الکران (روستای مرزی علیکران)

____ پایگاه اطلاع رسانی روستای الکران _____ مدیران وب سایت : رحیم طالبی و رضا غریبی

الکران (روستای مرزی علیکران)

____ پایگاه اطلاع رسانی روستای الکران _____ مدیران وب سایت : رحیم طالبی و رضا غریبی

با سلام

این وب سایت با همکاری رضا غریبی الکران فرزند حاج قلیچ خان غریبی و
رحیم طالبی الکران فرزند حاج ابوطالب ایجاد شده است.
این پایگاه اطلاع رسانی جهت درج اطلاعات روستای الکران و معرفی شخصیت ها و اهالی روستا ایجاد شده است.
از بزرگواران تقاضا داریم جهت اداره بهتر این وب سایت ما را یاری فرمایند.


رحیم طالبی فرزند حاج ابوطالب باز نشسته
rahimtalebi44@yahoo.com




رضا غریبی فرزند حاج قلیچ خان غریبی
دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس
علم اطلاعات و دانش شناسی
نویسنده و شاعر
reza.gharibi272@gmail.com

محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات
  • ۳۰ دی ۹۹، ۱۸:۲۰ - یاسر صدری
    عالی

زنگ تفریح

شنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۱۸ ب.ظ

  ز حق توفیق خدمت خواستم  ، وی گفت پنهانی

   چه توفیقی از این بهتر که خلقی را بخندانی .

 

 

 

 در زمانهای قدیم ﻋﺘﯿﻘﻪﻓﺮﻭﺷﯽ ﺩﺭ ﺭﻭﺳﺘﺎی الکران ﺑﻪ ﻣﻨﺰﻝ ﺭﻋﯿﺘﯽ ﺳﺎﺩﻩ ﻭﺍﺭﺩ ﺷﺪ.

ﺩﯾﺪ ﻛﺎﺳﻪﺍﯼ ﻧﻔﯿﺲ ﻭ ﻗﺪﯾﻤﯽ ﺩﺍﺭﺩ ﻛﻪ ﺩﺭﮔﻮﺷﻪﺍﯼ ﺍﻓﺘﺎﺩﻩ ﻭ ﮔﺮﺑﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺁﺏ ﻣﯽﺧﻮﺭﺩ . ﺩﯾﺪ ﺍﮔﺮ ﻗﯿﻤﺖ ﻛﺎﺳﻪ ﺭﺍ ﺑﭙﺮﺳﺪ ﺭﻋﯿﺖ ﻣﻠﺘﻔﺖ ﻣﻄﻠﺐ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﻭ ﻗﯿﻤﺖ ﮔﺮﺍﻧﯽ ﺑﺮ ﺁﻥ ﻣﯽﻧﻬﺪ.

ﻟﺬﺍ ﮔﻔﺖ :

ﻋﻤﻮﺟﺎﻥ ﭼﻪ ﮔﺮﺑﻪ ﻗﺸﻨﮕﯽ ﺩﺍﺭﯼ ﺁﯾﺎ ﺣﺎﺿﺮﯼ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﻦ ﺑﻔﺮﻭﺷﯽ؟ ﺭﻋﯿﺖ ﮔﻔﺖ: ﭼﻨﺪ ﻣﯽﺧﺮﯼ؟ ﮔﻔﺖ : ﯾﻚ ریال .

ﺭﻋﯿﺖ ﮔﺮﺑﻪ ﺭﺍ ﮔﺮﻓﺖ ﻭ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﻋﺘﯿﻘﻪ ﻓﺮﻭﺵ ﺩﺍﺩ ﻭ ﮔﻔﺖ :

ﺧﯿﺮﺵ ﺭﺍ ﺑﺒﯿﻨﯽ .

ﻋﺘﯿﻘﻪ ﻓﺮﻭﺵ ﭘﯿﺶ ﺍﺯﺧﺮﻭﺝ ﺍﺯ ﺧﺎﻧﻪ ﺑﺎ ﺧﻮﻧﺴﺮﺩﯼ ﮔﻔﺖ : ﻋﻤﻮﺟﺎﻥ ﺍﯾﻦ ﮔﺮﺑﻪ ﻣﻤﻜﻦ ﺍﺳﺖ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺗﺸﻨﻪﺍﺵ ﺷﻮﺩ ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺳﺖ ﻛﺎﺳﻪ ﺁﺏ ﺭﺍ ﻫﻢ ﺑﻪ ﻣﻦ ﺑﻔﺮﻭﺷﯽ .

ﺭﻋﯿﺖ ﮔﻔﺖ :

ﻗﺮﺑﺎﻥ ، ﻣﻦ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﻭﺳﯿﻠﻪ ﺗﺎ ﺑﻪ ﺣﺎﻝ پنجاه ﮔﺮﺑﻪ ﻓﺮﻭﺧﺘﻪﺍﻡ. ﻛﺎﺳﻪ ﻓﺮﻭﺷﯽ ﻧﯿﺴﺖ . عتیقه است.

 

ﻫﺮﮔﺰ ﻓﮑﺮ ﻧﮑﻨﯿﺪ

 الکرانیها ساده اند....

 

 

 

 

جونم براتون بگه

ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻧﻬﺎﯼ ﺩﻭﺭ ، آذربایجان به ﺩﻭﺭ ﺧﻮﺭﺷﯿﺪ ﻣﯽ ﭼﺮﺧﯿﺪ و ﺯﻣﯿﻦ ﻫﻢ ﺑﻪ ﺩﻭﺭ آذربایجان

 ﯾﻬﻮ ﺯﻣﯿﻦ ﻭ آذربایجان ﺑﺎ ﻫﻢ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﭼﻮﻥ آذربایجان  از زمین ﺑﺰﺭﮔﺘﺮ ﺑﻮﺩ ﯾﻪ ﺗﯿﮑﻪ ﺍﺯ آذربایجان ﺟﺪﺍ ﺷﺪ ﻭ ﺍﺳﻤﺶ ﺷﺪ ﻣﺎﻩ ، ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺧﺎﻃﺮ ﻭﻗﺘﯽ ﺑﻪ ﯾﮑﯽ ﻣﯿﮕﻦ ﭼﻘﺪﺭ ﻣﺎﻫﯽ ﯾﻌﻨﯽ ﭼﻘﺪﺭ ترک ﻫﺴﺘﯽ  ما ترکها ﻫﯿﭽﻮﻗﺖ سعی نمی کنیم ﺟﺬﺍﺏ ﺑﺎﺷﯿﻢ ﺑﻠﮑﻪ ﺍﯾﻦ ﺟﺬﺍﺑﯿﺘﻪ ﮐﻪ ﺳﻌﯽﻣﯿﮑﻨﻪ ﺑﺎ ﻣﺎ ﺑﺎﺷﻪ

ﻋﺠﺐ ﺟﻤﻠﻪ ﺳﻨﮕﯿﻨﯽ ﺑﻮﺩ ﺩﯾﺴﮏ ﮐﻤﺮ ﮔﺮفتم.

 

 

 

 

 

 

 از آنجا که راههای مواصلاتی روستاهای الکران و پست کندی چندین سال است که بدون آسفالت بوده و مشکلات فراوانی را برای اهالی در پی دارد مخصوصآ در فصل زمستان ، عده ای از جوانان روستای الکران از اقدام  مسؤلین نا امید و دست به ابتکار جالبی زده اند .

  آنان در یک اطلاعیه اعلام نمودند:

به اطلاع آن دسته از اهالی روستای الکران که در شهر ها زندگی میکنند و همچنین گردشگرانیکه در فصل رویش گیاهان دارویی به این روستا سفر می کنند  می رسانیم هر زمان خواستند بروند روستا ، نگران تردد در محله های الکران نباشند ، آژانس نیلوفر آبی با تهیه چهار پایان متعدد ویک دست سفید، رفاه و آسایش را برای شما اهالی دوست داشتنی فراهم نموده است

 

 

 

 آنان در اطلاعیه خود افزودند ، به پاس قدردانی از زحمات مدیران سایت روستای الکران ،

نوع مخصوص و پیشرفتهء  آن را که V I P نامیده می شود و مجهز به پالان مخصوص ودارای سم طلا می باشد  از خارج سفارش داده ایم   چنانچه تحریمها بطور کامل برداشته شود ، آن را خریداری و جهت تقدیر و قدردانی از مدیران سایت روستا ، فقط در اختیار مدیران سایت قرار خواهیم داد ، دیگران حق استفاده از آن را ندارند !!

 

 

    تصویری از نوع سفارشی این چها ر پا که قرار است فقط در اختیار مدیران سایت قرار گیرد .

 

ملاحظه  می فرمائید که با چه تدابیر و یژه ای حمل می شود . ضمنآ جهت جلوگیری از سوء استفاده کنندگان و احقاق حق شما شهر نشینان الکرانی نرخهای تعین شده برای مسیرها به قرار زیر می باشد .

1- طایا داشی    500 تومان

2- طالیش یولی  600 تومان

3- اریلی          700 تومان

4- مچیدی      700 تومان

5- شور شور دره سی  900 تومان

6- میان دره سی  1000 تومان

7- جلوگیر    2000 تومان ، ولی چنانچه مسؤلین محترم همت نموده و تپه جلو گبر را اصلاح نمایند ، در مبلغ کرایه نیز تجدید نظر خواهد شد .

 

 

 هدف ما فقط و فقط  جلب رضایت شماست.

 

 با چهار پایان آژانس نیلوفر آبی که مجهز به اینتر نت پر سرعت وایرلس ، و سیستمهای صوتی انکرالاصوات ، می باشند  آسوده خاطر سفر نموده و منت آسفالت مسؤلین را نکشید ! بدون زنجیر چرخ از تپه جلوگیر عبور نمائید ! .

 

 

 

  • ۹۵/۰۹/۲۰
  • نویسندگان ــــــــ رحیم طالبــی ــــــــــ رضا غــریبـی

نظرات  (۶)

  • سید محمد موسوی پسکندی
  • با سلام تشکر 
    مطالب خیلی جالی خنده دار بود در صورت امکان وقتشو بیشتر کنید .
    پاسخ:
    علیکم السلام
    بستگی به  ، به نتیجه رسیدن برجام دارد ، و همچنین سروس دهی آزانس نیلوفر آبی که آیا مثلاً سیستمهای صوتی بموقع کار خواهند کرد یا نه .

  • سید محمد موسوی پسکندی
  • با سلام 
    مسولین محترم قصد دارند تا وسایل نقلیه با سوخت فسیلی وارد مسیر مواصلاتی پسکندی به الکران نشود تا همان حالت زمان هخامنشی خود را حفظ نماید. با تشکر و قدردانی از حفظ آثار باستانی مسئولین
  • شاهی الکران جعفر
  • خوب با این همه اگه زمستون ما گذر مون به اونجا افتاد دوست داریم با وی ای پی های جدید یه دور بزنیم البته اگه پول بلیتشو جور کنیم  سبز سبز .بدون هیچ گونه الودگی . و دور از مدرنیته . واما سر زمین ما هر گز به دست کوروش باز نشد ودست هخامنش به سرزمین ما نرسید به گواه تاریخ کورش از دست ماساژتها زنده بر نگشت . سپاهیان کوروش همگی در بالای رود ارکاس .(ارس)کشته شدند . و ملکه اذربایجان اجازه تسلط بیگانه گان را به این سرزمین نداد .
    پاسخ:
    آقا شما مثل اینکه دقت نفرمودی ، اون  V I P یا همان وی آی پی ها فقط برای استفاده مدیران است ، دو سال و اندی این بیچاره ها پای کامپیوتر نشسته اند  و حالا یه  امتیاز مختصر ویژه ای برای انان در نظر گرفته شده  و جنابعالی چشم دوختی به آن ! تـــــازه قیمت آنها فرق میکند  یادمان رفته قیمت آنها را اعلام کنیم .
    سلام ، آقا دمتون گرم عجب سوژه هایی پیدا می کنید ، راستشو بگید این ایده ها را خودتون دارید یا از جای دیگه بهتون میدن .
    پاسخ:
    علیکم السلام
    آقا ماحمود ، دم شما هم  مثل دم ما گرم ، از این الکرانیها هر چی بگی بر میاد ، پیدا کردن سوژه براشون فوت آب مطمیاً باش از هیچ کجا نمی گیرند .

  • شاهی الکران جعفر
  • ببینم مهندس چرا به اون الاغ بیچاره فن کول انداز میزنند این برترین نژاد دنیا ؟؟ نکنه می خوان از دور خارجش کنن ؟؟؟عجب فنی میزنن اینا دیگه کین فکر کنم فردا پس فردا نوبت فیل  برسه ؟خدا به دادش برسه .
    پاسخ:
      اینا به نظزم بهایی هستند ، بیخود نیست که آمریکا این همه از اینها حمایت میکنه . آمریکا از آدمهای درست و حسابی حمایت نمیکنه که .
  • ابراهیم اسلامی
  • آقای طالبی ایکاش اینهمه برای این آژانس تبلیغ نمی کردین؛ به نظر من این مسئولینی که هیچوقت به فکر حل مشکلات نبود ه اند از این پس برای تردد VIP های شما در این جاده های خاکی نیز عوارض جاده ای در نظر بگیرن و مجبور بشین قیمت هاتون رو افزایش بدین.
    پاسخ:
    مؤسسین آژانس قول داده اند   تا زمانیکه کاه و یونجه گران نشود کرایه ها  را ثابت نگه دارند  ، ضمنآ  قصد دارند در زمستانها از این V I P ها برای تردد مسؤلین از تپه جلوگیر نیز استفاده نمایند ! چون همانطور که همگان می دانند در فصل زمستان فقط با استفاده از این V I P ها می توان از تپه جلوگیر عبور کرد .

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی