الکران (روستای مرزی علیکران)

____ پایگاه اطلاع رسانی روستای الکران _____ مدیران وب سایت : رحیم طالبی و رضا غریبی

الکران (روستای مرزی علیکران)

____ پایگاه اطلاع رسانی روستای الکران _____ مدیران وب سایت : رحیم طالبی و رضا غریبی

با سلام

این وب سایت با همکاری رضا غریبی الکران فرزند حاج قلیچ خان غریبی و
رحیم طالبی الکران فرزند حاج ابوطالب ایجاد شده است.
این پایگاه اطلاع رسانی جهت درج اطلاعات روستای الکران و معرفی شخصیت ها و اهالی روستا ایجاد شده است.
از بزرگواران تقاضا داریم جهت اداره بهتر این وب سایت ما را یاری فرمایند.


رحیم طالبی فرزند حاج ابوطالب باز نشسته
rahimtalebi44@yahoo.com




رضا غریبی فرزند حاج قلیچ خان غریبی
دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس
علم اطلاعات و دانش شناسی
نویسنده و شاعر
reza.gharibi272@gmail.com

محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات
  • ۳۰ دی ۹۹، ۱۸:۲۰ - یاسر صدری
    عالی

الکران در امیـــــر کنـــد ی

جمعه, ۱۲ آذر ۱۳۹۵، ۰۱:۴۶ ب.ظ

 

 

 

همشهریان عزیز آیا اخیرآ گذرتان به دشت مغان افتاده یا نه ؟ وقتی از روستای امیر کندی عبور می کنید ساختمانی که تصویر آن در بالا دیده می شود ، نظر هر رهگذری را جلب می نماید ، ساختمانی شیک ، بزرگ و با معماری روز از دل روستای امیر کندی سر بر آورده .

این ساختمان متعلق به یک الکرانی است ، متعلق به حاج ممدالله ( محمد الله ) همرنگ می باشد .

 

 

 

این تصویر حاج ممد الله همرنگ است ، احتمالاً از امیرکندی به طرف الکران می رود  من می دانم او دلش در الکران مانده ، اگر غیر از این بود اسبش رو به این سمت در حرکت بود ! بی تردید اهالی محترم روستاهای الکران و امیر کندی خاطرات فراوانی از حاج اقا ممدالله و چهار برادر دیگر وی ( مرحومین حاج خیرالله ، حاج اسدالله ، حاج ذکی الله ، و آقای حمدالله دارند )  حاج ممد الله هشت فرزند پسر دارد ، این خانه را هفتمین فرزند او یعنی آقا شهریار با پشتیبانی دیگر برادران می سازد ،

 

 

 

آقا شهریار 27 ساله و مجرد است ، او از تهران متنفر است با اینکه پدر و مادر و برادرانش در تهران زندگی می کنند ولی او عطای تهران را به لقایش بخشیده است و اعتقاد دارد روستا بهتر از تهران است و به همین خاطر به هر بهانه ای که شده پدر و مادرش را هر از گاهی به روستا می کشاند . او افکار و اندیشه های بلند اقتصادی در زمینه های دامداری  در سر دارد که قصد دارد در روستا آن را اجرا نماید ، از ایشان سؤال کردم  آقا شهریار 27 سالته ، پس کی میخواهی ازدواج کنی ؟ او گقت انشاالله این ساختمان تمام شود بعد  ، با توجه به شور و نشاطی  که در این طایفه سراغ دارم و به یاد عروسیهای قدیمی که چند هفته طول می کشید ،  از هم اکنون برویم به استقبال عروسی ، ساختمان هم که تمام شده دیگه چیزی نمونده که  .

 

 

 

 

  ما نیز بی صبرانه منتظر چنین روزی هستیم ، برای اهالی محترم امیرکندی و آقا شهریار آرزوی موفقیت داریم .

 

و اما یکی از داماد های حاج ممدالله از اهالی الکران است بنام آقای حاج صدقعلی عطایی ، حاج صدقعلی اخیراً در رقابت با برادر زن خود ( آقا شهریار )  اقدام به ساخت و ساز در روستای الکران نموده است .

 

                                       منزل حاج صدقعلی در روستای الکران

من اگر جای حاج صدقعلی بودم ، دست به این رقابت نمی زدم  ، مگر  اولار  آتاش دئلارنان  رقابت الئسن ؟ ورالار کم فیکون اولار سان !! خلاصه حاج آقا صدقعلی از ما گفتن ، حالا دیگه خود دانی .

 

 شهریار های آینده روستا ها .
تقدیم  به  همه فرزندان روستای الکران و امیر کندی که روستا را دوست دارند .

 

 

 

 

 

  • ۹۵/۰۹/۱۲
  • نویسندگان ــــــــ رحیم طالبــی ــــــــــ رضا غــریبـی

نظرات  (۹)

سلام
 یاشاسین الکران ، یاشاسین امیر کندی ، یاشاسین رحیم آقا طالبی . عروسی را خوب اومدی ولی .
 
پاسخ:
غلیکم السلام
ممنون از شما ، به شرطیکه آقا شهریار حرف ما را گوش کنه .
  • شاهی الکران جعفر
  • خدا حفظشون کنه . اقا شهریار یک تنه داره دنیایو میسازه
    پاسخ:
     نـــــــه آقای شاهی ، اینجوری هم که شما فکر مبکنی نیست ، آقا شهریار در واقع سر بقبه برادرانش را  کلاه گذاشته ! و اومده از بین تهران و روستا ، روستا را انتخاب کرده . شما به من اگر شیر طبیعی ، ماست طبیعی ، کره طبیعی بدین براتون سلختمان 10  طبقه می سازم  3 طبقه که سهله .
  • شاهی الکران جعفر
  • تا باشه از این کلا برداری ها باشه .ویرانه ای را اباد می کنه .نه مثل خیلی از ما که منتظر گلابی های برجامیم تا شاید  کلید کلید ساز در باغ قلهکو باز کنه بریم توش پرسه بزنیم تا شاه میوه بچینیم مهندس .برو بچ یهوی ناراحت نشن همش محض خنده اس .
    پاسخ:
     آهــــــــــــــا ، پس شما کلاه برداری به این شکل را تآئید میکنید ! اگر اشتباه نکنم جعفر آقا ، شما هم یه همچین نقشه ای در سر دارید ، یعنی می خواهید سر بقبه برادرانت را کلاه گذاشته و برگردی روستا !  قفل و کلید و میوه و .... همه بهانه هستند .
    سلام
     آقای مدیر چرا دوپهلو صحبت می کنی ، به قول آقای شاهی  ایشان در واقع ویرانه ای را آباد کرده حالا گناهش چیه ؟
    پاسخ:
    علیکم السلام
    اوتایلی جان ، خیلی دیر به دیر با سایت تماس می گبری ، گناه ما چیه که شما اینقدر دیر به دیر با ما تماس می گیری؟ ؟


  • سید محمد موسوی پسکندی
  • با سلام 
    ان شالله تمامی افرادی که به شهر های شلوغ و آلوده محاجرت نموده اند به روستا ها بازگردند و به بهترین باکلاسترین شغل دنیا ، کشاورزی و دامداری بپردازند تا با تولید و صادرات غیر نفتی کشور آباد شود و سوخت فسیلی برای ایندگان نیز بماند. 
    پاسخ:
    بفرملئید ! این آقا  هم از شغل کشاورزی و دامداری بعنوان بهترین و با کلاسترین شغل نام برده ، اینو که دیگه من نگفتم ، یکی از اهالی روستای پست کندی گفته . من از اول هم میدونستنم این آقا شهریار نقشه های مهمی در سر دارد  ! بیرون کردن بقیه برادران از روستا ، احداث ساختمان مدرن در روستا  ،  کلاه گذاشتن بر ......  اینها همه نشانه های از یک نقشه مهم است !!
    استاد الکران کدوم طرفه امیرکندیه؟؟؟سمت هلال اهمرش اینا یا سمت خونه های روستا؟؟؟
    پاسخ:
    سلام ، حال شما  ؟  احوال شما  ؟
     طرف هلال احمر ، با این توضیح که الکران دقیقآ  در قسمت شمال شهر رضی قرار دارد ، به فاصله13 کیلومتر از شهر زضی بطرف مرز .
    توضیح سوم اینکه التفات بفرمائید از منظر روانشناسی و جامعه شناسی تحلیل مختصری نسبت به حرفهائیکه  پشت سر آقاشهریار می زنیم  ارایه نمائید ممنون می شویم .
    استاد آقا شهریار کیمدیلر؟؟😕😮
    پاسخ:
     شما اگر متن الکران در امیر کندی را با دقت مطالعه نمائید  آقا شهریار را خواهید شناخت ، پس از آن نیز باید نظر های مربوط به این متن را مطالعه تا بتوانی تحلیل خود را ارائه نمایی .
                                                                        سنی ساق اولاسان
    سلام استاد...
    عرض پوزش بابت تاخیر در پاسخگویی :-(
    راستشو بخوایین از منظر روانشناسی من نتونستم بخودم اجازه بدم و تحلیل کنم چون هیچکونه شناختی نسبت به سازنده این خونه ویلا و کامنت گزاران محترم نداشتم..اما اگ بخام از منظر هنری تحلیل کنم اگ سازنده محترم سلیقه شون خوب باشه(ازخوبم اونورتر)میشه داخل ونمایی بسیار بسیار زیبا از این ساختمان بوجود آورد که تومنطقه امیرکندی و روستاهای همجوار تک باشه
    درمورد حرفهایی ک پشت سر این اقا گفته شده میشه گفت رگه هایی از حسادت وجود داره توش(من باب مزاح بود جسارت نباشه)
    پاسخ:
    علیکم السلام
    بسیار عالی ، همهء مطالبی که فرمودی منطبق بر واقعیت بود ، از حسن توجه جنابعالی نسبت به کامنت گداران متشکرم ، رگه های حسادت هم خوب گفتی ، این حس و حالت را من در کامنت گداران بوجود آورده بودم زیرا هدفی داشتم از این کار .
     موفق باشید .

    سلام
    استاد دیشب از جایی برگشتنی سر راه این خونه زیبا رو دیدم...توی تاریکی شب و با چراغایی ک اطراف شیرونی زده بودن نظرمو ب خودش جلب کرد،واقعن باید ب سازندش و دارندش تبریک گفت
    یا علی...
    ☺✌✋
    پاسخ:
    علیکم السلام
    ممنون از  حسن نظر و دقت جنابعالی ، بله ظاهرآ تمامم شده و بنابر تقاضای من عکسی هم برای سایت فرستاده شده که خیلی قشنگه ، فعلاً مطالبی که باید در سایت قرار گیرند زیاد است ، در آینده حتمآ مجددآ عکس تمام شده را نیز در سایت قرار خواهم داد.
                                                  خــــــــــــدا نگهدار شما

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی