متشکرم
    پاسخ:
    علیکم السلام آقا رحیم که همنام باهم هستیم
    از تماس شما و اظهار محبت جنابعالی نسبت به اینجانبان متشکریم ، آقا رحیم فکر میکنم در نظر دادن کمی عجله نمودبد ، اگر کمی پائین تر تشریف میبردید  به مطالب مورد علاقتون می رسیدید ، ما از همان ابتدای تآسیس سایت یعنی حدوداً یکسال پیش ، از پدر بزرگ فقید شما که فوت ایشان دل ما را نیز آزرد مطالبی نوشته بودیم .
  • شاهی الکران جعفر
  • بازم از زحمت این گرو ه فرهنگی بابت کار بزرگشان تشکر می کنیم .
    باسلام بنده سی دی فوق رو دیدم واقعا بنظرم جالب بود ممنون از تهیه کننده بخصوص اقای طالبی
    پاسخ:
    سلام
    ما نیز از جنابعالی متشکریم ، واقعیتش این است که  من خودم خیلی راضی نیستم ، زیرا همه موارد با سرعت و بدون برنامه ریزی قبلی پیش می رفت و من فرصت مشورت با خیلی از اهالی را نداشتم و در بعضی جاها ما نتوانستیم انتظارات تهیه کننده را برآورده کنیم ودر واقع چند آیتم حذف گردید .
    جناب طالبی ممنون از زحماتتون از هیچی که بهتره ولی ای کاش از این سی دی ها به روستا نیز به نحوی میرساندید و همچنین یه اماری از میزان فروش اطلاع رسانی نمائید
    پاسخ:
    در هر دو مورد به روی چشم  جناب شاهی .
    سلام جناب طالبی وقت بخیر دوست عزیز بعضی از کارها باید با سرعت پیش برود وقتی کاری کند جلو میرود یه جور گلایه داریم وقتی هم باسرعت پیش برود جور دیگه پس باید تند جلو برود تا گلایه ها هم زیادبه چش نیاد اگه میخواستید برنامه بدید باید هزینه هم میداد مثلا همین مصاحبه حاجی بیلر خوب و عالی بود بخصوص تدوین یا همان میکسش ولی این مصاحبه رو اگر وسیع تصویربرداری گرفته میشد از نظر بنده حقیر باید هزینه گذاری میشد و فکر کنم بودند افرادی که هزینه رو میداند ولی در کل برنامه جالبی بود بنده که کم بیش در خصوص فیلمسازی اشنایی دارم یادگاری جالبی بود ومطمعنم بخاطر اینکه تصاویر قرار بوده تحویل صداسیما بشه عوامل فیلمساز تصویر اصلی رو ندادن تا خدای نکرده تصاویر لو نرود و همچنین پیشنهاد میشود مصاحبه ای همانند حاجی بیلر از سایر ریش سفیدان گرفته شود و سی دی تولید شود وبصورت رایگان در اختیار اهالی روستا قرار گیرد چون این عزیزان شناسنامه های روستا هستند شاید امروز باشند فردا نباشد و در خصوص هزینه همین با همین گروه فیلمسازی مذاکره کنید باهزینه کمتر این برنامه رو تولید نمایند و یه اگهی اطلاع رسانی بدهید تا هرکس  هرچقدر میتونه کمک کنه و یا افرادی که میخوان مصاحبه شوند اسپانسر برنامه شوند حتی یکی از پیشنهادات بنده حقیر اینه دوربین رو ببرید به محلهای تجمع اهالی علیکران وهمچنین در اینجا از تهیه کننده محترم تشکر مکینم واقعا اسم جالبی انتخاب کرده بود"علیکران نماد اتحاد ومقاومت" البته این یه پیشنهاد هست باز رئیس شمائید -------قربان شما قاسمی صداسیمای اردبیل 
    پاسخ:
    علیکم السلام جناب قاسمی
    بخاطر اظهارات دلسوزانه که توآم با سعه صدر میباشد از جنابعالی متشکرم، جناب قاسمی ، هر آنچه اتفاق افتاده مقدمه ای می تواند باشد بر آنچه که باید با استفاده از تجربیات و تخصص شما عزیزان اتفاق بیفتد . همه مواردی که بدرستی به آنها اشاره فرمودید ، باید مورد توجه قرار گیرند ، اتنخاب اسم نیز ایدهء  اولیه اش از جناب دکتر دشتی بود ، ضمناً آن ریاست که از آن نام بردید ، با کمال میل حاضرم هر کدام از همشهریان که اعلام آمادگی نماید ، تقدیم وی کنم . ارادتمند شما  طالبی
    سلام جناب طالبی گلایه به جد اساسی به کارتون دارم تبلیغات سی دی بین اهالی روستا در حده صفره بعد از چندین روز امروز یکی از بچه ها بهم گفته که سی دی رسیده تهران به همین خاطر رفتم از اقای شکری خریدم و سی دی عالی است انتظار داشتیم حداقل بصورت تلفنی و یا پیامکی اطلاع رسانی کنید.
    پاسخ:
    علیکم السلام هم وطن عزیز

    گلایه شما قابل قبول نیست ، هست ، !!
     چون به اندازه کافی در باره این سی دی ها صحبت شده ، فکر کردم همگان متوجه آمدنش شدند ، ضمن اینکه شاید مراجعه حضرتعالی به سایت ضعیف بوده ، زیرا از قبل از آمدنش در سایت اعلام نمودیم . به هر حال کم کاری ما را ببخشید . در عصر ارتباطا ت کنونی ، لحظه ها مهم شده اند ، چه رسد به روزها .
  • رستم بهرادرزی
  • جناب طالبی  تشکور زحمت لروزدن.
    چوخ سئویندیم کی زحمت چکیرسوز ان آزی آنا وطن یادان چخمیا.
    بو اطاعیه نی سیزون خدمتوزه گوندرییرم اومدو وار یاردیمچی اولاسوز. منت دارام. بهرادرزی

    اولو تانرینین آدیلا

    بیلدیریش

    عزیز و حومتلی دوسلار:

    «ارشق دیار مردان آهنین» آدلی کیتابین مکمل ادمگینه گوره، ارشق ماهالینن تاریخی اثرلری، قلم اهلی و شخصیتلرین (دین عالملری، علمی یازچیلاری و شاعر لری، سیاستچی، کولتور و...) تاندیرماق اوچون سیزین یاردمینیزا  احتیاجیمز وار، بو ایشله اوز ماهایمزا خدمت گوسترمگنن بیر آدمی گوتورگ. اونلارکی بو ایشده منی یاردیم ادجک لر منت دارلیغمی بیلدیریرم.

    حومتله؛ رستم بهرادرزی

    ایزلم: اردبیل اوستانی- ارشق ماهالی- رزی شهری- انقلاب خیاوانی- ارشک چاپ خاناسی، آزربایجان کیتاب ائوی

    تلفون و فاکس نمره سی:--24540453258244+09141509880

    223@yahoo.com---ildirim223@Gmail.com ildirim_ Email:

     

    بسمه تعالی

    اطلاعیه

    به اطلاع کلیه دوستان گرامی می رساند جهت تکمیل قسمت آثار تاریخی و شخصیتهای اهل قلم ( علمی، فرهنگی، سیاسی، دینی و ...) منطقه ارشق، در کتابی به نام «ارشق دیار مردان آهنین» نیاز به همکاری و کمک دوستان محترم را دارم که با شناساندن آثار و افراد مذبور می توانند در جهت خدمت به منطقه کمک شایانی بنمایند. لذا استدعا داریم با معرفی آنها، بنده را مورد لطف و عنایت قرار دهید. قبلا از تک تک عزیزانی که در این امر فرهنگی قدم بر می دارند کمال تشکر و قدر دانی را دارم.

    با احترام؛ رستم بهرادرزی

    استان اردبیل- بخش ارشق- شهر رزی- خ انقلاب - ارشک چاپ خاناسی، آزربایجان کیتاب ائوی

    09141509880-شماره تلفن و فکس:--045-32582454=0453258244

    223@yahoo.com---ildirim223@Gmail.com ildirim_ Email:

    پاسخ:
    جناب بهراد
    بیزده خوشحال و سیزون زحمت لرزودن تشکر ائیدیروک ، انشاالله سیزچون یاخشی همکار اولابیلگ .

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی