الکران (روستای مرزی علیکران)

____ پایگاه اطلاع رسانی روستای الکران _____ مدیران وب سایت : رحیم طالبی و رضا غریبی

الکران (روستای مرزی علیکران)

____ پایگاه اطلاع رسانی روستای الکران _____ مدیران وب سایت : رحیم طالبی و رضا غریبی

با سلام

این وب سایت با همکاری رضا غریبی الکران فرزند حاج قلیچ خان غریبی و
رحیم طالبی الکران فرزند حاج ابوطالب ایجاد شده است.
این پایگاه اطلاع رسانی جهت درج اطلاعات روستای الکران و معرفی شخصیت ها و اهالی روستا ایجاد شده است.
از بزرگواران تقاضا داریم جهت اداره بهتر این وب سایت ما را یاری فرمایند.


رحیم طالبی فرزند حاج ابوطالب باز نشسته
rahimtalebi44@yahoo.com




رضا غریبی فرزند حاج قلیچ خان غریبی
دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس
علم اطلاعات و دانش شناسی
نویسنده و شاعر
reza.gharibi272@gmail.com

محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات
  • ۳۰ دی ۹۹، ۱۸:۲۰ - یاسر صدری
    عالی

یار مهربان

دوشنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۴، ۰۳:۴۴ ب.ظ
    
                                                 من یار   مهربانم            دانا و خوش بیانم 
                                               گویم سخن فراوان           با آنکه بی زبانم   
حضرت علی علیه السلام اولین امام شیعیان درباره کتاب می فرمایند: "کسی که با کتاب ها آرامش می یابد هرگز آسایش از او سلب نمی شود."
مقام معظم رهبری  نیز در خصوص اهمیت کتاب می فرمایند: جاى کتاب را هیچ چیزى نمی گیرد.
آیا بوجود آمدن ابزارهای نوظهور از اهمیت کتاب کاسته می شود؟

این که تصور کنیم با پدید آمدن وسایل ارتباط جمعی جدید و نوظهور ، کتاب منزوی خواهد شد، خطاست. کتاب روز به روز در جامعه بشری اهمیت بیشتری پیدا می کند. ابزارهای نوظهور مهمترین هنرشان این است که مضمون و محتوای کتاب ها را راحت و آسان منتقل کنند و جای کتاب را نمی گیرند.

 

حاج آقا بی لر ( بیگلر ) را همه می شنا سند ، یکی از ریش سفیدان و پیشکسوتان روستا ی الکران هستند ، ولی آیا همه فرزندان ایشان را هم ، همه الکرانیها می شناسند ؟ یا فقط آقایان مرشد  و میخوش را میشناسید ؟

 دنیای ماشینی از یکسو و مهاجرت از روستا از سوی دیگر سبب شده اند تا ما اهالی خون گرم و صمیمی روستای الکران از همدیگر بی خبر باشیم، نداشتن تجمعات و  عدم حضور در یک مکان حد اقل سالی یک بار نیز مزید بر علت است .

مؤلف کتابهای زیر فرزندان  حاج آقا بی لر هستند که خیلی از ماها ممکن است این عزیزان را تا کنون ندیده باشیم .

 

 کتاب حقوق اقلیتهای قومی  نوشته ی آقای دکتر تقی دشتی ( سومین فرزند پسر حاج آقا بی لر ) میباشد .  توسط انتشارات  بوستان کتاب  که دفتر مرکزی آن در قم می باشد انتشار یافته و در تهران نیز توسط فروشگاه یکتا واقع در اتقلاب ، بین ابوریحان و فلسطین بن بست سروش پلاک 4 قابل ابتیاع می باشد .

تلفن تهران     66973203  و تلفن قم 37743426

               www.bustanketab.com

آقای دکتر تقی دشتی الکران ، دراین کتاب 431 صفحه ای ، حقوق اقلیتهای قومی را از منظر اسلام و حقوق بشر جهانی مورد بررسی قرار داده اند ،  مطالعه این کتاب را به علاقمندان به این بحث بویژه اشخاصی که بصورت تخصصی موضوع را پیگیری مینمایند توصیه میشود . اما الکرانیهای عزیز ، راستش من از این کتاب زیاد خوشم نیامد ! زیرا دراین کتاب هیچ اشاره ای به حقوق الکرانیها نشده !! ، ممکن است این موضوع به کم سوادی من مربوط باشد ، شما آن رابه دقت مطالعه فرمائید شاید بطور غیر مستقیم و یا بصورت کلی اشاره ای شده باشد . کتاب دیگری که از همین نویسنده ( آقای دکتر تقی دشتی ) ملاحظه می فرمائید عنوانش هست حقوق بشر  در ترازو .

 نویسنده در این کتاب به مقایسه حقوق بشر در قانون اساسی جمهوری اسلامی و حقوق بشر جهانی پرداخته است . کار بران محترم و همشهریان عزیز ، این کتابها ، کتایهای قصه و داستان نیستند ، نوشتن چنین کتابهایی مستلزم مطالعه فراوان و مراجعه به منابع و اسناد معتبر داخلی و خارجی میباشد .که بدینوسیله به هم ولایتی خود خسته نباشید و تبریک می گوئیم .

 

                           

و اما الکرانیهای محترم میدانم از دست وبسایت بخاطر عدم توضیع بموقع سی دی عروسی سنتی عصبانی هستید و احتمالاً این عصبانیت در این روزها به اوج خود رسیده و حتی ممکن است دچار استرس و اضطراب شده باشید ، خوب هر دردون بی درمانیدا وار !  درسته که طبیبان سنتی روستا ( مرحومین لاله خانم و تزه گل خانم ) در میان ما نیستند ، اما نسل جدید هم بیکار ننشسته اند ، درمان استرس و اضطراب و عصبایت را نزد آقای نقی دشتی ( چهارمین فرزند حاج آقا بی لر ) جستجو کنید . این فرزند روستای الکران مؤلف کتابی تحت عنوان بهداشت روانی می باشند .

 

  شما با مطالعه این کتاب ضمن آشنایی با یکی دیگر از فرزندان افتخار آفرین خود ، برعصبانیت خود غلبه نموده و با آرامش روحی ، روانی ، به امور شخصی خود بپردازید . مطالعه این کتاب جذاب و شیرین، امروزه بر همه ما بعنوان یک نیاز ضروری لازم است . آقای نـقی دشتی در این کتاب کوشیده است انواع استرسها ،اضطرابها ، بیماریهای روانی ، بهداشت روان ، مبتلا به اعتیاد ، حتی اعتیاد به اینترنت  و راههای مقابله با آنها را مورد بررسی قراردهد . علاقمندان به این کتاب میتوانند آن را از طریق انتشارات محقق اردبیلی ، به نشانی : اردبیل سه راه دانش ،بازار معطر،طبقه فوقانی پلاک 8 تلفن 2240081 تهیه نمایند .

                              

                           

 

  • ۹۴/۱۰/۱۴
  • نویسندگان ــــــــ رحیم طالبــی ــــــــــ رضا غــریبـی

نظرات  (۶)

سلام وقت بخیر اقای طالبی عزیز عرض اردات و البته ومعذرت اقا سی دی ها اماده بسته بندی شده است متاسفانه به خاطر یه کار شخصی اردبیل حضور ندارم ایشالله این روزها میرسونم دستتون من از همینجا تسلیم میشم و میگم اقا مقصر منم
پاسخ:
علیکم اسلام
ملاحظه می فر مائید الکرانیهای عزیز ،  این اولین اثر کتاب بهداشت روانی فرزند حاج آقا بی لر بود ، تازه ایشون فقط جلد کتاب را خوانده اند ، مطمئیناً اگر کتاب را تا آخر مطالعه کنند ، دگر گونی اساسی در نگرش ایشان بوجود خواهد آمد .
انگار که کتاب های جالبی هستند ، به شخصه خودم اگه بتونم حتما تهیه می کنم ... ممنون از بابت معرفی آقای طالبی .
  • شاهی الکران جعفر
  • پس کتابای که وعده دادید به من بدین انشاالله اینان ؟؟/..درست تو تخصص من نیستند ولی با کمال میل قبول می کنم
    پاسخ:
    سلام
    خیلی وقتها انسان به موضوعی که به تخصص او مرتبط نیست ، ولی به منظور بالا بردن آگاهی ودانش خود ، مطالعاتی را انجام میدهد ، خیلی هم مفید است .
     و اما ، ما به شما وعده کتاب ندادیم به برنده مسابقه وعده دادیم ، اما از آنجا که دادن کتاب  به نظر من بهترین هدیه است   ما نیز با کمال میل هدیه ای را که حاصل تلاش هفته ها و بلکه ماهها همشهری عزیزمان میباشد را تقدیم شما نیز خواهیم نمود .
  • رستم دشتی فرزند حاج شیخ یدالله
  • سلام علیکم. خیلی وقت بود که سری به دنیای مجازی و وبسایت الکران نزده بودم. ضمن عرض خدا قوت به مدیران وبسایت و سلام و درود به بازدید کنندگان، از این اقدام درخور تقدیر معرفی آثار قلمی فرزندان الکران نهایت تشکر را دارم. کتاب خوراک روح آدمیست و مطالعه جلای دل و ذهن را درپی دارد. باعث افتخار است که الکران فرزندان اندیشمندی را پرورده تا موجبات تعالی روح و روان جامعه را با تفکرو تحقیق و نگارش کتب ماندگار فراهم آورند. دست مریزاد. 
    پاسخ:
    علیکم اسلام آقای مهندس دشتی

    بله ، مدتی بود ما و بازدید کنندگان محترم  از نظرات ارزشمند جنابعالی بی نصیب بودیم ، هر کجا که هستید امیواریم در کمال صحت و سلامتی بوده باشید . ما همچنان چشم انتظار  نگارش  زندگینامه ابوی گرانقدر شما  که یکی از انسانهای خدایی عصر حاضر میباشند هستیم .
  • حسام معلم
  • با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما سروران.کتابهای خوبی هستند و پیشنهاد من این است که حتما دوستان تهیه نموده و مطالعه بفرمایند. البته کتابها علمی هستند اما با زبان ساده نوشته شده اند.
    پاسخ:
    قدر زر زرگر شناسد           قدر گوهر  گوهری
  • سید محمد موسوی پسکندی
  • با سلام 
    با تشکر از آقای رحیم طالبی در شناسایی این کتب قطعا کتاب حقوق بشر در انزوا باید خاندنی باشد . 
    آقای نقی دشتی انشالله همیشه موفق و شاهد چاپ کتب بعدی شما باشیم .
    پاسخ:
    علیکم السلام آقای موسوی
    از بابت بازدید از این سایت همسابه از جنابعالی متشکریم ، موءلیفین این کتاب ها در واقع دو برادر هستند ، برادر بزگتر آقای دکتر تــــقی دشتی موءلف کتابهای حقوق بشر در ترازو و حقوق اقلیتهای قومی هستند و آقای نـــقی دشتی موءلف کتاب بهداشت روانی میباشند .

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی