الکران (روستای مرزی علیکران)

____ پایگاه اطلاع رسانی روستای الکران _____ مدیران وب سایت : رحیم طالبی و رضا غریبی

الکران (روستای مرزی علیکران)

____ پایگاه اطلاع رسانی روستای الکران _____ مدیران وب سایت : رحیم طالبی و رضا غریبی

با سلام

این وب سایت با همکاری رضا غریبی الکران فرزند حاج قلیچ خان غریبی و
رحیم طالبی الکران فرزند حاج ابوطالب ایجاد شده است.
این پایگاه اطلاع رسانی جهت درج اطلاعات روستای الکران و معرفی شخصیت ها و اهالی روستا ایجاد شده است.
از بزرگواران تقاضا داریم جهت اداره بهتر این وب سایت ما را یاری فرمایند.


رحیم طالبی فرزند حاج ابوطالب باز نشسته
rahimtalebi44@yahoo.com




رضا غریبی فرزند حاج قلیچ خان غریبی
دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس
علم اطلاعات و دانش شناسی
نویسنده و شاعر
reza.gharibi272@gmail.com

محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات
  • ۳۰ دی ۹۹، ۱۸:۲۰ - یاسر صدری
    عالی

بچه ها

جمعه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۵، ۰۴:۲۴ ب.ظ

 

به به  چه دوچرخهء قشنگی ، آقا پسر میدی من هم باهاش یه دور بزنم ؟ نگران نباش تک چرخ باهاش نمی زنم .

همشهریان عزیز فکر می کنید این آقا پسر متعلق به کدام یک از خانواده های الکرانی است ؟ من که با دیدن ایشان یاد جوونیهای حاج آقا بی لر افتادم ، پس شما نیز در همین خانواده ایشان را جستجو کنید ، بنظر من ایشان از نوادگان حاج آقا بی لر هستند .

مطالب متنوع و عکسهای متنوع را در ادامه مطلب پیگیری نمائید .

 

 گلگ کندون آشاقا باشینا ، هر کس این درب را شناخت ، این بچه را نیز خواهد شناخت .

 

 

 

گنده کندون آشاقا باشی ، نوادگان ملک خانم .

 

 

 

 

 بازهم کندون آشاقا طرفی ، نوادگان مرحوم علی بنده ،  کلاً بچه محل های من همشون فعالاً ماشاالله ، چه شانسی آوردم من که خانهء ما در  شمال روستا نیست .

 این بچه ها هیچکدام الکرانی نیستند ، ولی معلم آنها ، کسیکه  به آنها درس زندگی را می آموزد الکرانی است ، به فضای پشت سر آنها نگاه کنید ، هیچ آشغالی بر زمین نیست ، درود بر آقا معلم .

خوش بحال این بچه ها ، ببین معلمشون چه خوراکیهایی براشون خریده آدم دهنش آب می افته . معلمای ما وقتی هم که ما را می بردند بیرون فقط نون و حلوا به ما می دادند .

 

 

 

 

  • ۹۵/۰۶/۲۶
  • نویسندگان ــــــــ رحیم طالبــی ــــــــــ رضا غــریبـی

نظرات  (۱۰)

  • بچه شمال الکران
  • سلام
    آقای طالبی . خسته نباشی
    اخیرأ خیلی راجع به جنوب روستا و بچه محلهایت پوز میدهی . یه کاری نکن. یه سوت بزنم بچه های شمال روستا بریزن. به جنوب روستا ! !
    پاسخ:
    علیکم السلام
      تازه می خواهی سوت بزنی ؟ من سوت نزده بچه محل هام در صحنه حاضر هستند . 
    بگو بیان آقا. ما با پنجه کش و فطیر آماده پذیرایی هستیم .
  • بانوی الکرانی
  • به به چه بچه هایی قشنگی خدا حفظشون کنه...
    من فقط عکس اول رو میشناسم آقا محمدطه گل پسر آقای دکترتقی دشتی... یه پسر نیک وباهوش از یه پدر نیکوتر وباهوشتر

    ان شاالله همه ی فرزندان الکران صالح و سالم صدسال عمر کنند
    پاسخ:
    انشاالله ، ما نیز برای فرزندان امروز روستای الکران آرزوی سلامتی داشته و امیدواریم آنان نیز همانند  پدران خود کوشا و موفق باشند .
    و اما بانوی محترم الکرانی ، کم لطفی فرمودید ! اگر دقت می فرمودید ، یکی دیگر از فرزندان این روستا ، این معلم با اخلاق را که وظیفه خطیر تعلیم و تربیت بچه ها را بر عهده دارند  را نیز می توانستید  شناسایی نمائید .
  • بانوی الکرانی
  • بله حق با حضرتعالی هست شرمنده، آقا معلم رو چون احساس کردم همه بشناسن و نیاز به معرفی نباشه نگفتم وگرنه این برادر مایکی از بهترین ونجیب ترین بچه های نسل سوم الکران هستن که پدر وخانواده همیشه به وجودشون افتخار میکنن.
    رابطه خواهر برادری یکی از زیباترین رابطه های خلقت هست وایشون همیشه باوجود سن کم بهترین تکیه گاه خواهر و خانواده هستن

    پاسخ:
    تشکر ، مختصری از حق این جوان متواضع الکرانی ادا گردید ،  راستش من خیلی وقتها قبطه این نسل سومی های روستای الکران را می خورم  ، در میان این نسل سومی های روستای الکران چه خانم و چه آقا  ، جوانانی وجود دارند که من شخصا به وجود آنان افتخار نموده و آنان را مایه عزت و سربلندی خانواده هاشان می دانم  ،
  • حسام معلم
  • سلام و عرض ادب

    این محمد طاهای ما پسر خیلی مودب و مثل پدر بزرگوارشان زرنگ است و البته بیشتر از پدرشان.هوش بالا،ادب،احترام به بزرگترها،فامیل دوست  و خونگرم بودن،شیرین زبانی و حاضر جوابی از خصوصیان ایشان است.بقیه بچه ها هم چون الکرانی هستند حتما بچه خوبی خواهند بود.در مورد بچه های بالا و پایین عرض کنم که ما همیشه میانه رو بوده و هستیم و حدوسط را رعایت میکنیم.علی ایحال ما شما را به اتحاد و همدلی و به دور از تفرقه و دودستگی دعوت میکنیم.

    خواهر خوب و نازنینم خودش از خوبهای روزگار است ایشان به ما لطف دارن و الا ما این همه نیستیم.

    عکسی  که از بنده و بجه ها گذاشتین مربوط میشود به اردوی یکروزه طبیعت شهرستان نیر.راستش رو بخواین اون خوراکیها رو هم بچه ها خودشون خریدن و به ما هم تعارف میکردن و الا وضع آموزش و پرورش خیلی خرابه.هرچه زمان بیشتر میگذره، از این عکس بیشتر خوشم میاد.در آخر اینکه اگر انتقاد نکنم نمیشه و احساس میکنم یه چیزی کمه:(بچه های خیلی خوبی داریم که میتوانن آینده ایران را متحول کنند اگر سیستم آموزش و پرورش ما اجازه بدهد.سیستم آموزش و پرورش ما انقدر بیمار است که اگر نباشد خیلی بهتر است).اعصاب همه را خرد کردن و هیچ معلمی اشتیاقی به درس دادن ندارد.یعنی این سیستم اصلا به درس اهمیتی نمیدهد و از روی تقویم شمسی و قمری جلو میرود با برنامه های پوشالی و خالی از محتوا.فقط ظاهر.روزمرگی.ارزشیابی الکی . ..... نه دییم آخی


    پاسخ:
    علیکم السلام و ممنون از  اظهار نظر مفصلتون مخصوصاً در رابطه با بچه های روستای الکران ،  و اما  آقا اجازه  ،  اجازه آقا  ، آقا ، آقا ما پدرمون همیشه به ما میگه صبر و حوصله داشته باشید و به تلاشتون ادامه بدین  گذشت  زمان خیلی از مشکلات را حل میکنه ، آقا راستش ما خییییلی از حرفهای پدرمونو نمی فهمیم ، ولی از کلمه تلاش خوشمون میاد . آقا اجازه ، آقا ما خیلی معلما را دوست داریم  چون هرچه ما یاد گرفتیم از معلمامون یاد گرفتیم ، آقا شما از دست آموزش و پرورش ، از دست ما عصبانی نشین و هر چه میتونید به ما یاد بدین  آقا خدا نگهدار شما .

  • حسام معلم
  • خخخخخخ.خود بچه ها انقدر آقااجازه نمیگن.ههههههه.ما هم شما رو دوست داریم.
  • ابراهیم اسلامی
  • با سلام
    جناب طالبی صرف نظر از اینکه شما یه مدیر نمونه، فرد موفق و... هستین ولی در طراحی مسابقه و اینگونه مسائل زیاد وارد نیستین من مطمئن ام اگه جایزه ای برای پیدا کردن نام صاحب درب اون منزل انتخاب می کردین همه جواب رو درست حدس می زدند چون خود عکس داد می زنه که متعلق به کدوم خونه هست.
    پاسخ:
    سلام
    صحیح می فرمایید ، آخه مسابقه هم که برگزار می کنیم این الکرانی ها  از بس زرنگند منو دور می زنند ، فعلاً سرگرم مسائل مربوط به سرشماری هستیم ، انشاالله بعد از آن برای همین عکس مسابقه ای برگذار می کنیم  .  شما هم که بدت نمیاد برنده بشی ؟ ولی این سوژه ، سوژهء سختیه ، فکر نکنم برنده بشی .
    ضمن سلام و خسه نباشید
    از اقدام و حرکت خوب کسانی که فرزندان و نسل های جدید روستایمان را به همدیگر معرفی می کنند، ساسگذارم.
    یاشاسین ایگید اوغول لاری
  • بانوی الکرانی
  • یااااشااااا عمو ودود عزیز ممنونیم از حضورت در سایت، خوشحال میشیم بیشتر و فعالتر درسایت ببینیمتون 
    ( الکی الکی صاحبخونه شدیم رفت)
    پاسخ:
    نــــــه  هیچ هم الکی نیست ، شما الان شبیه به مادر یک خانواده هستید که سعی در ایجاد یک رابطه صمیمی و متعادل بین فرزندان دارد ، اگر فرزندی تند روی کند به او تذکر می دهد ، اگر فرزندی کار خوب انجام دهد ، او را تشویق می کند .
     راستش من هر وقت اظهار نظر سر کار را می بینم  یاد بعضی از بانوان روستا مثل مرحوم زهرا ( مادر برادران غریبی ) مرحوم بستی ( مادر برادران نوری ) مرحوم شیزین ( مادر برادران طالبی) می افتم ، با این تفات که سر کار با توجه به تحصیلات عالیه ای که دارید ، با شیوه های هوشمندانه و مدرنیته نسبت به اصحاب سایت و همچنین کاربران محترم رفتار می نمائید .

    ضمناً در آشکار نمودن نظر آقای ودود هم عجله نموده و فراموش شد به ایشان خیر مقدم و همچنین تشکر کنم ، اتفاقاً جا داشت از ایشان تشکر ویژه نمائیم  و بگوئیم بالاخره یک نفر پیدا شد از این کارها تقدیر نموده و خستگی ما را بدر کند . خوشحال می شویم از اظهار نظر چنین شخصیتهایی بهره ببریم ، در یک مجلسی با ایشان  برای اولین بار دیداری داشتیم اما متآسفانه زمان آن بسیار اندک بود ،کلاً خیلی دلم می خواهد دیگر برادران آقا مرشد و آقا می خوش را که اصلاً ندیدمشان ببینم . من هرچه خاطره دارم فقط مربوط به این دو برادر است .     

    سلام و عرض ادب خدمت تمای عزیزان.بنده هم از حضور عمو ودود در این سایت خوشحال شدم.فکر کنم دومین پیام ایشان در این سایت باشد.رابطه من با عمو ودود کمی متفاوت تر از دیگر عموهام است.فاصله سنی چندانی نداریم برا همین صمیمیتر و دوستانه تر هستیم.

    و اما بعد

    خدمت الکرانیهای محترم عرض کنم که دیروز وقتی مامور سرشماری در خانه ما را زد بنده خواب بودم.ایشان که یک خانم بودن(بیشتر شبیه مرد بود) با کمال معذرت میخواهم پررویی بدون اینکه دعوت کنیم آمد داخل خانه ما.او که سرشماری را با تفتیش اشتباه گرفته بود یک دوری در خانه زد و سپس نشست.من که در خواب شیرین بودم از خواب پراندند و گفتن که سرشماری را تو انجام داده ای و حالا جواب بده.من هم که نای بیدار شدن نداشتم کد رهگیری را بهش دادم و گفتم ما سرشماری کرده ایم.ایشان با وارد کردن کد در تبلت در کمال ناباوری سیستم پیغام داد که نامعتبر است.او که اسرار داشت دوباره سرشماری کند ما گفتیم که  در روستا زندگی میکنیم و اینجا ساکن نیستیم اگر میخواهی سرشماری کنی باید مشخصات روستایمان را بزنی.ایشان هم که همچین کاری نمیتوانست بکند بدون اینکه مشکل حل شود رفتند. در جریان شدم که خیلی ها این مشکل را دارند.پس هرچه سریعتر اطلاعات خود را به تلگرام آقای طالبی بفرستید تا دوباره سرشماری شویم.

    خب دولت تدبیر و امید همین است دیگر.ماشالا تدبیر خوبی اندیشیده اند.باریکلا بهشون
    پاسخ:
    علیکم السلام

    آقا اجازه  ،  اجازه آقا معلم   ، آقا ببخشید  شما چقدر سختگیری می کنید ، خوب دفعه اوله که سر شماری بوسیله اینتر نت انجام می شود ، انشا الله برای دفعه بعد برطرف میشه . بعدش هم ، بعضی ها فضول هستند و می خواهند به زندگی مردم سرک بکشند و این کار ، صفت پسندیده ای نیست .
  • بانوی الکرانی
  • سپااااااااااس کلی ذوق زده شدم از این توصیف های حضرتعالی و بسیار هم مغرور... پس اینبار نمیگم من لایق این حرف ها نیستم بلکه بانوان الکرانی تک تکشان نمونه بوده و لایق بهترینها هستند و بسیار خرسند شدم که مرا شبیه به همچین مادران بزرگواری کردید امیدوارم دراین زمینه واقعا لایق تشبیه بوده باشم وتلاش خواهم کرد رهروی این عزیزان باشم
    واما دیدن برادران دشتی در کنار هم ودورهمی های شبانه شان صفااایی دارد که نگو ونپرس .. علم و احساس موج میزند

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی