الکران (روستای مرزی علیکران)

____ پایگاه اطلاع رسانی روستای الکران _____ مدیران وب سایت : رحیم طالبی و رضا غریبی

الکران (روستای مرزی علیکران)

____ پایگاه اطلاع رسانی روستای الکران _____ مدیران وب سایت : رحیم طالبی و رضا غریبی

با سلام

این وب سایت با همکاری رضا غریبی الکران فرزند حاج قلیچ خان غریبی و
رحیم طالبی الکران فرزند حاج ابوطالب ایجاد شده است.
این پایگاه اطلاع رسانی جهت درج اطلاعات روستای الکران و معرفی شخصیت ها و اهالی روستا ایجاد شده است.
از بزرگواران تقاضا داریم جهت اداره بهتر این وب سایت ما را یاری فرمایند.


رحیم طالبی فرزند حاج ابوطالب باز نشسته
rahimtalebi44@yahoo.com




رضا غریبی فرزند حاج قلیچ خان غریبی
دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس
علم اطلاعات و دانش شناسی
نویسنده و شاعر
reza.gharibi272@gmail.com

محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات
  • ۳۰ دی ۹۹، ۱۸:۲۰ - یاسر صدری
    عالی

خانواده آقای علی بنده روستای الکران

سه شنبه, ۹ تیر ۱۳۹۴، ۰۲:۴۵ ب.ظ

 

 عکس متعلق است به مرحوم علی بنده یکی از دکان داران روستای الکران ، مردی با حوصله که با بچه ها با مدارا رفتار می نمود. روحش شاد .

 

از سمت راست آقای مجتبی سلطانی فرزند مرحوم نوروز 2- ایپک خانم  همسر مرحوم علی بنده 3-آقای امین صولتی فرزند مرحوم علی بنده 4 - مرحوم عبدالرحمان صولتی ( امی لر ) فرزند مرحوم علی بنده که روشن دل نیز بود. قصهء نابینا شدن ایشان دل هر انسانی را به درد می آورد که چگونه بخاطر عدم امکانات و بی تفاوتی و بی کفایتی دولت وقت در درمان و بهداشت روستا ها ، نو جوان با استعداد و با هوشی مثل امی لر در اثر مبتلا به بیماری سرخک به همین راحتی بینایی خود را از دست میدهد و تا آخر عمر از نعمت دیدن محروم ماند .بعد ها به موسیقی رو آورد و نی را خوب میزد. روحش شاد که در زمان خود جماعتی را شاد می کرد .

 

 

تعدادی از جوانان دهه 30 روستا

از چپ بچه ای که سرک می کشد که اکنون برای خود جوانی رعنا شده است آقای علی النقی فرزند ادریس 2- آقای شیخوردی ( احمد )شکری که ایشان یکی از فعالان اجتماعی بوده و چندین دوره عضو شورا یاری محله کیانشهر را در کارنامه خود داشته و اکنون نیز مشکلات روستا را بطور جدی پیگیری مینمایند 3-آقای علی برزین فرزند مرحوم محمد باقر 4- آقای فرامرز صولتی ملقب به فری چشم قشنگ .


و این هم دو برادر دوست داشتنی ،از راست حاج صابر و ادریس صولتی فرزندان مرحوم علی بنده، هر کدام از الکرانیها که گذرشان به میدان هفت تیر تهران افتاد، پیش حاج صابر این مرد با معرفت نیز بروند.

برای همه آنها آرزوی سلامتی داریم.

  • ۹۴/۰۴/۰۹
  • نویسندگان ــــــــ رحیم طالبــی ــــــــــ رضا غــریبـی

نظرات  (۷)

  • ابراهیم اسلامی
  • با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما هموطنان عزیز

    اول از همه جا داره از زحمات جناب آقای طالبی و آقای غریبی که در راه اندازی مجدد این سایت متحمل شدند تشکر کنم  همچنین طلب مغفرت برای جمیع درگذشته گان و آرزوی سلامتی برای تمامی هموطنان الکرانی دارم و تشکر کنم از زحمات تمامی عزیزانی که در حل مشکلات روستا از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی کنند.

    پاسخ:
    علیکم السلام آقا ابراهیم
    ضمن خوش آمد گویی مجدد به جنابعالی ، برای شما و همه الکرانیها آرزوی سلامتی و تندرستی داریم .
    باسلام وخسته نباشید من زهراصولتی فرزند اقای فرامرز صولتی هستم واز شما بابت ب اشتراک گذاشتن عکس پدر بزرگم ممنونم من برای اولین بار عکس ایشون رو توسایت شما دیدم واز صمیم قلب به داشتن پدر بزرگی مهربان پدری خوش صحبت وعموهای بامعرفتم افتخار میکنم وازشما نهایت تشکروسپاس رو دارم .عضوکوچک خانواده صولتی (زهرا)
    باسلام وخسته نباشید من زهراصولتی فرزند اقای فرامرز صولتی هستم واز شما بابت ب اشتراک گذاشتن عکس پدر بزرگم ممنونم من برای اولین بار عکس ایشون رو توسایت شما دیدم واز صمیم قلب به داشتن پدر بزرگی مهربان پدری خوش صحبت وعموهای بامعرفتم افتخار میکنم وازشما نهایت تشکروسپاس رو دارم .عضوکوچک خانواده صولتی (زهرا)
    پاسخ:

    علیکم اسلام خانم صولتی

    به وبسایت روستای الکران که وبسایت خودتون هست خوش آمدید ، من به دفعات از مغازه پدر بزرگ شما خرید نموده ام و حتی چند مرتبه با ایشان همسفر بوده ام ، خدا بیامرز با بچه ها خیلی مهربان بودند. برای شادی روح پدر بزرگتان ، ایپک خانم و مرحوم عمی لر فاتحه ای بفرستیم .

    به پدر عزیز تان آقا فرامرز و عمو های ارجمندتان سلام و عرض ادب دارم .

    با ارسال مطلب ، عکس و خاطره ، وبسایت را یاری نمائید.  با تشکر

    سلام علبکم تماشای این عکسها ما را وادار نمود تاخاطره ای از مرحوم  امی لر برای خوانندگان و امی لر شناسان باز گو کنم تا ایشان و تمامی اموات را به فاتحه ای میهمان فرماببد.   بنده حقیر اولین با ایشان را در مغازه خوار و بار فروشی اردبیل زیارت کردم که تا ان زمان اصلا وی را ندیده بودم  یعد از خوش امد گوی پسر عمویم افایی ناصر غریبی که ایشان را از فبل می شناخت و زاده بک روستا بودند پرسید (به من اشاره کرد) این کبه خدا بیامورز فرمود فرزند حاج آزادخان است پسر عمو گفتند چطوری شناختید گفتند از صدای ایشان . وضمنا به زمین های خالی روبروی مغازه (پشت مغازه های روبرو)اشاره کرد و گفت این زمین ها جای مناسبی است بنده از تشخبص ایشان در یهت فرو رفتم.                                      ( اللهم صل علی محمد و ال محمد)
    سلام علبکم تماشای این عکسها ما را وادار نمود تاخاطره ای از مرحوم  امی لر برای خوانندگان و امی لر شناسان باز گو کنم تا ایشان و تمامی اموات را به فاتحه ای میهمان فرماببد.   بنده حقیر اولین با ایشان را در مغازه خوار و بار فروشی اردبیل زیارت کردم که تا ان زمان اصلا وی را ندیده بودم  یعد از خوش امد گوی پسر عمویم افایی ناصر غریبی که ایشان را از فبل می شناخت و زاده بک روستا بودند پرسید (به من اشاره کرد) این کبه خدا بیامورز فرمود فرزند حاج آزادخان است پسر عمو گفتند چطوری شناختید گفتند از صدای ایشان . وضمنا به زمین های خالی روبروی مغازه (پشت مغازه های روبرو)اشاره کرد و گفت این زمین ها جای مناسبی است بنده از تشخبص ایشان در یهت فرو رفتم.                                      ( اللهم صل علی محمد و ال محمد)
    باسلام وخسته نباشید وتشکر دوباره بابت سایت و خاطره ای ک منو یاد عموی عزیزم انداخت ویک درخواست ازشما اینکه لطفا عکس پدرشوهره بنده اقای بهمن محبوب و زندگی گذشته ایشون رو ب اشتراک بزارین.
    پاسخ:
    علیکم السلام زهرا خانم صولتی ، اتفاقاً پریروز در روستا از مقابل منزل پدر بزرگ شما در حال عبور بودیم و به دخترم  مغازه مرحوم بابا بزرگ شما را نشان داده وبه ایشان گفتم تمام خاطرات دوران کو دکی من در این محل شکل گرفته ، آقا ادریس ، آقاامین ، آقا صابر ، آقا فرامرز ، شکوفه خانم ، هما خانم و آنان که مرحوم شده اند ، بیشترین اوقات دوران کودکی من با این افراد سپری شده .
    برای به اشتراک گذاشتن زندگی نامه اهالی ، افراد باید عکس و بیوگرافی خود را به وبسایت ارسال نموده تا ما اقدام نمائیم . چشم انتظار بیوگرافی دختر عمو های شما ( حاجی صابر ) هستیم تا آنان را نیز معرفی نمائیم .
    وحید شکری هستم فرزند شیخوردی (احمد)شکری هستم از اینکه از پدرم نام برده اید نهایت تشکروقدردانی را دارموعکس جوانی پدرم وامادربزرگ پدرم ودایی پدرم رادیدم تشکر ویژه دارم.از دست اندکاران این سایت که از  جوانان  دلسوزو فعال روستایمان هستند ودلشان برای روستای الکران میتپد آرزوی سلامتی وموفقیت روز افزون تان را از ایزد منان خواستارم امید وارم خاطره های بزرگانمان را بیشتر به نمایش گذاشته و ماجوانان را بیشتر وبهتر به هم ولایتی هایمان بشناسانید.باتشکر
    پاسخ:
    آقا وحید ما نیز از اظهار نظر شما متشکریم ، به وبسایت خودتان خوش آمدید
     منتظر اظهار نظرهای شما و هم سن و سالانت در بقیه قسمتها هستیم ، هر مطلب و عکس و خاطره ای دوست داشتی ، برای ما بفرست تا با نام خود شما آن را در وبسایت قرار دهیم
     خدا نگدار شما .

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی