الکران (روستای مرزی علیکران)

____ پایگاه اطلاع رسانی روستای الکران _____ مدیران وب سایت : رحیم طالبی و رضا غریبی

الکران (روستای مرزی علیکران)

____ پایگاه اطلاع رسانی روستای الکران _____ مدیران وب سایت : رحیم طالبی و رضا غریبی

با سلام

این وب سایت با همکاری رضا غریبی الکران فرزند حاج قلیچ خان غریبی و
رحیم طالبی الکران فرزند حاج ابوطالب ایجاد شده است.
این پایگاه اطلاع رسانی جهت درج اطلاعات روستای الکران و معرفی شخصیت ها و اهالی روستا ایجاد شده است.
از بزرگواران تقاضا داریم جهت اداره بهتر این وب سایت ما را یاری فرمایند.


رحیم طالبی فرزند حاج ابوطالب باز نشسته
rahimtalebi44@yahoo.com




رضا غریبی فرزند حاج قلیچ خان غریبی
دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس
علم اطلاعات و دانش شناسی
نویسنده و شاعر
reza.gharibi272@gmail.com

محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات
  • ۳۰ دی ۹۹، ۱۸:۲۰ - یاسر صدری
    عالی

یک مجله و یک الکرانی

دوشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۳:۴۸ ب.ظ

 

از آقایان روستای الکران زیاد گفتیم و شنیدیم ، اما آیا به همان اندازه از موفقیت خانمها نیز گفته ایم ؟ مگر لاله خانم و بستی خانم نبودند  عمری را علاوه بر روشن نمودن هر روز چراغ مسجد  ، درمانگر هر دردی بودند ؟  ، مگر مادر حاج ابوطالب ،  شیرین خانم نبود ، با  گیاهان دارویی که مرکز آن در همین الکران خودمان است ، امراض سخت را در مان می نمود  ؟ آیا همه ما متولدین دهه پنجاه و قبل از آن در بیمارستان شهر بدنیا آمده ایم  ؟  اکنون نیز اگر لازم باشد ، هر کدام از بانوان حاضر در روستا ، با اعتماد بنفس کامل، به تنهایی کار یک بیمارستان را انجام می دهند ،

 

پس انصاف نیست فقط از آقایان سخن بگوئیم ، موفقیت بانوان محترم روستا ، اگر بیشتر از آقایان نباشد ، کمتر هم نیست  ، سر کار خانم دشتی ، سر خانم بلوری ، سر کار خانم صولتی و باز هم سرکار خانم صولتی ، سر کار خانم همرنگ و . . .  از بانوان موفق روستای الکران می باشند ، شنیده ام انجمن خیریه ای توسط بعضی از بانوان روستای الکران در کیانشهر تأسیس شده است ، شنیده ام یکی از دختران مرحوم حاج رحیم دل ، یکی از طبقات منزل خود را به جلسات قرآنی اختصاص داده اند ، برای همه شما بانوان محترم آرزوی موفقیت داریم ،  در عین حال برای معرفی بانوان محترم با مشکلات و چالشهایی مواجه هستیم ، به هر حال نمی توانیم نسبت به شایستگی و استعداد بانوان روستامون بی تفاوت باشیم ،  اکنون قصد معرفی یکی از خانمها را داریم  که با یک مجله شروع می شود  .

 

 

مجله ایکه تصویر آن را ملاحظه می نمائید  با نام  جنگ افزار منتشر می شود 

 

 

، این مجله آنگونه که بر روی جلد آن نوشته شده ، اولین مجله رنگی جنگ افزاری در خاور میانه می باشد که بصورت تخصصی و طبق آخرین و جدیدترین دستاوردهای نظامی روز دنیا در ایران منتشر می گردد . 

نود درصد مطالب منتشر شده در این مجله از منابع معتبر در دنیا گرد آوری و به فارسی ترجمه می شود  که مسؤلیت ترجمهء مطالب آن به فارسی ، توسط یکی از جوانان  روستای الکران می باشد .

 

 خانم فاطمه  طالبی ، یکی از نوادگان حاج ابوطالب طالبی بوده و فارغالتحصیل رشتهء ادبیات زبان انگلیسی از دانشگاه تهران می باشد .

کسانیکه به امور ترجمه آشنایی دارند ، نیک می دانند ترجمه متون نظامی بسیار سخت تر از سایر متون می باشد ، اما این خانم  اهل روستای الکران بخوبی از عهده این مهم بر آمده .

خانم طالبی در تابستان 94 در برگزاری عروسی سنتی، در روستای الکران حضور داشتند .

 روستای الکران ، تابستان سال 1394 حیاط منزل کربلایی افسر فروزان ، شخصیکه عینک به چشم دارند ، خانم طالبی می باشند .

ایشان در کنار رشته تخصصی خود به ورزش  نیز علاقه دارند ، در تابستان 94 ایشان به همراه خانواده خود به قله سبلان صعود نمودند ،  در باره انگیزه این صعود ، ایشان می گویند از آنجا که پدر بزرگم ( حاج ابوطالب ) به همراه چند نفر از اهالی روستای الکران ( حاج آقا خان میرزا ، مرحوم محمد باقر برزین ، و مرحوم هاشم اسلامی )در سال 1337 و با پای پیاده از روستای الکران به قله سبلان صعود نمودند ، من نیز بخاطر شاد نمودن دل پدر بزرگم  و احترام و زنده نگه داشتن نام آنان که به همراه پدر بزرگم در آن سال به قله سبلان صعود نمودند ، این صعود را انجام دادم .

 برای خانم طالبی و همه جوانان این روستا آرزوی موفقیت داریم .

  • ۹۵/۰۲/۱۳
  • نویسندگان ــــــــ رحیم طالبــی ــــــــــ رضا غــریبـی

نظرات  (۸)

سلام علیکم و رحمة الله   همه مادران و دختران این مرزوبوم قابل تحسین میباشند    احسنننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننت
سلام آقا رحیم
به شما و حاج آقا طالبی بزرگ تبریک میگم بخاطر داشتن چنین فرزندی ، انشا الله در مراحل بعدی زندگی نیز موفق باشند .
  برای همه فرزندان صمت آرزوی موفقیت دارم .
  • شاهی الکران جعفر
  • مهندس فکر کنم اگه اینجوری پیش بریم مردان وزنان الکرانی تمام شاخه های علمی را قبضه خواهند کرد ..با تبریک به تمام فرزندان نیک الکران
    سلام  

    واقعا جای بسی امیدواری است که الکران چنین فرزندانی پرورش میده امیدوارم همه فرزندان الکران درهرعرصه ای که فعالیت دارن موفق باشن ...عمو اگه درمورد جنگ شهری ام مطالب جدیدی دخترعموی عزیز ترجمه کرده بزارید استفاده کنیم بدجور لنگشم .
    پاسخ:
     با سلام
    سؤال میکنم اگر مطلبی در این خصوص بود ، حتماً  در سایت قرار می دهیم .
    سلام
    درود به روح پاک مادرت آقا رحیم ، بخاطر زحمتهایی که می کشی  ،
     مادر مرحوم شما ( فاطمه خانم ) از بانوان نمونه روستا بودند ، ایشان مورد احترام همه بودند ، انشاالله فاطمه خانم مترجم نیز ، همانند مادر بزرگشان نمونه باشند .
  • سید محمد موسوی پسکدی
  • با سلام و احترام 
    خدا مادر حاج اقای طالبی شیرین خانم و پدرشونو و مادر رحیم آقا طالبی و همه رفتگانو بیامرزه انصافا هیچ جایگزینی بجای این اشخاص مهربان نخواهد امد ان شالله افرادی که با این افراد در ارتباط بودند حداقل راه انها را سرمشق خود قرار دهند . 
  • سید محمد موسوی پسکدی
  • با سلام و احترام 
    خدا مادر حاج اقای طالبی شیرین خانم و پدرشونو و مادر رحیم آقا طالبی و همه رفتگانو بیامرزه انصافا هیچ جایگزینی بجای این اشخاص مهربان نخواهد امد ان شالله افرادی که با این افراد در ارتباط بودند حداقل راه انها را سرمشق خود قرار دهند . 
  • بانوی الکرانی
  • زن عشق ست...
    زن یک سرمایه ابدی درجهان است
    خلاصه ی تمام مهربانی های دنیاست
    زن گو شـه ا ی از هنـر آ فـر ینش است
    زن جـلو ه ز یبا یی بی حـد خـد ا و ند ست...

    فاطمه بانو بسیار مفتخرم از آشنایی شما وخوشحالم ازاینکه این چنین موفق و فعال هستید. البته از بانوان الکرانی کمتراز این انتظار نمیرود ... انشاالله که زیرسایه صاحب نامتان حضرت زهرا (س)باشید
    آقای طالبی به حضرتعالی هم بابت به ثمررساندن همچین بانویی تبریک میگیم ولی بایدقبول کنید که از دامن زن مرد به معراج میرود...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی