الکران (روستای مرزی علیکران)

____ پایگاه اطلاع رسانی روستای الکران _____ مدیران وب سایت : رحیم طالبی و رضا غریبی

الکران (روستای مرزی علیکران)

____ پایگاه اطلاع رسانی روستای الکران _____ مدیران وب سایت : رحیم طالبی و رضا غریبی

با سلام

این وب سایت با همکاری رضا غریبی الکران فرزند حاج قلیچ خان غریبی و
رحیم طالبی الکران فرزند حاج ابوطالب ایجاد شده است.
این پایگاه اطلاع رسانی جهت درج اطلاعات روستای الکران و معرفی شخصیت ها و اهالی روستا ایجاد شده است.
از بزرگواران تقاضا داریم جهت اداره بهتر این وب سایت ما را یاری فرمایند.


رحیم طالبی فرزند حاج ابوطالب باز نشسته
rahimtalebi44@yahoo.com




رضا غریبی فرزند حاج قلیچ خان غریبی
دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس
علم اطلاعات و دانش شناسی
نویسنده و شاعر
reza.gharibi272@gmail.com

محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات
  • ۳۰ دی ۹۹، ۱۸:۲۰ - یاسر صدری
    عالی

خبـــــر مسابقه ای

سه شنبه, ۱۷ فروردين ۱۳۹۵، ۰۴:۴۱ ب.ظ

 

    

                                                                                                   

     

                                                 یکی از جوانان روستای الکران      

به اطلاع اهالی محترم روستای الکران بویژه جوانان می رسانیم قرار است در اردیبهشت ماه یک دوره مسابقه رالی اتومبیل رانی خانوادگی در منطقه ارشق برگزار گردد ، 

با توجه به زیبایی های جاده رحیم بیگلو و جاده الکران ، یکی از گزینه ها و پیشنهاد ها ، مسیر رضی تا الکران می باشد ، چنانچه با این پیشنهاد موافقت گردد ، الکرانیها در اردیبهشت ماه میزبان شرکت کننده گان این مسابقه خواهند بود ، لذا علاقمندان و جوانان الکرانی خودشان را آماده برای شرکت در مسابقه نمایند ، مثل برگزاری عروسی سنتی نباشد ، بعداً گلایه کنید که چرا نگفتیم .

 

 

 

 مطلب دوم اینکه ، چندی پیش یکی از اهالی ( جناب سروان اسلامی ) با وبسایت تماس گرفته و پیشنهاد قشنگی را فرمودند ، پیشنهاد این بود که ما در قسمت هایی از جاده الکران را درختکاری نمائییم تا در آینده زیبایی راه الکران دو چندان شود ، حتی ایشان تقبل نمودند در تهیه درخت از وزارت جهاد کشاورزی همکاری نمایند ، لذا اگر اشخاص دیگری آماده همکاری جهت هزینه های آبیاری و نگهداری درختان هستند ، اعلام نمایند تا ما این طرح قشنگ و با آتیه را پیگیری نمائیم .

 

 تصور کنید کنار این جاده یا حتی قسمتی از آن مثلاً از جلوگیر تا پل تازه تآسیس درختکاری شده باشد ، آیا زیبایی آن بیشتر از این که هست نخواهد بود ؟ ممکن است بعضی ها به قسمتهایی از این طرح  ( مثل آبیاری آن ) ایراد بگیرند ، باور بفرمائید حتی با یک مدیریت ضعیف هم می شود این طرح را اجرا نمود  ، فقط  دو مثقال همت می خواهد که یک مثقال آن را در مدخل ورودی روستا داریم !

            الکران نی بالاسی ،  ایندی دن ، ده ده سی کیمی باخماقیــنن ایستی بیزی قورخودا ،   ایشون پسر آقای حسن برزین هستند .

  • ۹۵/۰۱/۱۷
  • نویسندگان ــــــــ رحیم طالبــی ــــــــــ رضا غــریبـی

نظرات  (۱۱)

  • بانوی الکرانی
  • اگه بشه عجب مسابقه ای میشه....

    طرح درختکاری بسیار جالب می باشد امیدواریم اجرایی بشود
    پاسخ:
    طرح درختکاری یکی از طرحهای مفید و کم هزینه و در عین حال با نشاط می باشد ، فقط اگر چند نفر انسان خیر هزینه آبیاری آن را تقبل نمایند ، قضیه حل است .

    می گویند ، روزی فردی یک کاسه ماست را ریخته بود به آب دریا داشت بهم می زد ، فرد دیگری که از کنار او در حال عبور بود ، از او سؤال نمود  مشغول چه کاری هستی ؟ او پاسخ داد ، دارم دوغ درست میکنم ،  فرد رهگذر گفت  با یک کاسه ماست و آب دریا  ! مگه میشه  ؟!  او گفت منم میدونم نمیشه  ولی اگه یشه نمیدونی چی می شه .
  • یکی از اهالی
  • سلام
     هر دو طرح جالب هستند ، مخصوصاً طرح درختکاری ، من آماده کمک به درختکاری هستم هر زمان پولی خواستید جمع کنید  در خدمتم ،  زحمت می کشی آقای طالبی ،  خدا روح مادر گرامی ات و برادر شهید شما  را شاد کند .
    پاسخ:
    علیکم السلام
    با سپاس از شما .
  • شاهی الکران جعفر
  • هر دو طرح بسیا ر خوبند .
    ولی اگه ما مرزهای مراتعمون را با روستا های اطراف مشخص می کردیم پرژه های خوبی برای رشد و توسعه ی روستا می شد انجام داد .اخه ما دو تا درخت تو زمینهای ابا اجدادیمون کاشتیم همسایه 75سالمون اومد با تبر افتاد به جونش گفت شما که بیش از دو قرن اینجا بودین حقی ندارید تازه رفت بابا بزرگشم اورد تا یه چیزی گیرش بیاد که نمی اد خوب ولی اسباب زحمت شدن اخه یکی نیست به این همسایه بگه 75سال کجا 200سال کجا
    پاسخ:
     بله آقای شاهی ، من نیز فرمایش جنابعالی را تآئید نموده و به حال همسایه تآسف می خورم ، نه اینکه بخواهم با تعصب به موضوع بنگرم ، بلکه بخاطر حضور و استفادهء آبا و اجداد خودم را در آن مراتع با چشم خود دیده ام ، و حتی شبی را به همراه پدرم و سایر اهالی در نگهداری  گله ها در آن مراتع مورد اختلاف تا صبح بی خوابی کشیده ام .
    سلام
    الله الکرانی بالاسین و الکرانون بالالارین یرون ، گوئون بلاسینن حفظ السون .
    پاسخ:
    علیکم السلام

       آمـــــــــــــــــــــــــیــــن .
    طرح خوبی است بنده نیزدرحدتوان حمایت میکنم
  • ابراهیم اسلامی
  • اگه مسابقه باشه ما هم هستیم
    پاسخ:

    صد در صد  جناب اسلامی    من هم هستم  ولی مگه ما میتوانیم با امثال آقا سجاد رقابت کنیم ؟  ببینبد مسابقه شروع نشده ایشون چه عکسی را برای وبسایت فرستاده ؟ به نظر من این خوذش کری خوندن است .

    سلام 


    سوژه شدیم رفتا عموجان این جیران ماهم مشهورشد ببین کجاعکسشو گذاشن خخخخخ
    سلام به هم ولایتی های خودم

    این چند وقته نبودم فکر میکنم یک ساله که به سایت سر نزدم.اینترنت نداشتم به خاطر همین بود.

    ما که ماشین نداریم شرکت کنیم ولی مسابقه خوبیه.خدا را چه دیدی شاید این مسابقه هر سال برگزار شد و به یکی از مسابقات رالی کشور اضافه بشه. و حتی ممکنه که بین المللی بشه و امکان پذیر هم هست اگه دور جاده درختکاری بشه و یه کم به جاده رسیدگی شود میشه هر سال مسابقات بین المللی رالی الکران را آنجا برگزار کرد.(اگه بشه چی میشه)

    طرح درختکاری هم طرح خوبیه ان شا الله که عملی بشه.ما هم هر کاری از دستمون بربیاد انجام میدیم.
    پاسخ:
    علیکم السلام آقامعلم

            دیریست که دلدار پیامی نفرستاد
           ننوشت سلامی و کلامی نفرستاد
          صد نامه فرستادم وآن شاه سواران
          پیکی ندوانید و سلامی نفرستاد

      خوبی آقا معلم ؟ کجایی بابا دلمون واست تنگ شده بود و نزدیک بود در در و دیوار شهر wanted بزنیم .


    باعرض سلام وخسته نباشید و خدا قوت به آقای طالبی بزرگوار،در مورد برگزاری مسابقه ی رالی خانوادگی که قرار است در منطقه برگزار شود اگر بخواهیم واقع نگر باشیم این جاده ی پیشنهادی رضی تا الکران با اینکه از زیباییهای خوب و خاصی برخوردار است اما هیچ یک ازاستاندارد های لازم برای برگزاری چنین مسابقه هایی را ندارد.....   
    اما در مورد پیشنهاد جناب سروان عزیز،حس وطن دوستی تک تک عزیزان برای ما روشن وقابل ستایش است اما ما بایستی اول زیر سازه های لازم،اعم از فرهنگی،اعتقادی،مالی...که کار بسیار سخت و دشواریم هم  هست را عملی کنیم بعداون موقه طرح هایی که در ذهنهایمان هست را می توانیم به طور عملی اجرایش کنیم،،

    شاید عزیزان خیلی وقت باشد که از محیط روستا دور باشند اما باید قبول کنیم که شرایط الان با شرایطی که ما از بزرگان از قدیم شنیده یم کاملا فرق دارد..
    پاسخ:
    علیکم اسلام آقا مصطفی
     ممنون از لطف شما ، راستش من هم میدانم استانداردهای لازم وجود ندارد ، اما همینکه نام و آدرس روستای ما در بین مسؤلین دست به دست میشه و با آنجا آشنا میشوند ، من راضیم ، این دست به دست شدن و آشنایی ، بعدها برای ما مفید خواهد بود . در مورد بقیه فرمایش جنابعالی هم ، من معتقدم در حال حاضر همه چیز به جوانان فعلی روستا بستگی دارد ، اگر همت کنیم ، همبستگی داشته باشیم و از طرههای کوچک و کم هزینه شروع کنیم ، موفق خواهیم شد .
    ماشاالله...
    خدا حفظش کنه
    ربطی به الکران ندارم ولی علاقمند به پیگیری سایتتون هستم
    خدا قوت
    پاسخ:
    مهم نیست الکرانی هستی یا نیستی  ، مهم اینه که نسبت به همشهریانت بی تفاوت نیستی . باید به شما تبریک گفت .
    ممنون از لطفتون...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی